• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس؛

ورود حدود ۵۰۰۰ دانشجو به علمی کاربردی‌ها در فارس

  • کد خبر : 49720
  • 20 مهر 1401 - 14:23
ورود حدود ۵۰۰۰ دانشجو به علمی کاربردی‌ها در فارس
رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس اعلام کرد که در سال تحصیلی جدید، بالغ بر ۵ هزار دانشجو در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی در مراکز علمی کاربردی فعال این استان مشغول به تحصیل شده‌اند یا خواهند شد.

حبیب دانش‌منش چهارشنبه ٢٠ مهر در یک کنفرانس خبری ضمن تبریک سی و یکمین سالروز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی، بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی دارای مزیت مطلق نسبت به دیگر دانشگاه‌ها در خصوص هدف گیری دو حوزه اشتغال و کارآفرینی است؛ دو حوزه‌ای که پاشنه آشیل کشور محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه ٨۵ تا ٩٠ درصد مباحث دانشگاههای کشورهای پیشرفته دنیا مربوط به حوزه مهارتی است، افزود: دانشگاه علمی کاربردی فارس پیرو هدف بلند مدت، رشته‌ها را طراحی می‌کند.برخی رشته‌های ما مربوط به این است که دانشجو باید سابقه اشتغال در رشته مرتبط داشته باشد.

دانش‌منش با بیان اینکه هم‌اکنون بالغ بر ۸۰۰۰ دانشجو در مراکز علمی کاربردی استان فارس مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، نزدیک به ۵۰۰۰ دانشجوی جدید متقاضی ورود به مراکز مختلف علمی کاربردی فارس در رشته‌ها و مقاطع متفاوت تحصیلی بوده‌اند.

این مقام مسئول با اشاره به وجود ٢٠ مرکز علمی کاربردی در فارس که همگی خصوصی تلقی می‌شوند و ۱۷ مرکز در جوارصنایع ایجاد شده است، اعلام کرد: بنای ما بر این است که ١٠٠ درصد مراکز در جوار صنایع راه‌اندازی شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس خاطرنشان کرد: بیش از ١٢٠ رشته جدید امسال به مجموع رشته‌های این دانشگاه در استان اضافه شده است.

دانش‌منش خاطرنشان کرد: دانشگاه علمی کاربردی هیچگاه تعطیل نبوده و نخواهد شد و طبق برنامه ششم توسعه کشور وظایفی بر عهده این دانشگاه گذاشته شده که باید محقق شود.

او همچنین اعلام کرد که سیستم بین‌الملل این دانشگاه نیز در دستور راه‌اندازی است و از سال آینده دانشجوی خارجی جذب خواهد شد.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس خاطرنشان کرد: بیش از ٨٠ درصد دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی استان بومی هستند.

دانش منش اضافه کرد: سال گذشته ١١ رویداد استارتاپی در این دانشگاه برگزار و تعدادی از آنها تبدیل به محصول و تولید نهایی شد.برای امسال نیز با موضوعات متنوع تری این رویدادها تداوم می‌یابد. دانشگاه علمی کاربردی فارس تا حدود ٢٠٠ میلیون تومان برای تبدیل ایده به محصول تسهیلات ارائه می‌کند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس با بیان اینکه احداث ساختمان کارنو ابتکاری از دانشگاه علمی کاربردی فارس است، افزود: دانشگاه علمی کاربردی فارس طی سالهای اخیر و در جشنواره‌های مختلف جزو سه استان برتر کشور بین دانشگاههای علمی کاربردی کشور بوده است.

با بیان اینکه ساختار این دانشگاه به گونه‌ای است که برای برگزاری دوره‌های کوتاه مدت بسیار انعطاف پذیر است، عنوان کرد: هزاران دوره آموزشی سالانه در استان برگزار می‌شود که اگر سازمان‌ها هنر به خرج دهند، می‌توانند این کار را با همکاری دانشگاه علمی کاربردی یا هزینه کمتر و گواهی وزارت علوم برای اخذ امتیازات لازم برگزار کنند.

دانش منش اعلام کرد که در مهرماه تحصیلی جدید ۱۹۸۷ دانشجو در مقطع کارشناسی و ۲۹۵۰ نفر در مقطع کاردانی امسال در این دانشگاه پذیرش می‌شوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس اضافه کرد: شناخت کمتری نسبت به رشته‌های موجود و کاربردی این دانشگاه در جامعه وجود دارد که باید این خلاء با معرفی بهتر رشته‌ها پر شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=49720

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.