• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2

۴۱ استاد دانشگاه شیراز در شمار دانشمندان برتر جهان شناخته شدند

  • کد خبر : 49987
  • 25 مهر 1401 - 9:49
۴۱ استاد دانشگاه شیراز در شمار دانشمندان برتر جهان شناخته شدند
روابط عمومی دانشگاه شیراز اعلام کرد : ۴۱ تن از اعضای هیأت‌ علمی دانشگاه شیراز در شمار ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند ، این جایگاه بر اساس شاخص‌های استنادی الزویر در سال ۲۰۲۲ قرار گرفتند.

گزارش سالیانه‌ الزویر که در سال ۲۰۲۲ به‌تازگی منتشر شده بیانگر آن است که بر اساس شاخص‌های استنادی پایگاه داده‌ای، بیش‌ از صدهزار دانشمند برتر شناسایی شده است این اطلاعات استانداردشده درخصوص استناد به مقالات و یک شاخص ترکیبی ارائه می‌شود.

بر اساس این گزارش، دانشمندان در ۲۲حوزه‌ علمی و ۱۷۶ زیرشاخه طبقه‌بندی می‌شوند. صدک‌های مربوط به حوزه و زیر رشته نیز برای همه دانشمندانی که حداقل ۵ مقاله منتشر کرده‌اند ارائه شده است. داده‌های شغلی تا پایان سال ۲۰۲۲ به‌روز می‌شوند.

براساس شاخص‌های استنادی الزویر ، ۴۱ عضو هیأت‌علمی دانشگاه شیراز در شمار دانشمندان ۲درصد برتر دنیا قرار گرفته‌اند، ۲۷ نفر از استادان دانشگاه شیراز نیز براساس وضعیت استنادات در طول حیات علمی ، به‌عنوان دانشمندان دو درصد پر استناد دنیا معرفی شده‌اند.

این گزارش می افزید : «دکتر احمد عریان» از اساتید برجسته دانشگاه شیراز درحوزه‌ دامپزشکی و رشته‌ تخصصی خود رتبه‌ پنجم و «دکتر حمیدرضا پور قاسمی»، از اساتید برجسته دانشگاه شیراز درحوزه‌ کشاورزی و رشته‌ تخصصی خود، رتبه‌ سی‌ و سوم در میان پژوهشگران پر استناد دنیا را به خود اختصاص داده‌اند.

اِلزِویر (Elsevier) نام یکی از بزرگترین ناشرین مطبوعات پزشکی و علمی جهان است. این مؤسسه در آمستردام قرار دارد. در حالی که در آمریکا، انگلستان و جاهای دیگر نیز فعالیت‌های مهمی دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=49987

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.