• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
2

بستری ۴۹ نفر و مرگ ۳ بیمار مبتلا به کرونا در فارس

  • کد خبر : 45745
  • 05 شهریور 1401 - 20:49
بستری ۴۹ نفر و مرگ ۳ بیمار مبتلا به کرونا در فارس
به استناد گزارش آماری وضعیت شیوع کرونا در فارس، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۹ نفر به دلیل ابتلا یا علائم مشکوک کرونا در بیمارستان‌های فارس بستری شده و سه بیمار نیز براثر عوارض این بیماری فوت کردند.

براساس آخرین گزارش آماری وضعیت شیوع کرونا در فارس، از ابتدای شیوع این بیماری تا صبح شنبه ۵ شهریور، دو میلیون و ۲۱۹ هزار و ۲۳۲ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۶۵۵ هزار و ۲۴۹ بیمار مثبت شناسایی شده است.

همچنین با احتساب ۴۹ بیمار جدیدی که طی ۲۴ ساعت گذشته پذیرش شده‌اند، ۴۵۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته سه مورد جدید فوتی کووید۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۱۱۵ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۴۴ هزار و ۵۲۹ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دُز، به هشت میلیون و ۲۵۱ هزار و ۶۶۹ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۳۰ هزار و ۷۶۹ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۷ هزار و ۱۷۶ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۶۸ هزار و ۲۱۵ دُز نوبت سوم و ۱۱۵ هزار و ۵۰۹ دُز یادآور واکسن بوده است.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=45745

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.