• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0
فرماندار لارستان:

مدیر در نظام اسلامی باید خاصیت داشته باشد

  • کد خبر : 46463
  • 10 شهریور 1401 - 1:19
مدیر در نظام اسلامی باید خاصیت داشته باشد
فرماندار ویژه لارستان فارس با برشمردن برخی ویژگی های شاخص یک مدیر انقلابی ، پای کار، شایسته و کارآمد در نظام اسلامی ، گفت: مدیر باید عرضه و خاصیت داشته باشد.

داریوش دهقان روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری لارستان و تجلیل از کارمندان نمونه این شهرستان اظهار داشت: شهید رجایی با اینکه تنها ۲۸ روز خدمت کرد اما آنقدر اثرگذار بود و خاصیت داشت که یک الگوی تمام عیار برای نظام اداری در کشور جمهوری اسلامی می شود.

وی تصریح کرد: همین یک طرح راهگشای شهید رجایی در کمیته امداد امام خمینی (ره) در آن مدت کوتاه مدیریتی به اندازه سالها مسئولیت پذیری در کشور ارزش و اثربخشی آن هم برای قشر مستضعف جامعه دارد.

فرماندار لارستان تصریح کرد: شهید رجایی نشان داد که اثر گذاری و خاصیت داشتن یک مدیر به مدت زمان و دوران مدیریتی ربطی ندارد و می توان حتی در یک مدت کوتاه کارهای بزرگی انجام داد.

وی با اشاره به ضرورت ساماندهی و کارآمدی نظام اداری و تاکید دولت سیزدهم در این زمینه نیز از مدیران در دستگاه های مختلف اجرایی شهرستان خواست تا با نظارت و ایجاد انگیزش در بین کارکنان میزان بهره وری و رضایت مندی مردم از اداره مربوطه خود را بیش از پیش فراهم کند.

افتتاح و کلنگ زنی ۷۸ پروژه در هفته دولت

فرماندار ویژه لارستان همچنین گفت: هفته دولت امسال ۸۷ طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی در سطح بخش ها و روستاهای این شهرستان و در حوزه راه، آب، برق رسانی، گاز رسانی، بهداشت و درمان، آموزش، فرهنگ، مخابرات، محیط زیست و عمران شهری و روستایی افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

وی ادامه داد: مجموع اعتبار هزینه شده و یا پیش بینی شده برای این تعداد طرح رقمی افزون بر ۶ هزار میلیارد ریال بوده است.

دهقان گفت: از این مبلغ سهم دولت پنج هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال، سهم خیرین ۱۷۰ میلیارد ریال و میزان مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران در اجرای این طرح ها نیز ۱۴۰ میلیارد ریال بوه است.

وی تصریح کرد: در هفته دولت امسال همچنین کلنگ ۱۷ طرح عمرانی در منطقه لارستان به زمین زده شد که برای اجرای این پروژه ها ۲ هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

برای تکریم ارباب رجوع خط کش نگذاریم

امام جمعه لارستان نیز در این نشست با اشاره به برخی ویژگی های بارز یک کارمند نمونه و مدیر شاخص از منظر دین و در یک حکومت اسلامی هم گفت: یکی از شاخص های اساسی در این راستا داشتن سعه صدر است.

حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم تصریح کرد: مردمی که به یک دستگاه اجرایی مراجعه می کنند با هر سلیقه ای و رنگ و منطقه و تفکری که باشد شایسته تکریم و احترام است.

وی مردم دوستی را نیز از دیگر شاخص های مهم یک مدیر شایسته و کارمند نمونه دانست و گفت: به فرموده امیرمومنان علی (ع) مردم دو دسته اند یا برادران دینی ما هستند و یا در انسانیت با ما مشترک هستند.

موسوی خرم همچنین سومین ویژگی بارز یک کارمند نمونه و مدیر شاخص را داشتن روحیه فروتنی و تواضع در مقابل مردم دانست و گفت: بسیاری از این شاخص ها و ویژگی ها در نامه و فرازهای زیبای حضرت علی ع به کارگزاران به ویژه مالک اشتر تاکید شده است.

همچنین در این نشست از حدود ۴۰ کارمند نمونه دستگاه های مختلف اجرایی در شهرستان لارستان با اهدای لوح سپاس و در قالب جشنواره شهید رجایی تجلیل شد.

شهرستان لارستان با جمعیتی حدود ۲۰۰ هزار نفر ودر قالب ۱۷۰ روستای دارای سکنه در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز واقع است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=46463

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.