• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
مدیرکل انتقال خون فارس؛

ذخایر خونی فارس مناسب است/نیازمند اهدای مستمر خون هستیم

  • کد خبر : 53766
  • 28 آذر 1401 - 9:21
ذخایر خونی فارس مناسب است/نیازمند اهدای مستمر خون هستیم
مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه وضعیت کلی ذخایرخونی در فارس رضایت‌بخش است، استمرار اهداء برای جلوگیری از بروز مشکل در تامین نیازهای خون و فرآورده‌های خونی را امری ضروری دانست.

دکتر مجید اکبرزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی در پایگاه‌های انتقال خون فارس رضایت بخش است.

او ادامه داد: اما این بدین معنا نیست که اهدا کنندگان کمک و حضور در پایگاه‌های انتقال خون را فراموش کنند، چرا که با توجه به نیاز مستمر به خون و فرآورده‌های خونی، نیاز به حضور اهدا کنندگان هم به صورت مستمر احساس می‌شود.

مدیرکل انتقال خون فارس با تاکید مجدد بر اینکه اهداء کنندگان، اهدای مستمر خون را به عنوان یک اقدام انسان دوستانه ادامه دهند، در غیر اینصورت با وضعیت بحرانی مواجه می‌شود، گفت: علی‌رغم این مهم، همچنان کمبود ذخایر گروه‌های خونی “O منفی، A مثبت و B مثبت” مشهود است.

اکبرزاده با بیان اینکه بیماران تالاسمی، سرطانی، اعمال جراحی قلب باز و پیوندی بیشترین مصرف کنندگان فرآورده‌های خونی هستند، عنوان کرد: تلاش ما تامین خون مورد نیاز همین گروه‌های خونی است.

او با اشاره به شیوع سرماخوردگی و آنفولانزا و احتمال کاهش حضور در پایگاههای انتقال خون، خاطرنشان کرد: معیار ما برای دعوت از این بخش از اهدا کنندگان این است که ۱۴ روز از بهبودی آنها گذشته و پس از آن هم ۵ روز از مصرف انتی بیوتیک گذشته باشد.

مدیرکل انتقال خون فارس همچنین گفت: پایگاه‌های انتقال خون شهرستان‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ و ۳۰ بعداز ظهر پذیرای اهداءکنندگان خون است.

اکبرزاده با بیان اینکه دو پایگاه قوامی و نمازی شیراز هم از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه عصر پذیرای اهداءکنندگان است، گفت: پایگاه قوامی در روزهای تعطیل هم تا ساعت ۱۹ بعدازظهر پذیرای اهداء کنندگان خون است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53766

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.