• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
1
همسر سردار شهید اسکندری:

رشادت شهدا برای نسل جوان تبیین شود

  • کد خبر : 48638
  • 04 مهر 1401 - 16:06
رشادت شهدا برای نسل جوان تبیین شود
همسر شهید اسکندری در حاشیه بازدید نمایش میدانی محشر گفت: رشادت شهدا برای نسل جوان تبیین شود.

اعظم سالاری روز دوشنبه با بیان اینکه  سیره ائمه معصومان (ع) و تمسک به ایشان در نمایش محشر بسیار مشهود است ادامه داد : دراین نمایش  به موضوع شهدایی مانند شهید اسلامی نسب و شهید اسلامی به خوبی پرداخته شده که برای انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان بسیار عالی است.

وی ادامه داد: محشر برای کسانی که موفق به دیدن این نمایش می شوند یک تلنگر است تا بداند پس از این دنیای فانی، جهان و سرای آخرتی هست که به تمام اعمال و رفتار ما رسیدگی می شود.
او اظهار داشت: در نمایش محشر از شهدایی مانند شهید اسلامی نسب و شهید اسکندری به خوبی یاد شده که این اقدام برای انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان بسیار اثرگذار است.
همسر شهید اسکندری گفت: سبک شهادت شهید اسکندری مانند امام حسین (ع) بود و در راه دفاع از حرم و اسلام جان خود را نثار کرد و معتقد بود که باید در مقابل افرادی که با دین خدا مقابله می کنند قد علم کرد و حتی جان داد و شهادت را در آغوش گرفت.
سالاری، شهادت شهید اسکندری را بیانگر اخلاص وی در راه اسلام و نظام مقدس اسلامی دانست و  افزود: سیره ائمه معصومان (ع) و تمسک به ایشان در نمایش محشر بسیار مشهود است و از تمام دست اندرکاران این نمایش فاخر قدردانی می‌کنیم و شور و شعف مردم شیراز برای دیدن این نمایش وصف ناشدنی است.
سردار شهید عبدالله اسکندری متولد سال ۱۳۳۷ در محله قصردشت شیراز به «سردار بی‌سر» شناخته می‌شود. وی خردادماه سال ۱۳۹۳ در جریان دفاع از حرم‌های مطهر در محور حلب سوریه به شهادت رسید و پیکر پاک وی پس از هشت سال از شهادت به همراه جمعی از شهدای حرم اخیرا در منطقه خان طومان تفحص و پس از بازگشت به میهن در شهرهای مشهد مقدس و تهران و بسیاری از شهرهای استان فارس تشییع و همزمان با روز عاشورای حسینی در گلزار شهدای دارالرحمه شیراز به خاک سپرده شد.

نمایش محشر به عنوان یک اثر فاخر و تاثیر گذار در شیراز ، سومین حرم اهل بیت(ع) در حال اجراست ، این همایش به همت سازمان هنری رسانه ای اوج و مشارکت شهرداری شیراز و فرماندهی سپاه استان فارس از تاریخ ۲۲ شهریور الی ۵ مهر ماه در شیراز اجرا می شود و علاقمندان می‌توانند از طریق سایت:
http://www.namaticket.ir برای تهیه بلیت رایگان این نمایش، اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=48638

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.