• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

مسئولین باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشند

  • کد خبر : 5083
  • 31 تیر 1399 - 18:51
مسئولین باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشند
سهرابی گفت: مسئولین باید ادامه دهنده راه شهدا، رزمندگان، ایثارگران باشند از نظام مقدس اسلامی پاسداری کنند و همچنین ارج نهادن به خانواده معزز شهدا باید در دستور کار مسئولین باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در آئین تکریم از خانواده شهید «مهرداد کریمی» و شهید «جواد طیبی»  که در قالب طرح ملی «سه شنبه های تکریم» با همکاری کانون فرهنگی هنری مسجد «امیرالمومنین (ع)» خرمبید به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: خیلی خوشحالم که این فرصت پیش آمد که خدمت خانواده شهدا باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به اینکه خیلی دوست داشتم از نزدیک حضور یابم و خانواده شهدا را تکریم کنیم، بیان کرد: کاری که شهدا انجام دادند بر کسی پوشیده نیست.

دبیر شورای فرهنگ عمومی فارس با اشاره به اینکه ما مسئولین وظیفه داریم که بتوانیم از نزدیک خدمت خانواده شهدا برسیم و مسائل و مشکلات شما را بررسی کنیم اما ویروس کرونا باعث این دوری ها شده است، افزود: برنامه «سه شنبه های تکریم» از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون های مساجد کشور راه اندازی شد که خانواده شهدا مورد تکریم قرار گیرند.

دبیر شورای سیاستگذاری کانون های مساجد فارس با یادآوری این مطلب که امیدواریم این ویروس منحوس کرونا رخت بربندد و از نزدیک بتوانیم دست بوس خانواده شهدا باشیم، اظهار کرد: آنچه که شهیدان برای کشور ما انجام دادند برای پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی، در کلام و قلم نمی گنجد و به طور قطع مزد این عزیزان را خداوند بزرگ می تواند بدهد که خداوند جنت را برای این عزیزان داده است.

وی با اشاره به اینکه مسئولین باید ادامه دهنده راه شهدا، رزمندگان، ایثارگران باشند از نظام مقدس اسلامی پاسداری کنند و همچنین ارج نهادن به خانواده معزز شهدا باید در دستور کار مسئولین باشد، تاکید کرد: امروز سعادت نصیب ما شد که خدمت خانواده این ۲ شهید عزیز برسیم و دعا کنید بتوانیم خدمت رسان شهدا و مردم باشیم.

حجت الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس هم در این آیین گفت: امروز سالروز شهادت حضرت جواد الائمه (ع) است و توفیقی نصیب شده است که با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی با خانواده شهید «مهرداد کریمی» دیدار و گفتگو داشته باشیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه هر هفته در روز سه شنبه در قالب طرح ملی «سه شنبه های تکریم» از خانواده شهدا تکریم و تجلیل به عمل می آید، خاطرنشان کرد: اجرای طرح ملی «سه شنبه های تکریم» عظمت و بزرگواری شهدا را بیش از پیش به ما یادآوری می کند چرا که شهادت امری با عظمت است که با هیچ کاری قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه اجر شهید و شهادت از سوی خداوند اعطا می شود، خاطرنشان کرد: امروز نسل ما اعم از کودک، نوجوان و جوان ما به الگو نیاز دارند و شهدا بهترین الگو هستند و ما پس از شهادت سردار سلیمانی مشاهده کردیم که مکتب سلیمانی به وجود آمد که باید به ویژه در گام دوم انقلاب شهدایی که با سن کم رشادت و دلیری کردند، مورد توجه باشند و معرفی شوند.

این مقام مسئول تاکید کرد: شهدای عزیز که در سنین کم به شهادت رسیدند، توانستند برای ارزش های اسلام و انقلاب از جوانی و جان شیرین خود بگذرند و کاری کنند کارستان و بر ماست که با تکریم خانواده های آنان گامی در راستای ترویج فرهنگ شهادت برداریم.

الله‌قلی کریمی، پدر شهید «مهرداد کریمی» نیز که به صورت ویدئوکنفرانس در این آیین شرکت کرده بود، گفت: خدا را شاکریم که رزمندگان اسلام با رشادت و دلیری خود به ما عزت دادند و امروز هرچه داریم از آن‌هاست؛ چرا که اگر ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی‌های رزمندگان اسلامی نبود، به این راحتی اینجا ننشسته بودیم.

پدر شهید «مهرداد کریمی» خاطرنشان کرد: رزمندگان بسیجی، سپاهی و ارتش غیور جانفشانی هایی انجام دادند و امیدوارم مدیران نیز با ادامه دادن راه آنان، برای مردم ایران زمین خدمت کنند.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم در کشور پیروز و سرافراز باشیم، باید فرهنگ بسیجی، ایثارگری و از خودگذشتگی شهدا را در رابطه با دفاع از حریم و ارزش ها ترویج و گسترش دهیم.

کریمی یادآور شد: در زمان طاغوت پنجمین ارتش و از لحاظ نیروی انسانی اولین در خاورمیانه بودیم اما وابستگی به کشورهای خارجی داشتیم ولی امروز تنها راه باید این باشد که مسیر استقلال را پیگیری کنیم و به هیچ کشوری وابستگی نداشته باشیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، درخواست کرد: از شما خواهش می‌کنم با تبلیغات و فرهنگ‌سازی در راستای آگاهی‌بخشی به مردم از گسترش بیشتر بیماری کرونا پیشگیری نمایید. همچنین پیشنهاد می‌کنم تا مردم ولیمه‌هایی همچون عروسی را به فقرا و نیازمندان بدهند و از برگزاری مراسم خودداری نمایند؛ همچنین با ماسک زدن و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به کاهش همه‌گیری این بیماری کمک نمایند.

گفتنی است شهید «جواد طیبی» نیز پاسدار ۲۴ ساله‌ای است که سال ۱۳۶۱ در عملیات «بیت‌المقدس» رخت شهادت پوشید. همچنین دیگر شهید این خاندان «مهرداد کریمی»، دانش‌آموز ۱۷ ساله‌ای بود که سال ۱۳۶۶ در عملیات «والفجر ۱۰» به مقام رفیع شهادت نائل آمد. شهید طیبی دایی شهید مهرداد کریمی بوده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5083

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.