• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2
فرماندار گراش:

طرح های هفته دولت در این شهرستان نوید بخش توسعه و خدمت همه جانبه دولت است

  • کد خبر : 45314
  • 04 شهریور 1401 - 19:17
طرح های هفته دولت در این شهرستان نوید بخش توسعه و خدمت همه جانبه دولت است
فرماندار گراش با بیان اینکه طرح های هفته دولت در این شهرستان نوید بخش توسعه و خدمت همه جانبه دولت است گفت: بیش از یک هزار و ۲۵۰ میلیون ریال طرح های مختلف عمرانی، زیربنایی، خدماتی و اقتصادی در بخش های مختلف در این شهرستان و در هفته دولت امسال افتتاح و یا عملیات جرایی آنها آغاز خواهد شد.

محمود طاهر زاده روز جمعه در بین دو خطبه نماز جمعه گراش اظهار داشت: ۱۳ طرح با اعتباری افزون بر ۸۲۰ میلیارد ریال افتتاحی است که مبلغ ۵۲۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار هزینه شده از محل اعتبارات دولتی و مابقی نیز از سوی خیرین تامین شده است.

وی میزان اعتبارات سال ۱۴۰۱ شهرستان گراش را نیز حدود ۴۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: میزان اعتبارات امسال حدود ۸۸ درصد نسبت به بودجه سال گذشته افزایش داشته است.

طاهرزاده با بیان اینکه اولویت تخصیص بودجه با طرح های نیمه تمام شهرستان است، گفت: یکی از نکات بارز و شاخص بودجه سال ۱۴۰۱، در سطح ملی و استانی توجه به مناطق روستایی و محروم است که این مهم باید به طور جدی در دستورکار مدیران قرار گیرد.

وی به اشاره به سیاست های راهبردی دولت سیزدهم درنحوه تخصیص بودجه ۱۴۰۱ نیز گفت: توزیع اعتبارات امسال با اولویت محرومیت زدایی و توسعه زیرساخت‌ها و توجه به مناطق کم برخوردار و همچنین اتمام پروژه های نیمه تمام است.

فرماندار گراش گفت: راه‌های روستایی اَرَد- مز، زینل آباد و خلیلی، احداث جاده چک چک، آبرسانی به ارد و روستای زینل آباد، تامین آب آشامیدنی مجموعه فداغ، احداث مخزن پنج هزار متر مکعبی شهر گراش و تکمیل و تجهیز مراکز بهداشت در حوزه شهری و روستایی از جمله پروژه های اولویت دار این شهرستان در توزیع اعتبارات امسال است.

وی یادآور شد: تکمیل و شتابب بخشی در اجرای زمین‌های چمن مصنوعی پنج روستای بخش مرکزی، تکمیل مجموعه ورزشی محبی گراش، تجهیز مدارس سطح شهرستان و همچنین ایجاد زیرساخت ها و توسعه شهرک صنعتی از دیگر  پروژه های عمرانی و مورد توجه در توزیع بودجه سال جاری خواهد بود.

فرماندار گراش همچنین گفت : یکی از چالش ها و در عین حال موضوعی مغفول مانده از سالیان قبل تعیین نشدن محدوده و حد و مرز جغرافیایی این شهرستان با مناطق همجوار از جمله شهرستان لارستان است که این مهم در سایه همدلی و حَسن همجواری و با رعایت موازین قانونی حل خواهد شد.

وی افزود: طرحی در این راستا با توجه به خواسته ها و مطالبه  جدی مردم و با نگاه تعاملی و رعایت حفظ موازین قانونی و سابقه دیرینه و همدلی دو شهرستان آماده شده و در سفر اخیر دکتر محمد هادی ایمانیه استاندار فارس نیز روی این موضوع تاکید شد.

وی تصریح کرد: همچنین قرار است با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان ، اعضای شورای تامین، ائمه جمعه و جماعات، نماینده مردم شهرستان های چهارگانه در مجلس شوری اسلامی، ، معتمدین ، متنفذین و گروه های مختلف مردمی دو شهرستان این مساله برای همیشه و در فضایی صمیمی و با رعایت قانون و شرع حل شود.

شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=45314

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.