• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
3
عضو ناظر شورا در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز؛

احیای بافت تاریخی شیراز نیازمند عزم جمعی است

  • کد خبر : 53893
  • 29 آذر 1401 - 15:26
احیای بافت تاریخی شیراز نیازمند عزم جمعی است
عضو ناظر شورا در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز با بیان اینکه مجموعه مدیریت شهری نگاهی ویژه با احیای بافت تاریخی و بازگرداندن هویت به این محدوده دارد، دستیابی به اهداف مدنظر و احیای کامل این بافت را نیازمند عزمی جدی و همکاری منسجم و مستمر همه دستگاه‌های خدمات‌‎رسان دانست.

به گزارش سحاب پرس، مهدی نصیری سه‌شنبه ٢٩ آذر در یک نشست خبری، ضمن بیان اینکه محدوده بافت تاریخی نسبت به کل مساحت شیراز کوچک اما دارای اهمیتی ویژه از ابعاد مختلف است، اهتمام شورای شهر و شهرداری شیراز به اجرای برنامه‌های عمرانی، بهسازی و مناسب‌سازی با هدف احیای بافت تاریخی فرهنگی این کلانشهر را ویژه ارزیابی کرد.

نصیری، اطلاق فضای گردشگری به بافت تاریخی را برای احیای آن لازم اما ناکافی دانست و با بیان اینکه شمار زیادی از پروژه‌های عمرانی فعال شیراز در این محدوده عملیاتی شده و در حال اجرا است، خاطرنشان کرد که بودجه خوبی برای احیای میدان توپخانه در این منطقه پیش‌بینی شده است.

او همچنین با بیان اینکه در کنار اهمیت این پروژه‌ها از نگاه کالبدی، اجرای پروژه در این منطقه هزینه‌های بیشتری برای مدیریت شهری دارد، توضیح داد: به دلیل قدیمی و تنگ بودن معابر و کوچه‌های بافت تاریخی و فرهنگی شیراز، اقدامات عمرانی و بازسازی و توسعه آن سخت تر از مناطق دیگر است.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی شورای شهر شیراز ادامه داد: برخی از خانه‌های قدیمی این منطقه نیز با حمایت شهرداری به اقامتگاه تبدیل شده و خواهد شد و این موضوع منجر به افزایش میزان تقاضای انشعاب و مصرف آب، برق و گاز می‌شود، حال آنکه زیرساخت‌های موجود در زمینه خدمات شهری، پاسخگو نیست.

نصیری اعتقاد دارد که بخش نظارتی توسط دستگاه‌های خدمات رسان شیراز خوب دنبال می‌شود اما بخش حمایتی مطلوبیت لازم را نداشته و به همین دلیل سیر امور کند است، راهکار رفع این مشکل، مدیریت یکپارچه شهری‌ست، موضوعی که هنوز قانونی ندارد و باید با همراهی مدیران ارشد شهرستان و همراهی نمایندگان مردم در مجلس، کار دنبال و نهایی شود.

عضو ناظر شورا در شهرداری منطقه تاریخی و فرهنگی شیراز اضافه کرد: جلسات منظم و بازدیدهای هماهنگی برای اجرای پروژه‌های این منطقه برگزار می‌شود و تمام تلاش مان این است که به این پروژه‌ها سرعت دهیم و از ظرفیت‌ها برای تسریع در رسیدن بافت به جایگاه واقعی خود استفاده کنیم.

نصیری همچنین با ابراز امیدواری نسبت به رونق فعالیت‌ها و مطالبه گری‌ها در بافت تاریخی فرهنگی شیراز، گفت: در این منطقه چند پروژه خاص تعریف شده که یکی از آنها پروژه ملی زندیه است و باتوجه به اهمیتی که این پروژه دارد از سوی شهرداری انتخاب مدیر برای آن انجام شده اما طی سال‌های گذشته به دلیل چالش‌هایی که در منطقه وجود داشت اجرای آن بر زمین مانده بود.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز، زیرساخت‌های لازم برای تامین برق را از چالش‌های این منطقه دانست و گفت: در حال پیگیری هستیم تا شرکت توزیع برق شیراز بودجه‌ای را برای احداث زیرساخت خدمات رسانی برق اختصاص دهد، چراکه علت توقف برخی پروژه‌های عمرانی نبود زیر ساخت‌هایی همچون شبکه فاضلاب، برق و احداث سنگفرش است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53893

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.