• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
معاون گردشگری استانداری فارس؛

گردشگری راهکاری برای مقابله با اثرات خشکسالی است

  • کد خبر : 50048
  • 26 مهر 1401 - 10:08
گردشگری راهکاری برای مقابله با اثرات خشکسالی است
معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به اثرات خشکسالی سنوات گذشته بر زندگی مردم به ویژه جامعه روستایی و عشایری، توجه به ظرفیت‌های گردشگری را راهکاری برای مقابله با اثرات خشکسالی دانست.

به گزارش سحاب پرس، محمد فرخ زاده در حاشیه جشنواره عشایری در یکی از روستاهای عشایرنشین فارس، توجه به انتظارات جامعه عشایری را مهم دانست و گفت: ایجاد انگیزه و توجه به مطالبات به حق جامعه عشایری می‌تواند زمینه اتحاد ملی و نقش بخشی اقوام در اداره استان در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، سیاسی و امنیتی را به دنبال داشته باشد.

به نقل از استانداری فارس، فرخ زاده، حلقه مفقوده زندگی شهری را بی هویتی نشات گرفته از نسخه‌های غیر بومی و غیر ایرانی دانست و افزود: گسست بین نسلی و بحران‌های هویتی به ویژه در نسل نوجوان که با فناوری‌های نوظهور مانوس شده اند افزایش یافته و این پدیده ناشی از کم توجهی به میراث ناملموس و میراث فرهنگی معنوی بوده و لازم است متولیان فرهنگی تدابیر لازم برای انتقال داشته‌های غنی نسل‌های گذشته به نسل جدید به زبان روز و متناسب با ذائقه جوانان بیندیشند.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در جریان ارائه تحقیقات تاریخی و میدانی یکی از فرهیختگان محل، در خصوص تاریخچه روستای شرف آباد بر حفظ و صیانت از منابع طبیعی، محیط زیست و میراث فرهنگی تاکید کرد.

فرخ زاده همچین طی بازدید از چند نمایش عشایری و نمایشگاه تولیدات عشایر و اقامتگاه‌های بوم گردی، تاکید کرد: خشک سالی، آینده استان را با خطر مواجه کرده و راه برون رفت از این بحران زیست محیطی اولا تغییر الگوی مصرف و ثانیا توجه و توسعه گردشگری خصوصاً متکی بر داشته‌های فرهنگی و قومیتی است.

او عنوان کرد: تولید اقلام سالم توسط عشایر و ارائه به مردم و جذب گردشگر و اقامت در خانه‌های بوم گردی و آشنا نمودن جوامع شهری با زیست بوم‌های روستایی می‌تواند رویدادهای زیبایی را رقم بزند و نهایتاً موجب رونق اقتصادی این منطقه خواهد شد.

معاون گردشگری استانداری فارس همچنین در بازدید از چند پروژه شهرستان مانند سه چشمه قدیمی در کنار سد ساسانی، شرایط را برای تهیه بسته و جذب سرمایه گذاری مورد ارزیابی قرار داد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=50048

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.