• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
8
مدیر کل بنیاد مسکن فارس در دیدار با نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی:

ترویج الگوی زندگی ساده از جمله اولویت های توسعه روستایی در استان فارس است

  • کد خبر : 4467
  • 01 تیر 1399 - 4:32
ترویج الگوی زندگی ساده از جمله اولویت های توسعه روستایی در استان فارس است

مهندس عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در دیدار با دکتر نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترویج الگوی زندگی ساده از جمله اولویت های توسعه روستایی در استان فارس است گفت: در بسیاری از مناطق روستایی استان فارس و از جمله روستاهای شهرستان های […]

مهندس عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در دیدار با دکتر نجابت نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترویج الگوی زندگی ساده از جمله اولویت های توسعه روستایی در استان فارس است گفت: در بسیاری از مناطق روستایی استان فارس و از جمله روستاهای شهرستان های شیراز و زرقان این الگو دنبال شده و نتیجه مناسبی در مهاجرت معکوس و افزایش انگیزه زندگی در مناطق روستایی داشته است.

مهندس زمانی با بیان اینکه فارس در بسیاری از شاخص های توسعه روستایی فراتر از سطح کشوری عمل کرده است گفت: این شاخص ها در مقاوم سازی روستایی ، صدور اسناد مالکیت ، بهسازی مناطق روستایی ، استفاده از سهیمه قیر برای توسعه معابر روستایی و همچنین اجرای طرح های هادی روستایی نمود یافته است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس به مهاجرت های معکوس برای افزایش جمعیت روستایی اشاره کرد و گفت: بیشتر مهاجرت ها  در گذشته‌های نه چندان دور حرکت یک‌سویه و عموماً بدون بازگشت روستاییان به شهرها بود اما  اخیر الگوی دیگری تحت عنوان مهاجرت معکوس به نواحی روستایی   شکل گرفته که بخش عمده آن ناشی از افزایش خدمات در روستاها و بهبود سطوح زندگی در این مناطق است.

زمانی با اشاره به برخی از روستاهای شهرستان شیراز که افزایش جمعیت محسوس را در سالهای اخیر تجربه کرده اند گفت: عمده این روستاها در حاشیه کلان شهر شیراز واقع شده اند ، هر چند هنوز تا رسیدن به سطح زندگی مطلوب در این مناطق فاصله بسیار است اما بهبود کسب و کار و رونق زندگی روستایی موضوعی است که با تلاش نیروهای جهادی محقق شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس به اجرای طرح مسکونی نشاط در روستای سلطان آباد شیراز اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ مسکونی  در دست احداث نمادی از کارنامه خدمات درخشان در تامین مسکن شهری و احداث پروژه‌های مسکونی مورد نیاز مردم در کلان شهر شیراز است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس اضافه کرد: کلان شهر شیراز از جمله مناطق شهری کشور است که تراکم حاشیه نشینی در برخی از مناطق حاشیه آن و حتی در مرکز این شهر به مسائل اجتماعی و فرهنگی دامن زده است. احداث و راه اندازی مجتمع‌های مسکونی توسط بنیاد مسکن با نظارت کامل و رعایت آموزه‌های مهندسی این امکان را فراهم کرده است که عوارض و پیامدهای حاشیه نشینی کنترل شود و بافت‌های مسکونی با رعایت الزامات زندگی شهری و با تقویت ابعاد فرهنگی و اجتماعی ایجاد گردد.

مهندس زمانی در ادامه با بیان اینکه بنیاد مسکن هم در مناطق روستایی و هم در مناطق شهری در شیراز و در اغلب شهرستان‌های استان فارس کارنامه درخشان و قابل قبول در توسعه بافت‌های فرسوده و ایجاد بافت‌های مسکونی توسعه یافته شهری دارد، گفت: این خدمات بخشی از خدمات نظام اسلامی است که به برکت انقلاب اسلامی به مردم این مناطق عرضه شده است. بنیاد مسکن در زمینه محرومیت زدایی و ایجاد بافت‌های توسعه یافته شهری و روستایی و تامین عدالت اجتماعی با توسعه خدمات به مناطق محروم گام‌های ارزشمندی برداشته است.

دکتر روح الله نجابت نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز دراین نشست با یادواوری خدمات بنیاد مسکن و نظام اسلامی در محرومیت زدایی و توسعه روستایی یاد آور شد : در سال‌های اخیر اقدامات گسترده نظام جمهوری اسلامی در حوزه زیرساختی روستاها از قبیل احداث مدرسه و راه و تقویت گردشگری روستایی موجب سازندگی، تحصیل و اشتغال در آن مناطق شده و موجی از بازگشت روستاییان مهاجر را رقم زده است.

نماینده مردم شهرستان شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه بیشتر به مناطق روستایی حاشیه شیراز و کاهش حاشیه نشینی و افزایش سطح رفاه در این مناطق و بهره مندی مردم از سهم عادلانه در توسعه شد.

دکتر نجابت همچنین تامین مسکن مناسب برای شهرهای زیر پوشش و روستاهای شهرستان های شیراز و زرقان را یاد آور شد و گفت: تامین مسکن متناسب با سطوح درآمدی مردم موضوعی است که باید به عنوان یکی از آرمانهای نظام اسلامی با فعالیت جهادی در مناطق محروم دنبال شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4467

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.