• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
8

تقدیر ویژه وزیر بهداشت از مدیریت و درایت رییس و اعضای ستاد مقابله با کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

  • کد خبر : 5052
  • 31 تیر 1399 - 18:23
تقدیر ویژه وزیر بهداشت از مدیریت و درایت رییس و اعضای ستاد مقابله با کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست ویدئوکنفرانسی روسای دانشگاه های علوم پزشکی کلان مناطق ۱۰ گانه کشور، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را دانشگاهی مادر، قوی و مقتدر خواند و از رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اعضای ستاد مقابله با کووید ۱۹ در دانشگاه برای مدیریت ویژه برنامه های مقابله با کرونا قدردانی کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به آمادگی زیرساخت ها در فارس، از رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اعضای ستاد مقابله با کووید ۱۹ در دانشگاه برای مدیریت ویژه کرونا و پیگیری های ستاد مقابله با کرونا قدردانی کرد.
دکتر «سعید نمکی» دانشگاه علوم پزشکی شیراز را دانشگاهی مادر، قوی و مقتدر خواند و از مسوولان این دانشگاه خواست تا مجموعه سلامت را در استان های همجوار برای مهار و مدیریت کرونا یاری رسانند.

او توسعه مراکز ۱۶ ساعته و افزایش تست ها در مهار این بیماری را بسیار موثر برشمرد و از ارسال کیت های نمونه گیری به دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با هدف بهبود مدیریت و مقابله با این بیماری از سوی وزارت بهداشت خبر داد.

راه اندازی مراکز ۱۶ ساعته تخصصی در فارس، گام مهمی در خدمت رسانی به بیماران

دکتر نمکی تاکید کرد: با توجه به راه اندازی مراکز ۱۶ ساعته تخصصی در استان فارس، گام مهمی در راستای تعیین و تکلیف بیماران در کمترین زمان برداشته شده که در این خصوص، با توجه به کاهش درآمد اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از این مجموعه حمایت می شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه با مدیریت و درایت رییس و اعضای ستاد مقابله با کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نگرانی نسبت به مدیریت کرونا در فارس در مقایسه با دیگر استان های کشور، بسیار کمتر است، ابراز امیدواری کرد تا در موج دوم بیماری کرونا، موفق به مهار و نابودی این ویروس خطرناک شویم.

خدمت رسانی و فعالیت ۳۸ مرکز سرپایی ۱۶ ساعته

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، با ارایه گزارشی از وضعیت کرونا در فارس گفت: از آغاز شیوع کرونا در فارس، مراکز ۱۶ ساعته در استان به صورت فعال درآمدند و چهار مرکز در شیراز و ۳۲ مرکز در سایر شهرستان های استان آغاز به کار کرد.

دکتر «مهرزاد لطفی» با اعلام اینکه اکنون با افزوده شدن دو مرکز در شیراز و چهار مرکز در شهرستان ها این آمار به ۳۸ مرکز سرپایی ۱۶ ساعته ارتقا یافته است، عنوان کرد: تا کنون بیش از ۱۹۶ هزار تست انجام شده که آمار انجام بیشترین تست کرونا در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

او با این هشدار که تعداد مرگ و میر حاصل از کرونا در فارس نگران کننده است، اعلام کرد: تا کنون ۳۵۰ مورد از مبتلایان در فارس، در اثر ابتلا به این بیماری، جان خود را از دست داده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز لطف خداوند، تلاش اساتید، پزشکان، پرستاران و کارکنان درگیر با کرونا را در مدیریت بحران کرونا در فارس بسیار موثر دانست و از فعالیت ویژه مراکز ۱۶ ساعته سرپایی که به صورت ویژه به بیماران مبتلا به کرونا خدمت رسانی می کنند، خبر داد.

تلاش برای افزایش تخت های مراقبت های ویژه از ظرفیت کنونی به ۲۰۰ تخت

دکتر لطفی با اعلام اینکه هزار و ۱۵۰ تخت عادی و ۱۰۷ تخت مراقبت های ویژه در بیمارستان ها و مراکز آموزشی درمانی فارس به بیماران مبتلا به کرونا اختصاص داده شده است، افزود: تلاش می شود تا ماه آینده تخت های مراقبت های ویژه به دویست تخت افزایش یابد.

او با این هشدار که بالای ۹۰ درصد از تخت های مراقبت های ویژه فارس تکمیل شده اند، از فعال بودن دو بیمارستان پشتیبان برای افزایش خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا خبر داد و از همکاری سپاه فجر استان فارس و استفاده مجموعه سلامت استان از ظرفیت بیمارستانی این مجموعه نیز قدردانی کرد.

اختصاص ۲۰ درصد تخت های بیمارستان های دولتی و خصوصی فارس به درمان بیماران کووید ۱۹

رییس دانشگاه با اشاره به اینکه ۲۰ درصد تمامی تخت های بیمارستان های خصوصی و دولتی استان به خدمت رسانی مبتلایان به کرونا می پردازند، ادامه داد: هفت قطب درمانی دیگر نیز در شهرستان ها وجود دارد که به صورت تخصصی به بیماران مبتلا به کرونا رسیدگی می کنند.

او با بیان اینکه خدمت رسانی به مبتلایان کرونا در فارس موجب کاهش ۴۶ درصد درآمد اختصاصی دانشگاه شده است، اضافه کرد: ۲۷ درصد از بیمارانی که به مجموعه سلامت فارس مراجعه می کنند، مربوط به پنج تا شش استان همجوار هستند.

دکتر لطفی با اعلام اینکه وضعیت کرونا در فارس قابل کنترل است، اما افزایش مرگ و میر در فارس به توجه ویژه وزارت بهداشت نیاز دارد، از دکتر نمکی وزیر بهداشت خواست تا با تقویت پزشک خانواده که به صورت فعال به پیگیری سلامت بیماران مبتلایان کرونا می پردازند، استان فارس را یاری رسانند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=5052

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.