• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛

اجرای طرح جهش تولید در ۷۹۷۵ هکتار از دیمزارهای بیضا

  • کد خبر : 49534
  • 18 مهر 1401 - 8:59
اجرای طرح جهش تولید در ۷۹۷۵ هکتار از دیمزارهای بیضا
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: برای اولین سال طرح جهش تولید در دیمزارها با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی در سطح ابلاغی 7975 هکتار از اراضی دیم این شهرستان اجرا می شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی با بیان اینکه در این شهرستان بیش از ۲۵ هزار هکتار زمین زراعی آبی و بالغ بر ۱۵ هزار هکتار زمین زراعی دیم می باشد افزود: کشت انواع محصولات شتوی از نیمه مهرماه آغاز و تا فروردین ماه ادامه دارد.
این مقام مسئول اظهار کرد: سطح ابلاغی مذکور شامل: ۱۰۰۰ هکتار گندم دیم، ۵۰۰۰ هکتار جو دیم، ۲۰۰ هکتار نخود دیم، ۳۵۰ هکتار عدس دیم، ۲۵۰ هکتار گلرنگ دیم، ۲۵۰ هکتار کاملینا دیم، ۹۰۰ هکتار گیاهان علوفه ای و ۲۵ هکتار گیاهان دارایی است.
به گفته مویدی تا کنون تسهیلات یارانه دار چهار درصدی مکانیزاسیون برای خرید و نوسازی ۱۹ دستگاه ادوات و ماشین آلات ویژه اجرای طرح جهش تولید شامل: ۹ دستگاه کارنده کشت مستقیم، سه دستگاه زیرشکن، سه دستگاه سمپاش، یک دستگاه ریز دانه کار، یک دستگاه هد برداشت حبوبات و بازسازی دو دستگاه کمباین نزد بانک ملی محقق و در حال پرداخت به متقاضیان می باشد.
صدیقه مویدی افزود: بخش دیگری از خدمات اعطایی از سوی دولت برای اجرای طرح عبارتند از توزیع رایگان کود بذرمال، پرداخت حداقل سهم بیمه محصولات کشاورزی توسط زارعان، آموزش های تلویزیونی و حضوری کارشناسان طرح، تهیه و تامین نهاده و کودهای شیمیایی مورد نیاز کشت دیم با قیمت مصوب دولتی است.
وی خاطر نشان کرد: امنیت غذایی و افزایش تولید، جلوگیری از خروج ارز از کشور، ایجاد بستر مناسبی برای اشتغال روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنان از اهدف اجرای طرح می باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=49534

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.