• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
3
معاون بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص)؛

هدف دشمن مایوس کردن مردم قهرمان ایران است

  • کد خبر : 51080
  • 16 آبان 1401 - 15:21
هدف دشمن مایوس کردن مردم قهرمان ایران است
معاون بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) همه تلاش دشمنان را مایوس کردن ملت قهرمان ایران اسلامی دانست و تاکید کرد که ایران به فضل و لطف خداوند در اوج قدرت دفاعی قرار دارد و اقتدارش در جهان زبانزد است.

به گزارش سحاب پرس، سردار محمدجعفر اسدی، شامگاه یکشنبه، ۱۵ آبان در مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و شهدای امنیت که در حرم سیدعلاءالدین حسین (ع) شیراز برگزار شد، گفت: به محض آنکه انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، توطئه‌های دشمنان نیز شروع شد و سعی کرد که همه چیز را به هم بریزد و ملت ایران با دست خالی مقابل آنها ایستاد و به فضل خداوند بر همه فائق آمد.

وی با بیان اینکه این مردم در راه انقلاب و نظام اسلامی شهدای والا مقامی را تقدیم کرده‌اند و دشمن تنها در یک حمله تروریستی ۷۲ نفر از ستون‌های انقلاب اسلامی را شهید کرد، گفت: هدف دشمنان امروز مایوس کردن این ملت قهرمان است و قصد دارد بگوید همه چیز از دست رفته.

اسدی با اشاره به فرمایشات بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران که فرمود “بکشید ما را ملت ما بیدارتر می‌شوند، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس روزی که می‌خواستیم ۱۵ نفر را از استان فارس به یک منطقه در خط مقدم ببریم ۱۵ سلاح یکسان نداشتیم به آن‌ها بدهیم اما امروز به لطف خدا موشک‌هایی داریم که برد آن بیش از ۲ هزار کیلومتر است و نقطه‌زنی می‌کند و به همین دلیل دشمن به دست و پا افتاده است.

این یادگار دوران دفاع مقدس، ایستادگی در مقابل شیاطین عالم را سند افتخار ملت ایران دانست و با بیان اینکه هیچ یک از شیاطین ذره‌ای از این ملت و انقلاب اسلامی دل خوشی ندارند و استکبار جهانی اعم از آمریکا، اسرائیل و انگلیس در مقابل این مردم به دست و پا افتاده است، گفت: همانگونه که امام علی(ع) فرمود، آنچه مومن را می‌کشد یاس و ناامیدیست؛ این مردم در دوران دفاع مقدس با امید و توکل به خداوند پیروز شد و امروز هم در اوج پیروزی قراردارد و اقتدارش زبانزد جهانیان است.

اسدی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را الگوی قهرمانان عالم دانست و با بیان اینکه دشمن به همین دلیل نگرانست و ناموس و شرف و حیثیت این ملت را هدف قرار داده است، خاطرنشان کرد باید به خود ببالیم که خدا به ما چنان توانی داده که در مقابل تمام استکبار قد علم کنیم.

معاون بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص) با یادآوری این که امروز ملت ایران بسیار شجاع شده‌اند و به واسطه عزتی که امام و ولایت فقیه به آنان داده هیچ ترسی از استکبار جهانی به ویژه آمریکا ندارد، گفت: برای رزمندگان ما مرگ معنا نداشت و شهدا با لبخند به میدان مقابله با دشمن می‌رفتند؛ آنان همان‌طور که خداوند هم فرموده است، زنده هستند و در نزد خداوند روزی می‌خورند.

وی با اشاره به اینکه نمی‌توان شهدا را در این دنیای کوچک مطرح کرد، بیان کرد: شهدا به ما عزت و شرف و سربلندی داده‌اند و سبب حیات جامعه ما شده‌اند؛ شهادت جایگاهی است که نصیب همه نمی‌شود و البته درب شهادت همچنان باز است. دیری نمی‌پاید که همه به حال شهدای حرم شاهچراغ(ع) غبطه می‌خورند که در حرم آل‌الله به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند.

اسدی همچنین رشادت‌های نیروی انتظامی را ستود و افزود: نیروی انتظامی با همه توان به میدان آمد تا در مقابل فریب‌خوردگان آمریکا و انگلیس و اسرائیل مقابله کند. هر درجه‌ای برای نیروی انتظامی ما تصور کنید، در این غائله ارزش، قیمت و توانمندی نیروی انتظامی ما چند برابر شده است.

او گفت: امروز در آستانه پیروزی هستیم. اگر به سخنان رهبری دقت کنیم، مشاهده خواهیم کرد که همه آنان به تحقق پیوسته است. اسرائیلی که مدعی بود در ۶ روز ارتش مصر، اردن و سوریه را از بین برده است، امروز دست‌هایش را در مقابل حزب‌الله بالا برده است؛ روزی مدعی مدیترانه بود اما تسلیم قدرت حزب‌الله شد و این عزت و سربلندی ماست و نشان می‌دهد در اوج پیروزی هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیشینه حجاب در تاریخ ایران باستان گفت: در تخت جمشید یک مؤنث حجاری نشده است و تنها یک ماده شیر است و مردان حجاری شده هم سرتاپا پوشیده هستند و این سند نجابت مردم کشورماست. نور اهل بیت(ع) در دل انسان‌های نجیب می‌تابد پس ما باید شیعه اهل بیت(ع) باشیم.

اسدی با بیان اینکه دشمن به دنبال آن است که نجابت را از بانوان ما بگیرد و همه تلاشش برای همین است، افزود: در این میان ۲ اتفاق بیشتر نمی‌افتد یا مقابل عزیزانمان می‌ایستیم که خواست دشمن است و یا رها می‌کنیم که باز هم خواست دشمن است. اینجا ظرافت دارد و وظیفه علمای ما در اینجا سنگین می‌شود و جای آن جهاد تبیینی که رهبر معظم انقلاب فرمودند همینجاست. افرادی که تریبون و منبری داشته و یا توانایی سخن گفتن باید در اینجا ورود کنند.

او ادامه داد: اگر در این مدت پیروزی داشتیم به دلیل آن است که تبیین‌کننده‌هایی چون ائمه جمعه شهیدمان مانند شهید آیت‌الله دستغیب، شهید صدوقی، شهید مدنی، شهید اشرفی اصفهانی، شهید بهشتی، شهید مطهری و بسیاری از آنان فرمایش امام را در جامعه تبیین می‌کردند. امروز رهبر معظم انقلاب مظلوم است. سخنان گهربارشان آن‌طور که باید در جامعه تبیین شود، نمی‌شود و حق مطلب ادا نمی‌شود و باید تلاش کنیم این نقیصه را از بین ببریم.

اسدی با تأکید بر اینکه ملت ایران، مردم بسیار خوبی هستند و همان‌طور که امام راحل فرمودند این مردم از مردم زمان پیامبر(ص) هم بهتر هستند، افزود: مردم آن زمان در مدینه پای خطبه‌های جمعه پیغمبر(ص) بودند و کسی فریاد زد کاروان یمن وارد شهر شده است که بخشی از این مردم رفتند و خطبه پیامبر(ص) را ترک کردند اما در دانشگاه تهران مردم روی چمن بودند و به خطبه مقام معظم رهبری گوش می‌دادند که بمب منفجر شد حتی یک نفر آنجا را ترک نکرد، یقیناً این مردم بهتر هستند.

معاون قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با بیان اینکه دشمنان نمی‌توانند این ملت را از ترور بترسانند، افزود: قهرمانان نیروی انتظامی، بسیج مردمی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مقابل آن‌ها ایستاده‌اند؛ آرزوی این نیروهای جان برکف هم شهادت است و شهادت را افتخار خود می‌دانند.

این یادگار دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه بالاترین شرف، شجاعت، عزت و مردانگی مربوط به شهداست، گفت: خداوند در همه موجوداتی را که خلق کرده است، حب زنده ماندن قرار داده و ابزار زنده ماندن را هم به همه آن‌ها عنایت کرده استو هیچ حیوان، پرنده و خزنده‌ای برای زنده ماندن نیاز به راهنمایی ندارد اما برای زندگی کردن انسان‌ها ۱۲۴ هزار پیامبر ارسال کرده است که چگونه زندگی کنیم نه اینکه چگونه زنده بمانیم.

اسدی با اشاره به سخنان ترامپ که آل‌سعود را گاو شیرده آمریکا خوانده بود، گفت: کسانی که می‌خواهند به هر قیمتی زنده بمانند، عشق می‌کنند وقتی به آن‌ها گاو شیرده می‌گویند و کسانی هم که غارت می‌کنند از این کار لذت می‌برند تا بهتر و بیشتر از دیگران زنده بمانند. اما همانطور که رئیس‌جمهور کشورمان هم گفتند ما گاو شیرده نیستیم. ما کشور قهرمانانی هستیم که به لطف خدا همه شیاطین را سر جای خود خواهیم نشاند.

این پیشکسوت دوران دفاع مقدس با ابراز امیدواری از اینکه جوانان فریب‌خورده به راه راست هدایت شوند، افزود: جوانانی که به خیابان‌ها می‌آیند و شعار می‌دهند فرزندان ما هستند و آنان را دوست داریم اما در مقابل جنایتکارانی که اینان را در مقابل ما علم می‌کنند، خواهیم ایستاد و آنان را سرجایشان می‌نشانیم.

وی با یادآوری اینکه در دوران دفاع مقدس حتی سیم خاردار هم به ما نمی‌فروختند اما امروز به بسیاری از کشورها مهمات و پهپاد و موشک صادر می‌کنیم، گفت: امروز خودکفا شده‌ایم. زمانی در این کشور پزشک را از کشورهای دیگر می‌آوردند اما امروز به دنیا پزشک توانمند صادر می‌کنیم. چرا فکر می‌کنند خفیف و کوچک شده‌ایم که مقابل آمریکا ایستاده‌ایم در صورتی که چنین نیست ما رشد کردیم و یک ابرقدرت شده‌ایم.

اسدی با تأکید بر اینکه حتی تئوریسن‌های آمریکایی هم فهمیده‌اند که ایران تبدیل به ابرقدرت شده است اما برخی از ساده اندیشان ما هنوز نفهمیده‌اند، افزود: چه ما باشیم چه نباشیم، این انقلاب راه خود را ادامه می‌دهد و به آن مقصدی که امام امت مشخص کردند، حتما خواهد رسید. زمانی در دانشگاه‌ها و مدارس ما می‌گفتند این قرن تمام شود، پایان دین‌داری انسان‌هاست و دین افیون و بازدارنده انسان از پیشرفت است و منظورشان نه تنها اسلام بلکه همه ادیان الهی بود. آن زمان امام راحل فرمودند قرن آینده قرن اسلام است و این اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت می‌نشاند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یادآور شد: آمریکا زمانی در این کشور با قانون کاپیتولاسیون برای خود مصونیت ایجاد می‌کرد اما امروز تفنگداران آمریکایی را دستگیر می‌کنیم و هیچ غلطی نمی‌تواند انجام دهد و این عزت ایران اسلامی است.

دبیر جامعه روحانیت شیراز نیز در این مراسم با بیان اینکه ملت ایران ملتی مؤمن و از کوه‌ها هم قوی‌تر هستند گفت: اغتشاشگرانی که دستشان به خون مظلومان و مؤمنان آغشته است، بدانند این ملت ایستاده‌ است و شکست نمی‌خورد.

حجت‌الاسلام سیدمحی‌الدین طاهری، گفت: ملت ما از کوه هم قوی‌تر است زیرا از کوه می‌توان سنگ جدا کرد اما مؤمن حقیقی و ملت بزرگ ایران افرادی هستند که چیزی نمی‌توان از آنان جدا کرد زیرا آنقدر محکم هستند که هیچ قدرتی نمی‌تواند ذره‌ای از آن‌ها را جدا کند چون نسبت به دینش بخل دارد و به کسی نمی‌دهد.

طاهری یاد شهدای امنیت و مدافع حرم را گرامی داشت و افزود: شهدای امنیت و شهدای مدافع حرم و شهدای این ملت، مومنینی هستند که جان دادند و از همه چیز خود گذشتند اما حاضر نشدند از دین خود دست بکشند و این معنا تا ظهور مهدی موعود(عج) ادامه پیدا خواهد کرد و انقلاب ما هم ادامه می‌یابد تا به دست مقام معظم رهبری تقدیم به محضر مبارک امام زمان (عج) تقدیم شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=51080

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.