• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس؛

تصویب اعتبار خط‌آهن شیراز_بوشهر/اطلس هوشمند سرمایه گذاری فارس تهیه می‌شود

  • کد خبر : 46646
  • 12 شهریور 1401 - 18:43
تصویب اعتبار خط‌آهن شیراز_بوشهر/اطلس هوشمند سرمایه گذاری فارس تهیه می‌شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس از مصوب شدن اعتبار یک میلیارد دلاری از محل صندوق توسعه ملی برای خط راه آهن شیراز به بوشهر خبر داد و گفت: کل بودجه مورد نیاز برای احداث این خط یک میلیارد و ٦٠٠ میلیون دلار است.

احمدعلی افکاری شنبه ١٢ شهریور در جمع خبرنگاران از مصوب شدن اعتبار یک میلیارد دلاری از محل صندوق توسعه ملی برای خط راه آهن شیراز به بوشهر خبر داد و گفت: کل بودجه مورد نیاز برای احداث این خط یک میلیارد و ۶٠٠ میلیون دلار است که با تخصیص این اعتبار از محل صندوق توسعه روند اجرای پروژه، پیشرفت چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

او خاطرنشان کرد: برای خط آهن بندرعباس-لار-جهرم به شیراز و گل گهر-نی ریز-فسا-شیراز و بندر امام(ره)-ماهشهر-ممسنی شیراز نیز به دنبال اخذ اعتبارات هستیم.

احمدعلی افکاری، شنبه ۱۲ شهریور با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام استانی یکی از چالش‌های مهم در فارس است، عنوان کرد: برای تکمیل ٢۶۵٠ پروژه نیمه تمام فارس، به ١۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و درصورت تخصیص ١٠٠ درصدی اعتبارات تملک و دارایی ۴ تا ۵ سال طول می کشد تا تکمیل شود و تا نهایی شدن کار پروژه جدیدی آغاز نمی‌شود.

او با بیان اینکه یکی از تکالیف تاکید شده برای استان تحقق نرخ رشد ٨.١ درصدی است، افزود: بر خلاف برنامه‌های چهارم، پنجم و ششم که اساسا مبتنی بر اعتبارات تملک استانی بود، در برنامه هفتم هدف گذاری‌ها تحقق نرخ رشد مبتنی بر تولید ناخالص داخلی استان بوده و همه فعالیت‌ها اعم از خصوصی و دولتی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، آموزشی، درمانی و …در بر می‌گیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس نقطه قوت این برنامه را تهیه چشم انداز چهار ساله براساس تعریف برنامه راهبردی دانست و گفت: اساس برنامه رشد و تولید است، حتی در حوزه‌های زیرساخت‌ها و کارهای زیربنایی نیز باید برنامه‌هایی که منجر به کمک بهتری می‌شود، در اولویت قرار گیرد.

افکاری با بیان اینکه از این پس به سراغ پروژه‌هایی خواهیم رفت که به بخش تولید و افزایش رفاه جامعه کمک کند و در توزیع اعتبارات نیز همین سیاست و نگاه را دنبال و عملیاتی خواهیم کرد، از کمک ویژه به بخش تولید و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و گفت: در بودجه ریزی همه ابعاد برنامه را خواهیم دید زیرا بودجه، ابزار تحقق برنامه است و باید بین برنامه و بودجه ارتباط متناسبی برقرار شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با اشاره به نهایی شدن طرح آمایش استان در سال ٩٩، گفت: براساس تاکید رئیس جمهور و بخشنامه وزیر کشور سند آمایش مبنای اصلی تصمیم گیری‌ها خواهد بود و هیچ پروژه‌ای در کشور و استان بدون لحاظ سند آمایش مصوب نخواهد شد و اگر پروژه‌ای با این سند تطبیق نداشته باشد، باید اصلاحات لازم پیرامون آن انجام شود.

افکاری تاکید کرد: مبنا قرار دادن سند آمایش به عنوان یک سند بالادستی باید به یک فرهنگ تبدیل شود و هر اقدامی با هماهنگی این سند انجام شود تا تصمیمات هماهنگ بوده و ناسازگاری نداشته باشد.

او از شکل گیری مدیریت اجرایی آمایش در استان خبر داد و گفت: قرارداد مشاور برای تهیه این طرح منعقد شده و با اتمام آن به عنوان مبنا در کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس آمایش منطقه‌ای را یکی از موضوعات مهم مغفول مانده اعلام کرد و افزود: در همین راستا نشست آمایش منطقه‌ای برای اولین بار در کشور در فارس با حضور استان‌های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد برگزار و خط شکنی انجام شد.

افکاری در بخش دیگری از سخنان خود یکی از چالش‌های اساسی فارس را موضوع آب اعلام کرد و گفت: متاسفانه در مطالعات انجام شده میان دستگاههای مرتبط با این بخش، هیچ هماهنگی از نظر تولید، توزیع و مصرف آب وجود ندارد، لذا سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس با انعقاد قراردادی مطالعات تولید تولید، توزیع و مصرف آب را در دستور کار قرار داده و دستگاههای مرتبط را ناظر این طرح قرار داده تا به یک برنامه کوتاه و بلندمدت دست یابیم و در این مسیر هر کسی تکلیف خود را بداند.

او تاکید کرد: در این پروژه به دنبال یک کار صرف پژوهشی نیستیم و تمام نگاهمان عملیاتی شدن این مطالعه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس از تهیه اطلس هوشمند سرمایه گذاری در فارس خبر داد و گفت: در حال حاضر این اطلس توسط چند نفر از اساتید دانشگاه شیراز در دست مطالعه و تهیه است و نگاهمان منتفع شدن استان از رویکردهای سرمایه گذاری تعریف شده است.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=46646

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.