• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
0
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز؛

نگاه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز ایجابی است

  • کد خبر : 54149
  • 04 دی 1401 - 16:28
نگاه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز ایجابی است
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: نگاه مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز این کلانشهر در مباحث فرهنگی، نگاه سلبی نیست بلکه ایجابی است.

هادی شه‌دوست شیرازی یکشنبه ۴ دی ماه در دوازدهمین مرحله تجلیل از رانندگان قانونمند شیراز که به همت مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز برگزار شد، گفت: این طرح در مراحل قبل با کارشناسی پلیس راهور در بلوارهای رحمت، شهید مدرس، امیرکبیر، جمهوری ، رسول اعظم (ص)، شهید سرداران ، شهید رجایی و شهید چمران برگزار شده است.

او ادامه داد: بستن کمربند ایمنی، عدم استفاده از تلفن همراه، رانندگی بین خطوط، رعایت فاصله طولی و عرضی با خودروها و دیگر وسایل نقلیه و همچنین رعایت سرعت مجاز از جمله ملاک‌های شناسایی و تجلیل از رانندگان قانونمند شهر شیراز بوده است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راههای ارتقای فرهنگ ترافیک، آموزش است و معتقدیم اثر بخشی آموزش در سن کودکی بسیار بالاست.
در این راستا یکی از گام های موثر این است که ۰۰ ۵ مدرسه

شه‌دوست شیرازی یکی از اقدامات موثر در این حوزه را اعمال سیاست‌های تشویقی برشمرد و گفت: این مهم با همکاری مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز و پلیس راهور فارس اجرایی شده است.

او عنوان کرد: آمار بالای جانباختگان و مصدومان ناشی از تصادفات بالاست و همین امر موجب می‌شود تا افراد جامعه را به سمت آموزش بیشتر سوق دهیم.

شه دوست همچنین با اشاره به نقش رسانه‌ها در این امر، گفت: مردم علاقه مند و وابسته به رسانه‌ها هستند و لذا باید داشته‌های مردم را در حوزه فرهنگ یادآور شویم.

سرگرد عبدالعظیم مباشری، کارشناس ارشد اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فارس نیز بیان کرد: مواجهه رانندگاه با پلیس بیشتر در مسائل قهری و ایستایی است و این امر باعث شده که شهروندان و رانندگان بعضا پلیس را مقابل خود ببینند. لذا با اجرای این طرح، گام موثری در راستای فرهنگ سازی و ایجاد نظم و انضباط ترافیکی برداشته می‌شود و نشان می‌دهد که پلیس تنها به صورت قهری و حکمی عمل نمی‌کند بلکه پلیس تقدیر هم می‌کند.

مباشری با تاکید بر این نکته که چالش ترافیکی در شیراز تنها با پلیس حل نمی‌شود، بیان کرد: این انتظار نباید باشد که پلیس راهور تنها با یک مجمع مردم نهاد به نام مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز در ساماندهی و نظم دهی ترافیک و کاهش تصادفات نقش داشته باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=54149

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.