• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
2
استاندار فارس:

پروژه نیمه تمام افتتاح و طرح فاقد اعتبار اجرایی نشود

  • کد خبر : 44710
  • 31 مرداد 1401 - 0:25
پروژه نیمه تمام افتتاح و طرح فاقد اعتبار اجرایی نشود
استاندار فارس از مدیران کل دوایر مختلف دولتی و فرمانداران شهرستان‌های استان خواست که در هفته دولت تنها پروژه‌های قابل بهره‌برداری افتتاح و طرح‌هایی که ردیف اعتباری آنها نهایی شده است، کلنگ زنی شود.

محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای اداری استان فارس با اشاره به مناسبت‌های گذشته و پیش‌رو، سالروز بازگشت آزادگان را گرامیداشت و تاکید کرد که آزادی و آسایش امروز جامعه مدیون و مرهون رشادت‌های ایثارگران و اسارت آزادگان سرافراز بوده است.

استاندار فارس با گرامیداشت روز مساجد، کنارگذاشته شدن مساجد که زمانی پایگاه اصلی اسلام و مسلمین بوده است را از ترفندهای دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی دانست و جدیت مدیران در احیای نمازخانه ادارات و همکاری اداره کل راهداری و فرمانداری‌ها و امور مساجد برای احصاء مساجد بین راهی و احیاء آنها را خواستار شد.

ایمانیه همچنین یکی از مناسبت‌های گذشته را روز و هفته خبرنگار اعلام و اضافه کرد: خبرنگاران انصافا همواره به عنوان عوامل بسیار کمک کننده در انتقال مشکلات مردم به مسئولان و انعکاس اقدامات و زحمات و خدمات دستگاه‌های اجرایی و مدیران بوده‌اند و نقش حلقه واسط بین مردم و مسئولان را ایفان کرده‌اند.

استاندار فارس لزوم پاسداشت خدمات و تلاش‌های خبرنگاران را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد که در تمام عرصه‌ها و رویدادها حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه را به شکلی ملموس مشاهده می‌کنیم.

وی همچنین روز پزشک و داروساز را گرامی داشت و گفت: قاطبه پزشکان پایبند به عهد و سوگندی که از ابتدا یاد کرده‌اند بوده و مردم و سلامت جامعه را بر زندگی و منافع خود ارجح می‌دانند. از طرفی اگر امروز ۹۶ درصد از نیاز دارویی کشور در داخل تامین می‌شود، مرهون تلاش داروسازان توانمند است.

استاندار فارس همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به ویژه رجایی و باهنر، فرمایشات مقام معظم رهبری در پاسداشت آن دو شهید را یادآور شد و گفت: اگر هر سال هفته دولت را به پاسداشت این بزرگان گرامی میداریم، باید تلاش کنیم که در زندگی شخصی و کاری هم جا پای آنان بگذاریم.

ایمانیه، هفته دولت را زمانی مناسب برای انجام تکالیف مربوط به جهاد تبین دانست و خطاب به مدیران و مسئولان گفت: بدون آنکه اهل غلو و زیاده گویی باشیم، که نیستیم، باید همه آنچه که طی این یکسال متحمل شده و انجام داده‌ایم را با سلیقه مطلوب و به شکل تمام و کمال ارائه دهیم تا در جامعه نشاط و امید ایجاد شود.

او تاکید کرد که همه مدیران کل و فرمانداران باید مراقبت کنند که تنها پروژه‌هایی در لیست افتتاح قرار گیرد که آماده بهره برداری باشد و گفت: شایسته نیست پروژه‌ای افتتاح شود که آماده بهره برداری نیست.

استاندار فارس همچنین خاطرنشان کرد که در این هفته، تنها پروژه‌هایی کلنگ زنی شود که کل اعتبارات مورد نیاز آن مشخص و ردیف بودجه و اعتبار برایش معین شده باشد.

ایمانیه در بخشی از سخنان خود به رفع مشکلات مربوط به طرح توسعه سرم سازی رازی، حل اختلافات بین شهرداری شیراز و اداره کل کتابخانه‌های فارس و آغاز به کار مجدد پروژه تالار بزرگ شیراز بعد از ۱۴ سال معطلی و همچنین آغاز مجدد طرح توسعه فرودگاه شیراز به واسطه همراهی دستگاه‌های ذیربط در حل مسائل و اختلاف نظرهای موجود، به عنوان اتفاقات امیدبخش، اشاره کرد.

او با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در مسیر جلوگیری از افزایش خسارت‌های جانی و مالی سیل ابتدای مرداد امسال، از همه مسئولان خواست که در هزینه کرد اعتبارات مربوط به خسارت‌های سیل، براساس اولویت بندی عمل کنند و گفت: یکی از اولویت‌ها باید احیای قنوات آسیب دیده باشد.

استاندار فارس در ادامه از فرمانداران خواست که با توجه به تدبیر وزارت کشور، تا انتهای شهریور امسال تکلیف معتادان متجاهر را مشخص کنند و ابراز امیدواری کرد که به زودی مرکز شماره ۲ مربوط به درمان این افراد نیز در شیراز راه‌اندازی شود.

ایمانیه با اشاره به اهمیت صیانت از جمعیت، لزوم راه‌اندازی شورای مرتبط با این موضوع در شهرستان‌ها را متذکر و یادآور شد که بحث صیانت از جمعیت همراه با مبحث عفاف و حجاب باید مد نظر قرار گرفته و دنبال شود.

استاندار فارس در بخشی از این جلسه، اهمیت اتخاذ و اجرای تدابیر لازم برای مقابله با گرانفروشی، نهایی کردن بحث اتباع بیگانه غیرمجاز براساس تدابیر وزارت کشور و نظارت در خصوص اجاره بهای مسکن در سطح استان را یاد آور شد.

ایمانیه با اشاره به در پیش بودن ایام اربعین حسینی، از استقرار ۸۵ موکب استان فارس در عراق و ۱۰ موکب در شلمچه خبر داد و به زائران توصیه کرد که حتما نسبت به تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون خود قبل از سفر، اقدام کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=44710

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.