• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز مطرح کرد؛

کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۴ پروژه در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز

  • کد خبر : 51298
  • 20 آبان 1401 - 10:56
کلنگ‌زنی و افتتاح ۱۴ پروژه در منطقه تاریخی فرهنگی شیراز
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز گفت: از مجموع ۲۹پروژه‌ای که در سطح این کلانشهر کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود، ۱۴پروژه مربوط به منطقه تاریخی فرهنگی است که نشان‌دهنده سهم تقریباً ۵۰ درصدی این منطقه از پروژه‌ها است.

علی مصلی‌نژاد شهردار شیراز در حاشیه آیین افتتاح ۲۹پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، خدماتی و زیست‌محیطی شهرداری شیراز در افتتاح عملیات بهسازی و بازآفرینی خیابان ناصرخسرو اظهار کرد: از مجموع ۲۹پروژه‌ای که در سطح شهر شیراز کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود ۱۴ پروژه مربوط به منطقه تاریخی فرهنگی است که نشان‌دهنده سهم تقریباً ۵۰ درصدی این منطقه از پروژه‌ها است.

او میزان اعتبار صرف شده برای شروع به کار و بهره‌برداری از این پروژه‌ها را رقمی بالغ بر ۷۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار پروژه‌های افتتاحی و ۳۱۰ میلیارد ریال نیز اعتبارات پروژه‌های کلنگ‌زنی شده است.

به گفته شهردار منطقه تاریخی فرهنگی شیراز، این منطقه عنوان نخست در تخصیص اعتبارات عمرانی را بر اساس بررسی‌های به عمل آمده به خود اختصاص داده و این موضوع نشان‌دهنده اهمیت بافت برای مسئولان است.

مصلی‌نژاد در ادامه اظهار امیدواری کرد که با حمایت شهردار، اعضای شورا و دیگر مسئولان شاهد رونق بیش از پیش این منطقه باشیم.

او با تاکید بر این موضوع که بافت تاریخی و فرهنگی به طور قطع مقصد گردشگران وارد شده به شهر شیراز خواهد بود، تصریح کرد: این منطقه این ظرفیت را دارد که به مقصد زیارتی و تفریحی بسیاری از گردشگران و مسافران تبدیل شود.

شهردار منطقه هشت شیراز با اشاره به اینکه عمده گردشگران خارجی تمایل به اسکان و حضور در بافت تاریخی و فرهنگی را دارند، اظهار داشت: بدون شک در مبدا زندگی گردشگران خارجی تعداد قابل توجهی هتل و ساختمان‌های نوساز و جذاب وجود دارد، اما آنها به شیراز می آیند تا بافت تاریخی و هویتی شهر شیراز را به تماشا بنشینند و زندگی در آن را تجربه کنند.

شهردار بافت تاریخی و فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز ما در قلب پروژه زندیه قرار داریم، اظهار داشت: این پروژه یک پروژه ملی ۳۵ هکتاری است و به عنوان یک برند گردشگری در شهر شیراز جلوه‌گری خواهد کرد.

به گفته مصلی‌نژاد؛ سنگفرش و ایجاد آبنما در خیابان.های ناصرخسرو، میدان شهدا، ضلع شمالی بانک ملی، بخشی از خیابان ۲۲ بهمن تا دیوانخانه و دو طرفه شدن خیابان هجرت از جمله اقداماتی است که در راستای ثبت جهانی این محدوده محقق شده است.

شهردار منطقه ۸ همچنین از افتتاح چند پروژه دیگر در سطح منطقه تاریخی فرهنگی شیراز در ماه‌های پیش رو خبر داد و گفت: با مساعدت شهردار شیراز، فرایند تبدیل ساختمان مرکزی شهرداری به موزه در دست پیگیری است که این کار می‌تواند در ثبت جهانی این اثر در سازمان یونسکو موثر باشد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=51298

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.