• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛

سطح گلخانه های بیضا به ۸۴ هکتار خواهد رسید

  • کد خبر : 53704
  • 26 آذر 1401 - 15:05
سطح گلخانه های بیضا به ۸۴ هکتار خواهد رسید
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: قرار است بر اساس برنامه ریزی ها و سطح ابلاغی شهرستان تا پایان سال 1401 سطح گلخانه های بیضا به 84 هکتار برسد.

به گزارشسحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی با اشاره به توسعه گلخانه با محوریت انتقال کشت فضای باز سبزی و صیفی به گلخانه ها افزود: از ابتدای سال تا کنون کار صدور مجوزات ۲۳٫۳ هکتار و آغاز عملیات احداث ۱۹٫۶ هکتار گلخانه در این شهرستان انجام شده است که تا پایان امسال به ۳۰ هکتار خواهد رسید.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۲۷ واحد گلخانه فعال با سطح زیر کشت ۵۴ هکتار در این شهرستان به تولید محصولات گلخانه اختصاص دارد.

به گفته مویدی؛ سالانه ۵۶۰۰ تن محصولات گلخانه ای شامل: سبزی و صیفی و گیاهان دارویی، ۵۵ میلیون گل شاخه بریده، ۵۰ هزار گلدان گل آپارتمانی و فصلی در بیضا تولید می شود که علاوه بر بازارهای داخلی به کشورهای حوزه خلیج فارس، اروپا، اوراسیا و عراق صادر می گردد.

مویدی اظهار کرد: به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در صادرات محصولات گلخانه ای کلیه واحدهای تولیدی از ابتدای کاشت نسبت به دریافت کد شناسه QR  برای واحدهای گلخانه ای خود اقدام و متعاقب آن گواهی سلامت محصول دریافت کنند.

 او در پایان خاطر نشان کرد: شناسنامه محصول در سامانه سانکا به چهار زبان فارسی، انگلیسی، روسی و عربی قابل مشاهده است و بازرگانان در کشورهای مقصد نیز می‌توانند با اسکن کد تولیدشده، از وضعیت و شرایط تولید محصول به ویژه موقعیت جغرافیایی واحد تولیدی آگاهی پیدا کرده و با اطمینان از کیفیت محصول نسبت به انعقاد قرارداد خرید اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=53704

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.