• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
4
عضو شورای شهر شیراز؛

وضعیت سد معبر در شیراز مناسب نیست

  • کد خبر : 51057
  • 16 آبان 1401 - 12:44
وضعیت سد معبر در شیراز مناسب نیست
عضو شورای شهر شیراز گفت: در حال حاضر وضعیت سد معبر مناسب شهر پایتخت گردشگری و زیارت نیست.

محمدرضا هاجری عصر یکشنبه ۱۵ آبان در صحن علنی شورای شهر شیراز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حرم مطهر شاهچراغ (ع)، تاکید کرد: لازم است در تمام محلات و مساجد کشور و جهان، یاد این شهدا زنده نگه داشته شود، چرا که شهادت مردان، کودکان و بانوی شهیده، ریشه فتنه و آشوب دشمنان را خاموش و چهره مدعیان غربی – عبری و عربی و ادعای حقوق بشری آنها را خنثی، برملا و رسوا کرد.

او از سربازان گمنام امام زمان (عج) تقدیر کرد و افزود: تمام عوامل همراه و پشتیبان حرکت تروریستی و خانه‌های تیمی آنها را شناسایی و در شیراز و تهران دستگیر کرده‌اند.

این عضو شورای شهر شیراز، از حماسه حضور مردم صبور و مقاوم شیراز در راهپیمایی روز ۱۳ آبان هم تقدیر کرد و گفت: مردم ما با تأسی و تمسک به منشور علوی، یار مظلوم بوده، هستند و خواهند بود و این عدالت خواهی و  ظلم ستیزی سرمایه ملی ما هست.

هاجری ادامه داد: با توجه به تصویب طرح ارتقای کار گروه ملی زیارت به شورای ملی زیارت به منظور توسعه، تعمیق و ترویج فرهنگ زیارت و اتخاذ تصمیمات هماهنگ در امور فرهنگی، عمرانی، زیربنایی و زیر ساخت‌ها در امور زائران در مقیاس محلی، ملی و بین‌المللی برای سه شهر مقدس مشهد، شیراز و قم جا دارد متولیان امر در استان و شیراز از ظرفیت ایجاد شده با استفاده از مشاورین و طراحان امین و مومن بهره برده تا بودجه‌های در نظر گرفته شده توسط شورای ملی زیارت به خوبی جذب و مورد استفاده قرار گیرد.

او خاطرنشان کرد: پیاده روهای شهر را به مردم باز گردانیم و نگذاریم با سد معبر، فضاهای عمومی را بعضی افراد سود جو اشغال و ضمیمه مغازه و دکه‌های خود کنند.

سخنگوی شورای شهر شیراز تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت سد معبر مناسب شهر پایتخت گردشگری و زیارت نیست.

هاجری همچنین گفت: در محلات فضاهای مناسب ۲۰۰ تا ۳۰۰ متری سرپوشیده بعنوان خانه بازی کودکان راه‌اندازی شود تا کودکان بتوانند در فضایی شاد و گیرا همراه با بازی کودکانه، آموزش، رشد و بالندگی پیدا کنند.

او اضافه کرد: شیراز با سه مشکل خشکسالی، بافت‌های فرسوده و ساختمان‌های نا ایمن مواجه است که هر سه با تدبیر، قابل کنترل و حل و فصل است.لازم است تمام دستگاه‌های متولی در رفع کامل این سه مشکل با روحیه جهادی و میدانی وارد صحنه شده، مشکل گشای مدیریت شهری باشند.

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: با توجه به راه‌اندازی دبیر خانه گردشگری مقاومت برای ۵ شهر قم، کرمان، رشت، شیراز و بوشهر از سازمان فرهنگی – اجتماعی شهرداری شیراز درخواست دارم طرح و برنامه‌های کار آمد و کاربردی خود را در راستای تقویت و گسترش گردشگری مقاومت به شورا ارائه کرده تا با خرد جمعی و استفاده از کارشناسان با تجربه در این حوزه بتوان دستاوردهای خوبی برای شهر به ارمغان آورد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=51057

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.