• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
7
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه تأکید کرد:

ضرورت آگاهی بخشی به دانش آموزان از حقوق و تکالیف قانونی خود در جامعه

  • کد خبر : 4487
  • 04 تیر 1399 - 4:46
ضرورت آگاهی بخشی به دانش آموزان از حقوق و تکالیف قانونی خود در جامعه
مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت : آشنایی دانش آموزان با موضوعات حقوقی باعث نهادینه شدن این آموزش‌ها در اذهان دانش‌آموزان و حتی خانواده‌های آنان شده و در آینده شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس، دکتر فرهاد اسماعیلی ضمن تبریک هفته قوه قضاییه ، گفت: حضور بیش از  ۸۵۰ هزار دانش‌آموز ، خانواده‌های آنان و نیز مربیان و معلمان در استان فارس، جمعیت قابل‌توجهی را تشکیل می‌دهند که برای اهداف فرهنگ‌سازی ،گروه بسیار باارزشی به‌حساب می‌آید .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس با تأکید بر ضرورت آگاهی همه آحاد مردم، به‌خصوص دانش آموزان از حقوق و تکالیف قانونی خود در جامعه،گفت: نوجوانان و دانش آموزان ما به دلایل و موضوعات مختلف ازجمله اثرات شبکه‌های اجتماعی و ماهواره‌ای و همچنین  سایر آسیب‌های اجتماعی  نظیر اعتیاد و ….در معرض ابتلا به جرم و قانون‌شکنی هستند.

وی افزود: با آموزش و آگاهی بخشی به این قشر از جامعه و فرهنگ‌سازی و پیشگیری، می‌توان از تشکیل پرونده‌های جدید در دستگاه قضایی جلوگیری کرد .

اسماعیلی کاهش آسیب‌های اجتماعی را ازجمله دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: همکاری دادگستری با آموزش‌وپرورش و ورود قضات متبحر به مدارس و آموزشگاه‌های استان در غالب طرح قاضی در مدرسه، بسیار کارگشا و مثمر ثمر است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود: طرح قاضی در مدرسه یکی از طرح‌های مؤثر در حوزه پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی است که باهدف ارائه جذاب مسائل حقوقی به دانش آموزان  در ۳۰درصد  مدارس دوره متوسطه دوم فارس اجرا می‌شود.

وی گفت: هدف از اجرای این طرح آگاه‌سازی دانش آموزان  نسبت به جرائم و رفتارهای مجرمانه،کاهش خطرات بزه دیدگی و افزایش مسئولیت‌پذیری آنان در مواجه با اعمال و رفتارهای مجرمانه است.

آگاه‌سازی نوجوانان و جوانان نسبت به تبعات رفتارهای مجرمانه و مجازات، آشنایی قضات با فضای مدارس و روحیات قشر جوان و نوجوان در جهت صدور آرای متناسب ، ایجاد اعتماد و ارتباط مناسب بین دانش آموزان و دستگاه قضایی و ترویج فرهنگ قانون مداری در جامعه در مدارس از دیگر اهداف اجرای طرح قاضی در مدرسه  است که اسماعیلی به آن‌ها اشاره کرد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس همچنین به  اثرات آموزش‌های حقوقی به دانش آموزان  اشاره کرد و گفت :آشنایی دانش آموزان با موضوعات حقوقی باعث نهادینه شدن این آموزش‌ها در اذهان دانش‌آموزان و حتی خانواده‌های آنان  شده و در آینده شاهد اثرات مثبت آن خواهیم بود.

وی حضور مستقیم قاضی در مدرسه و شرح دادن بسیاری از احکام قضایی که ممکن است دانش آموزان در رده سنی نوجوانی  با آن درگیر شوند را مفید دانست.

اسماعیلی اضافه کرد : در این طرح دانش آموزان بدون واسطه ،مخاطرات ناشی از رفتارهای پرخطر را از زبان یک فرد مطلع و مسئول  می‌شنوند و  حضور قضات برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مدارس قطعاً  بسیار مؤثر بوده و در زمان کوتاهی شاهد تأثیر آن و کاهش آمار وقوع جرم کاهش خواهیم بود .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4487

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.