• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز:

سازه شیب‌شکن شهید چمران متداول‌ترین راه برای کنترل سیلاب است

  • کد خبر : 51300
  • 20 آبان 1401 - 10:59
سازه شیب‌شکن شهید چمران متداول‌ترین راه برای کنترل سیلاب است
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: سازه شیب‌شکن شهید چمران ۱۳متر ارتفاع دارد و ۱۵هزار مترمکعب حجم آن است و این سازه متداول‌ترین راه برای کنترل سیلاب است.

محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در آیین افتتاح ۲۹پروژه عمرانی، فرهنگی، گردشگری، ورزشی، خدماتی و زیست‌محیطی در مراسم افتتاح شیب‌شکن شهید چمران در خصوص این پروژه اظهار کرد: رودخانه خشک که حدود ۲۵کیلومتر شهر شیراز را همراهی می‌کند، در دهه‌های گذشته به‌واسطه سیلاب‌هایی که رخ داده است آسیب‌های جدی را به سازه‌های شهر وارد کرده است.

وی بیان کرد: در سال ۸۶ مقرر شد تا یک طرح جامع برای ساماندهی رودخانه خشک تدوین شود که نتیجه این مطالعات، اجرای سه سازه عظیم شیب‌شکن بوده است که ساخت آخرین شیب‌شکن، سازه بلوار شهید چمران است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: این سازه ۱۳متر ارتفاع دارد و ۱۹هزار مترمکعب حجم سازه است و این سازه متداول‌ترین راه برای کنترل سیلاب است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه شیب‌شکن‌ها با چهار هدف ساخته می‌شوند، گفت: هدف اول برای کنترل نیروی جنبشی سیلاب، هدف دوم تثبیت بستر رودخانه و جلوگیری از اب شستگی بستر و سازه‌هایی که در رودخانه قرار دارد.

امین خاطرنشان کرد: این سازه از اجزای مختلفی تشکیل شده است که حوضچه و مخزن، بلوک شیب‌شکن و دیوارهای محافظتی از دیگر اجزای آن است.

او عنوان کرد: این شیب‌شکن با اعتباری بالغ‌بر ۱۲میلیارد تومان احداث شده است و برای اجرای آن ۲۶ هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری صورت گرفته است.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=51300

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.