• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
نشست خبری شهردار و شورای اسلامی شهر لار با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت؛

پنج طرح عمران شهری با اعتباری افزون بر ۲۹۲ میلیارد ریال در هفته دولت در شهر لار افتتاح می شود

  • کد خبر : 44810
  • 02 شهریور 1401 - 8:00
پنج طرح عمران شهری با اعتباری افزون بر ۲۹۲ میلیارد ریال در هفته دولت در شهر لار افتتاح می شود
شریفی لاری  در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، گفت: پنج طرح عمرانی، زیر بنایی، خدماتی و رفاهی شهری با اعتباری افزون بر 292 میلیارد ریال در هفته دولت افتتاح می شود.

نواز شریفی لاری شهردار لار عصر دیروز (دوشنبه) در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و با هدف تشریح پروژه های قابل افتتاح در این هفته و ارائه عملکرد یکساله شهرداری و شورای اسلامی شهر لار و با حضور روسای فعلی و سابق شورای اسلامی این شهر برگزار شد، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای دولت را گرامیداشت و افزود: مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری پارک سلامت واقع در حاشیه بلوار غدیر شمالی یکی از این طرح های افتتاحی است که با هدف رفاه و سلامت شهروندان با اعتباری افزون بر ۹۸ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از محل درآمد شهرداری اجرا شده است.

نواز شریفی لاری شهردار لار اعلام کرد: پیاده راه شهرک ولایت با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال و طرح اصلاح هندسی بلوار غدیر شمالی با اعتباری افزون بر ۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال از دیگر طرح هایی است که از محل درآمد شهرداری اجرا شده و در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای زیر سازی و آسفالت معابر شهرجدید و شهر قدیم لار به متراژ ۴۶ هزار و ۴۳۵ متر مربع و با اعتباری افزون بر ۱۳۷ میلیارد ریال از محل درآمد شهرداری از جمله طرح هایی است که با هدف تسهیل در عبور و مرور و مناسب سازی فضای شهری اجرا شده است.

این مدیر شهری؛ اجرای آسفالت لاین شمالی بلوار جمهوری اسلامی (چهل متری اول) شهر لار با اعتباری افزون بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل درآمد شهرداری و اعتبارات ملی را از دیگر طرح های افتتاحی هفته دولت امسال دانست.

شهردار لار گفت: خدا را شاکرم توفیقی حاصل شد که در استمرار خدمات رسانی به مردم فهیم و قانون مدار شهر لار با نام جدیدی به نام شهردار حضور داشته باشم. اگر چه قبل از این هم برای خدمت به همشهریان عزیزم در حد توان قدم هایی برداشته ام.

شریفی لاری با اشاره به ویژگی های شهری لار، گفت: شهر لار با فاصله ۳۵۰ کیلومتری در جنوب استان فارس، با آب و هوای گرم و خشک، با وسعت شهری ۲ هزار و ۱۲۰ هکتار مساحت و با دو بافت کاملا متمایز شهر قدیم با بافت تاریخی و شهرجدید با بافتی مدرن، وسیع ترین شهرستان استان فارس می باشد.

شریفی لاری افزود: در بافت قدیمی شهر لار حدود ۱۲۹ هکتار بافت فرسوده وجود داشته که حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد این رقم به بافت تاریخی و فرهنگی شهر اختصاص دارد که این ویژگی در نوع خود منحصر به فرد است.

شهردار لار ادامه داد: شهر جدید که با بافت شطرنجی بعد از زلزله سال ۱۳۳۹ شکل گرفته، کارکرد آن معمولا سکونت گاهی بوده و تقریبا طی یک دهه اخیر این کارکرد تغییر کرده و شکل تجاری، خدماتی، اداری و درمانی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه شهرداری لار یکی از با سابقه ترین شهرداری ها در سطح کشور و استان محسوب می شود که به صورت رسمی در سال ۱۳۱۹ تأسیس شده، گفت: حتی قبل از آن در سال ۱۳۰۸ هم شهرداری لار وجود داشته، اما تأسیس رسمی آن در سال ۱۳۱۹ بوده و در حال حاضر درجه شهرداری شهر لار درجه ۸ است.

شهردار لار با اشاره به اینکه در واقع نقشه راه در حوزه شهرسازی هر شهری؛ طرح جامع و تفصیلی آن شهر است، گفت: اولین طرح تفصیلی شهر لار در سال ۱۳۴۹ بوده و طرح جامع مصوب فعلی مربوط به سال ۱۳۹۴ و طرح تفصیلی مربوط به سال ۱۴۰۰ است.

شریفی لاری، میزان بودجه شهرداری لار در سال ۱۴۰۱ را رقمی افزون بر ۱۲۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: حدود ۵۲ میلیارد تومان آن برای حوزه عمرانی پیش بینی شده و در صورت تحقق بودجه، این امر عملیاتی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخان خود به موضوع نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: در حوزه نیروی انسانی، شهرداری لار در حال حاضر ۳۲۶ پرسنل دارد که شامل نیروهای رسمی، قراردادی، پیمانی و شرکتی است که این تعداد نیرو، مسئولیت مدیریت شهری شهر لار را در حوزه ستادی و اجرایی بر عهده دارند.

شهردار لار ادامه داد: از مهر ماه سال گذشته تا کنون، شانزده نفر از نیروهای شهرداری تبدیل وضعیت شده اند و تعداد ۱۸ نفر دیگر نیز در حال پیگیری تبدیل وضعیتشان هستیم که از این میان شانزده نفرشان از جامعه ایثارگران و دو نفر هم افراد عادی هستند و سه نفر هم به صورت قطعی رسمی شده اند.

این مدیرشهری، تصویب طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی لار در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ با حضور وزیر راه و شهرسازی را از مهم ترین مصوبات و پیگیری های ویژه شهرداری اعلام کرد و افزود: این مصوبه که برای مردم شهر لار نوید بخش بوده در تاریخ ۱۸ مردادماه ۱۴۰۱ از طریق معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی به استانداری فارس ابلاغ شده است که منتظریم به شهرداری هم ابلاغ شود.

شهردار لار به موضوع ساماندهی پارک جنگلی اشاره کرد و گفت: این موضوع یکی از وعده هایی است که از روز نخست به اعضای شورا و مردم داده ایم. از این رو جلسات مستمر شهرستانی و استانی برگزار شده و پس از اینکه طرح توسط شهرداری تدوین و در کمیته های مربوطه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس تصویب شد به مرحله تنظیم پیش نویس قرارداد رسیده ایم و آن هم برای تصویب به شورای شهر ارسال شده که تصویب این طرح هدیه ای به مردم فهیم شهر لار می باشد.

شریفی لاری وضعیت اقلیمی شهر لار را گرم و خشک اعلام کرد و افزود: علیرغم این موضوع و با توجه به وسعت شهر لار و سرانه فضای سبز شهری برای هر نفر ۹ متر و نیم، فضای سبز موجود شهر لار ۱۴۸ هکتار بوده که این آمار در واقع آمار قابل قبولی است.

شهردار لار ادامه داد: این آمار بدون احتساب پارک جنگلی بوده و در صورت احتساب ۶۰ هکتار پارک جنگلی، به رقمی حدود ۲۰۸ هکتار فضای سبز خواهیم رسید.

این مدیر شهری از تهیه و تدوین سند چشم انداز و برنامه ۵ ساله شهرداری لار خبر داد و افزود: یکی از کارکنان مجرب شهرداری، این مهم را به طور خاص پیگیری می کند.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=44810

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.