• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای شهر شیراز؛

تسریع در تکمیل مطالعات تفصیلی حمل و نقل شیراز

  • کد خبر : 51335
  • 21 آبان 1401 - 17:57
تسریع در تکمیل مطالعات تفصیلی حمل و نقل شیراز
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای شهر شیراز خواستار تسریع در روند تکمیل مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه این کلانشهر شد.

علی اکبر سلطانی شنبه ۲۱ آبان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با توجه به پیگیری طرح به هنگام سازی مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز توسط دفتر مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهرداری و توجه به مشکلات ترافیکی ناشی از استفاده مردم ازخودروهای شخصی و عدم استفاده از حمل و نقل همگانی، این موضوع مهم در راستای گره گشایی و روان سازی ترافیک و رفع مشکل شهروندان مورد توجه قرار گرفت.

او افزود: یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی یکی از راهبردهای اساسی بهبود کارایی سیستم‌های حمل و نقل همگانی است و این اقدام با هدف کاهش ناهماهنگی های موجود در خدمات حمل و نقل مد نظر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور قرار گرفت که در این راستا در سال ۹۷ معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اقدام به قراردادی با موضوع مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه شهر شیراز به موازات طرح بازنگری مطالعات حمل و نقل انجام داد که متاسفانه به نتیجه ای نرسید.

سلطانی ادامه داد : یکی از دلایلی که مطالعات یکپارچه سازی حمل و نقل و ترافیک، نتایج آن تحقق نیافت، توقف مطالعات جامع به دلایل گوناگون از جمله عدم تایید مطالعات دانشگاه شیراز و همچنین تحریم های ظالمانه نرم افزار کلان نگر (EMME) بود، که از این رو ، این مطالعات به سرانجام نرسید.

او ادامه داد: در سال ۹۸، با توجه به ابلاغیه ضابطه ۷۷۷ برنامه و بودجه و الزام به انجام شرح خدمات، به عنوان ابزار تخصیص اعتبارات ملی در زمینه حمل و نقل همگانی به کلان شهرها ، پیگیری این ضابطه در دستور کار دفتر مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز قرار گرفت.

سلطانی گفت: با توجه به بروزرسانی نتایج مطالعات جامع ، توسط مشاور مطالعات دانشگاه علم و صنعت ایران و لزوم پیگیری سریع و به موقع شرح خدمات این ضابطه، برای اخذ مصوبات اجرایی سیستم‌های حمل و نقلی در شهر شیراز و از یک طرف، اتمام مدت تغییر قیمت حق الزحمه و الزام و پیگیری این مطالبه و جلوگیری از اتلاف وقت و فرصت‌های پیش رو، موضوع توسط معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری با جدیت تمام مورد بررسی و پیگیری قرار دارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز عنوان کرد: در این راستا و در جهت تسریع و تسهیل در فراهم کردن شرایط، مصوبه شورا می‌تواند راه گشا این مهم باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=51335

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.