• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4
استاندار فارس؛

رتبه فارس در مسکن مناسب نیست

  • کد خبر : 50976
  • 14 آبان 1401 - 15:04
رتبه فارس در مسکن مناسب نیست
استاندار فارس گفت: رتبه فارس در بحث مسکن مناسب شأن این استان نیست و امیدواریم با سرعت کار ادامه پیدا کند و این گره برطرف شود.

محمدهادی ایمانیه شنبه ۱۴ آبان در آیین کلنگ زنی ۴۰ هزار و ۶۴ واحد مسکن طرح نهضت جهش مسکن که با حضور وزیر راه و شهرسازی در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه خوشحالیم که امروز کلنگ ۴۰ هزار واحد مسکونی در ۱۸ شهرستان را به زمین می‌زنیم، گفت: رتبه فارس در بحث مسکن مناسب شأن استان نیست و امیدواریم با سرعت کار ادامه پیدا کند و این گره برطرف شود.

او در ارتباط با تأمین زمین با بیان اینکه تاکنون ۳۷۰۰ هکتار زمین تأمین شده و جلسات رفع مشکل کمبود زمین هر هفته برگزار می‌شود، ادامه داد: در شهرهایی که با مشکل تامین زمین مواجه هستیم، از طریق الحاق زمین‌های متعلق به منابع طبیعی و یا راه و شهرسازی یا مشارکت با صاحبان ملک مشکل را حل می‌کنیم و نهایتا سراغ ادارات و سازمان‌ها خواهیم رفت.

ایمانیه با بیان اینکه تاکنون در استان فارس با این بن بست که سازمانی را مجبور به تخصیص زمین کنیم، روبرو نشدیم، در خصوص سهمیه و اقدامات استان در ساخت مسکن گفت: برای استان حد قائل نشده‌اند، اما ۲۴۰ هزار سهمیه تا کنون تعلق گرفته که از این میان فرم «ج» ۱۴۰ هزار نفر سبز شده اما تا به حال ۲۵ هزار نفر فقط واریز وجه اولیه داشته‌اند و ما تا کنون ۱۴ هزار واحد را شروع کردیم، امروز نیز بیش از ۴۰ هزار واحد دیگر آغاز خواهد شد که بخشی از آن متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار فارس با بیان اینکه بیشترین پیشرفت طرح ساخت مسکن مربوط به شهر صدراست که بعضی واحدها به سقف هم رسیده، گفت: در سفر قبلی وزیر محترم راه و شهرسازی، مقام وزارت از وضعیت جهش مسکن رضایت نداشت و نهیب ایشان باعث شد اکنون کلنگ ۴۰ هزار مسکن به زمین بخورد و کار سرعت بیشتری بگیرد.

ایمانیه با بیان اینکه یکی از نیازهای اصلی مردم و شعارهای دولت سیزدهم بحث مسکن است، به طرح سه چالش در این زمینه پرداخت و یکی از مشکلات اصلی را واریز وجه اولیه و پیش پرداخت دانست و گفت: ثبت نام کنندگان طرح، افرادی هستند که از نظر مالی تمکن ندارند و اکثر متقاضیان هم برای پیش پرداخت هم برای سود تسهیلات واقعا با مشکل روبرو هستند.

استفاده از اراضی پارک بمو برای ساخت مسکن

استاندار فارس ابراز امیدواری کرد که با مصوبه سران یا با متمم بودجه یا در بودجه آتی مشکل رفع شود، گفت: موضوع بعدی منطقه پارک بمو است، این منطقه واقعا محیط زیست هیچ حیوانی نیست و ما آمادگی داریم ۱۰ برابرش را به محیط زیست بدهیم.

او همچنین به موضوع مسکن روستاییان پرداخت و گفت: خواهش من این است تلاشها در روستا مضاعف باشد تا از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شود. در حالیکه ما می‌گوییم روستا بمانید، اما کجا خانه بسازند؟ در روستایی که مشکل زمین دارند، منابع طبیعی کوتاه بیاید.

استاندار فارس به مسئله راه‌های استان هم اشاره و اضافه کرد: تلاش ما این است تا پایان امسال آزاد راه شیراز اصفهان حداقل ۶ قطعه به زیر ترافیک برود، آزاد راه شیراز بوشهر نیز بخش خصوصی حاضر به همراهی است.

ایمانیه با بیان اینکه راه آهن شیراز به اهواز، شرق رابه غرب وصل می‌کند، گفت: این موضوع استراتژیک است و نیاز به کمک و همراهی دولت دارد. البته در خصوص راه آهن شیراز جهرم و شیراز به گل گهر مساعدت بیشتر دولت را نیازمندیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=50976

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.