• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
4
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا؛

رزمایش تخصصی جهاد دامپزشکی در بیضا

  • کد خبر : 44722
  • 31 مرداد 1401 - 10:03
رزمایش تخصصی جهاد دامپزشکی در بیضا
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: رزمایش تخصصی جهاد دامپزشکی در بیضا که به نام شهید مدافع حرم سردار عبد الله اسکندی مزین و نامگذاری شد از روز بیست و ششم تا بیست و هشتم مرداد ماه به مدت سه روز با هدف خدمت رسانی بی منت به جامعه عشایری این منطقه برگزارشد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مویدی بیان کرد: در این رزمایش ۱۷ هزار و ۴۸۶ دوز واکسن علیه بیماری های آبله گوسفندی و بز، شاربن گوسفند و بز، تب برفکی، rev1، هاری و واکسیناسیون طیور بومی انجام شد.
به گفته مویدی؛ رفع محرومیت در واکسیناسیون دام و طیور، ۸۴۶ مورد مشاوره، معاینه، ویزیت و درمان دام و طیور بهمراه ۷۰ نفر روز آموزش در زمینه بیماری‌های مشترک دام و انسان، کمک به آبرسانی به مناطق محروم و کم برخوردار، توزیع بسته‌های معیشتی، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و کشاورزی تخصصی در مناطق مشترک عشایری و روستایی از جمله این خدمات بود.
وی ابراز کرد: رزمایش تخصصی جهاد دامپزشکی با همکاری جهاد کشاورزی، اداره دامپزشکی، قرارگاه محرومیت زدایی سپاه و کانون بسیج جامعه کشاورزی، امور عشایر و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و با هدف تامین امنیت غذایی و تولید گوشت قرمز و ارتقاء بهره وری دام سبک و طیور عشایری بود.
این مقام مسئول اظهار کرد: فعالیت های قرارگاه محرومیت زدایی باید به حدی تقویت کرد که به صورت شبکه ای نهادینه شود و سه ماموریت اصلی یعنی “محرومیت زدایی”، “پیشگیری از بیماری های دام و طیور و مدیریت بیماریها”، و ” آموزش و ترویج پیشگیری و مبارزه با بیماری”، اجرا شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=44722

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.