• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
6

ترک‌زاده سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس شد

  • کد خبر : 50774
  • 11 آبان 1401 - 21:20
ترک‌زاده سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس شد
در مراسمی با حضور دکتر شبستانی مشاور ریاست و مدیر کل نظارت و ارزیابی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور، محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس و مدیران استانی از زحمات جامعی رئیس سابق دانشگاه تقدیر و جعفر ترک زاده به عنوان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس معرفی شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فارس مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در آیین تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس بابیان اینکه به عمل کار برآید، گفت: جامعه از دانشگاه‌های مهارت محور انتظار دارد مسائل را بشناسیم و برای رفع آن‌ها کارکنیم.

او عنوان کرد: ما باید تصمیم بگیریم هر آنچه را که مطرح می‌کنیم، متعهد به عملی کردنش باشیم. دراین‌باره اگر ادعا کردیم دانشگاه فنی حرفه‌ای فاصله بین دانشگاه و اشتغال را بسیار کوتاه می‌کند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر وضعیت امنیتی استان بسیار مطلوب است و حادثه غم‌انگیز اخیر ناشی از عصبانیت دشمن بود، چراکه شیراز در اغتشاشات اخیر، آرام بوده است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور با تأکید بر اینکه باید همه سعی‌مان را به این منظور به‌کارگیریم، گفت: اشتغال از مؤلفه‌های امنیت پایدار است؛ دانشگاه فنی حرفه‌ای می‌تواند کارآفرین محور باشد.

شبستانی ادامه داد: دراین‌باره فارس از ظرفیت بالایی برای جهش در حوزه آموزش‌های مهارتی و فنی حرفه‌ای برخوردار است.

اسماعیل محبی پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این مراسم، بر جبران آسیب‌های ناشی از مجازی بودن آموزش‌های مهارت محور در دوران کرون تأکید کرد؛ و ضمن اشاره به حادثه تروریستی حرم حضرت شاه‌چراغ (ع) اظهار داشت: هفته گذشته اتفاق تلخی در استان افتاد و دل‌هایمان به درد آمد. وقتی در کتاب‌ها در مورد اهمیت این حرم مطهر می‌خوانیم، می‌بینیم که این مکان در دوره‌های مختلف حتی پناهگاه کسانی بوده که معترض بوده‌اند و تاکنون کسی به این محیط امن تعرض نکرده بود.

او با تأکید بر ظرفیت‌سازی از جنس حمایت‌های اعتباری و معنوی گفت: باید از محقق شدن برنامه‌های دانشگاهی که می‌تواند در تحقق اهداف دولت موفق باشد، حمایت بیشتری کنیم.

سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس نیز گفت: امیدوارم بتوانیم ظرفیت‌هایی را ایجاد کنیم که فضا برای پذیرش دانشجوی خارجی هم فراهم شود، البته دراین‌باره مذاکراتی انجام داده‌ایم.

جعفر ترک‌زاده سرپرست جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس نیز طی سخنانی با اشاره به حوادث اخیر گفت: دشمن از هر روزنه‌ای برای نفوذ و ضربه زدن استفاده می‌کند و ما باید هوشیاری بیشتری داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در این دانشگاه ما سعی می‌کنیم سرپنجه‌های قوی برای دانشجو بسازیم. دکتر ترک‌زاده تأکید کرد: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های قوی و گران‌بهایی وجود دارد که می‌تواند موردتوجه در بعد داخلی و وجه بین‌المللی قرار گیرد.

ترک‌زاده گفت: امیدوارم بتوانیم ظرفیت‌هایی را ایجاد کنیم که فضا برای پذیرش دانشجوی خارجی هم فراهم شود، البته دراین‌باره مذاکراتی انجام داده‌ایم.

این عضو هیات علمی دانشگاه شیراز بیان کرد: به دلیل ماهیت نهادی دانشگاه‌ها، اگر دانشگاه در وجه درونی خود ضعف‌های ساختاری و کارکردی داشته باشد شانس موفقیت ما در امور بیرونی نیز کم خواهد شد. دراین‌باره ما باید تلاش کنیم تا بر رکود ناشی از دوره کرونا فائق آییم و تعاملات برون دانشگاهی گسترده‌تری در ماه‌های آینده داشته باشیم.

رئیس سابق دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس نیز در این مراسم گفت: سرانه این دانشگاه سرانه دانش‌آموزی شده در صورتیکه امکانات موردنیاز به‌مراتب در این دانشگاه بیشتر است.

دکتر محمد جامعی با ارائه فعالیت‌های خود در دوران ریاست دانشگاه عنوان کرد: با توجه به اینکه برخی اساتید به سالهای بازنشستگی نزدیک می‌شوند باید به فکر جذب بیشتر هیات علمی جدید بود.

او گفت: با توجه به اینکه برخی از ورودی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دوران کرونا مجازی درس‌خوانده‌اند و درعین‌حال بر مهارت محوری تأکیدداریم، باید برای جبران آسیب‌های ناشی از آموزش مجازی نیز برنامه‌ریزی کرد.

در این مراسم دکتر جعفر ترک‌زاده به‌عنوان سرپرست دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس و دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر معرفی و از زحمات رئیس سابق این دانشگاه دکتر محمد جامعی تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=50774

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.