• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
مدیر حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی فارس؛

بیش از ۱۵۰۰ اردوی جهادی در فارس برگزار شده است

  • کد خبر : 49624
  • 19 مهر 1401 - 16:35
بیش از ۱۵۰۰ اردوی جهادی در فارس برگزار شده است
مدیر حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: در ایام تابستان امسال، بیش از ۱۵۰۰ اردوهای جهادی، با مشارکت بیش از ۲۳ هزار جهادگر در این استان برگزار شد.

میثم فضل‌الله پور در جمع خبرنگاران با اشاره به استمرار فعالیت‌ها و اردوهای جهادی جهادگران در فارس، اظهار کرد: جهادگران در طول ایام سال در زمان‌های مختلف اقدام به خدمت‌رسانی به نقاط محروم می‌کنند که در تابستان امسال ۲۳ هزار جهادگر در مناطق محروم ارائه خدمت کردند.

او با بیان اینکه در تابستان امسال بیش از ۱۵۰۰ اردوی جهادی برگزار شده است، گفت: با توجه به اینکه رسالت گروه‌های جهادی در خدمت‌رسانی به مناطق محروم و انجام امور محرومیت‌زدایی در عرصه های مختلف است یکی از برهه‌های زمانی که بیشترین اقدامات جهادی توسط گروه‌های جهادی مختلف انجام می‌شود مربوط به فصل تابستان است.

مدیر حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی فارس افزود: با توجه به اوقات فراغت جوانان برنامه‌های جهادی در طول سال برگزار می‌شود اما در این فصل گستردگی و استقبال بیشتری از آن می‌شود.

فضل‌الله پور با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد این اردوهای جهادی ذیل برنامه‌های قرارگاه‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی اجرا شده است، عنوان کرد: ۱۲ عرصه خدمت‌رسانی برای این اردوهای جهادی تعریف شده که بیشتر این اردوهای جهادی در قالب برنامه‌های فرهنگی و عمرانی بوده است.

او با بیان اینکه اردوهای جهادی فرهنگی و عمرانی به ترتیب ۲۵۳ و ۲۳۵ اردوی جهادی را شامل می‌شد، خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز ۹۳ اردوی سلامت محور و در حوزه مهارت‌آموزی همچنین ۱۵۱ اردوی آموزشی برگزار شده است.

مدیر حرکت‌های جهادی سازمان بسیج سازندگی فارس با تاکید بر اینکه برنامه‌های جهادگران ذیل برنامه‌های قرارگاهی اجرا می‌شود، گفت: بسیج سازندگی در راستای ساماندهی، سازماندهی بهتر گروه‌های جهادی و برای حمایت و پشتیبانی هدفمندتر از آنها قرارگاه‌های مختلفی را تعریف کرده است.

فضل‌الله‌پور با بیان اینکه دو نوع قرارگاه منطقه‌ای و قشری راه‌اندازی شده است، گفت: قرارگاه منطقه‌ای به ۵ بخش جنوب، شمال، شرق، غرب و مرکز استان فارس تقسیم می‌شود و این قرارگاه‌ها در مناطق لارستان، فسا، کازرون، اقلید و شیراز ساماندهی شده است.

مدیر حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی فارس با بیان اینکه قرارگاه‌های قشری نیز مربوط به حرکت‌های جهادی قشرهای مختلف بسیج است گفت: این قرارگاه‌ها را می‌توان قرارگاه‌های عملیات جهادی تخصصی خواند چرا که در عرصه‌های مختلف، مهیا کردن بسترهای لازم مربوط به تخصص‌های خود را برای گروه‌های جهادی هماهنگی و پشتیبانی می‌کنند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=49624

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.