• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛

افزایش شهرستان‌های آبی در نقشه کرونایی فارس

  • کد خبر : 52720
  • 20 آذر 1401 - 14:01
افزایش شهرستان‌های آبی در نقشه کرونایی فارس
علی‌رغم افزایش تعداد موارد فوت ناشی از ابتلا به کرونا طی روزهای اخیر در فارس، آمار بیماران نیازمند بستری شناسایی شده روزانه این استان به‌ کمتر از ۲۰ نفر رسیده و شمار شهرهای آبی فارس در نقشه شیوع کووید-۱۹، افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز یکشنبه ۲۰ آذر با بیان اینکه شمار شهرستان‌های دارای وضعیت زرد شیوع کرونا در فارس به ۵ شهر کاهش یافته است، به خبرنگاران گفت: خوشبختانه تعداد شهرستان‌های دارای وضعیت آبی به لحاظ شیوع کووید-۱۹ در این استان افزایش یافته است.

دکتر سید وحید حسینی ضمن ابراز امیدواری نسبت به آبی شدن وضعیت همه نقاط فارس، گفت: در حال حاضر علاوه بر شهرستان خرم بید در بخش شمالی استان فارس، نوار مرکزی شامل شهرستان های بیضا، زرقان، خرامه و استهبان با وضعیت زرد کرونایی روبروست و دیگر شهرستان‌ها به رنگ آبی درآمده است.

حسینی با بیان اینکه شیوع کرونا در برخی مناطق جهان کماکان ادامه دارد، افزود: با وجود وضعیت امیدوارکننده کنونی در خصوص کاهش آمارهای ابتلا، بستری و فوت ناشی از کرونا در کشور پس از حدود سه سال شیوع و پیامدهای منفی ناشی از این بیماری، گسترش چرخه های شیوع آن در برخی مناطق جهان، ضرورت هوشیاری و آمادگی در برابر این ویروس خطرناک را متذکر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دعوت از مردم برای تداوم پایبندی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و پیشگیرانه، ضرورت این امر را به ویژه در گروه های آسیب پذیر نظیر سالمندان، بیماران مبتلا به بیماری های زمینه ای و نقص سیستم ایمنی بدن و همچنین کودکان، حائز اهمیت ویژه تری دانست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=52720

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.