• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
3
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی؛

رشد ۴ درصدی دانش‌بنیانی حوزه کشاورزی مطلوب نیست

  • کد خبر : 53849
  • 28 آذر 1401 - 14:08
رشد ۴ درصدی دانش‌بنیانی حوزه کشاورزی مطلوب نیست
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد اقدامات دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی ۴ درصد است، این میزان را مطلوب ندانست و گفت: برای رسیدن به امنیت غذایی مطلوب باید این میزان به عدد ۴۰ تا ۵۰ درصد برسد.

محمدجواد عسکری در نشست بررسی سیاست‌ها و راهبردهای کلان کشور در حوزه کشاورزی که به میزبانی دانشکده کشاورزی شیراز برگزار شد، ضمن بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مباحث جدی است، تاکید کرد که افزایش هزینه‌کرد در این بخش منجر به کاهش هزینه‌ها در بخش بهداشت و درمان خواهد شد و افزایش سطح سلامت جامعه را به دنبال دارد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از جهادکشاورزی فارس، عسکری با بیان اینکه ۳۵ درصد از کل اشتغال مربوط به بخش کشاورزیست، تاثیرگذاری این حوزه در سلامت جامعه و درآمدزایی و ایجاد اشتغال را بسیار عمیق توصیف و تاکید کرد که در بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه به این بخش توجه ویژه خواهد شد.

عسکری با یادآوری اینکه فراهم شدن بستری برای توسعه همه جانبه بخش کشاورزی و رشد دانش‌بنیان این بخش، اولویت است، گفت: اگر فضای آکادمیک، تحقیقی و پژوهشی با فضای اجرایی همخوانی نداشته باشد کشاورزی آسیب می بیند از این رو تلاش کرده و زیرساخت‌ها را فراهم می‌کنیم تا در یک فاصله کوتاه یکساله به اهداف تعیین شده دست یابیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی، اجرایی کردن الگوی کشت، کشت قراردادی و امهال و استمهال وام‌ها از دیگر اولویت‌های اکنون بخش کشاورزی است، افزود: در برنامه ششم توسعه احکام اجرایی بخش کشاورزی رشدی ۳۰ درصدی داشته است؛ در برنامه هفتم هم به دنبال آن هستیم که به تناسب اجرایی شدن احکام بخش کشاورزی به ۷۰ درصد برسد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53849

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.