• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
0
مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان؛

برگزاری ۳ دوره تربیتی در بیت‌الاحزان/برپایی موکب اربعین

  • کد خبر : 44436
  • 29 مرداد 1401 - 7:19
برگزاری ۳ دوره تربیتی در بیت‌الاحزان/برپایی موکب اربعین
مدیر مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از برگزاری همزمان ۳ دوره تربیت مربی قرآن کریم در سه نقطه کشور خبر داد و گفت: این دوره‌های آموزشی ویژه خواهران حافظ کل قرآن کریم است.

حجت الاسلام علیرضا شاهسونی در جمع خبرنگاران گفت: در دوره ۱۰ روزه تربیت مربی قرآن کریم، حافظان کل بیت الاحزان با نحوه چگونگی تدریس سه درس روخوانی و روانخوانی، تجوید و حفظ قرآن کریم آشنا می‌شوند.

او افزود: در حال حاضر ۳۰ نفر از حافظان قرآن کازرون، قائمیه و نورآباد به میزبانی شهرستان کازرون، و ۳۸ نفر از حافظان شیراز در شهر شیراز مشغول فراگیری روش‌های مربی گری قرآن کریم هستند.

شاهسونی ادامه داد: دوره تربیت معلم در این دو شهرستان از ۲۲ مرداد ماه آغاز شده و تا پایان همین ماه ادامه خواهد داشت اما دوره‌ای نیز از روز ۲۵ مرداد در شهرستان استهبان آغاز شده است که این دوره نیز سوم شهریور ماه پایان خواهد یافت.

مدیر مسئول مؤسسه بیت الاحزان عنوان کرد: در دوره شهرستان استهبان ۴۵ حافظ کل قرآن کریم از شهرستان‌های داراب، زرین دشت، ارسنجان، قیر و کارزین، فراشبند، فیروزآباد و لار در استان فارس و همچنین استان‌های خوزستان، یزد، کرمان و هرمزگان حضور دارند.

او خاطر نشان کرد: علاوه بر کلاس‌های آموزش روش تدریس، کلاس‌های روش جذاب سازی کلاس‌ها، روش‌های جذب قرآن اموزان، روانشناسی، اخلاق و برنامه مرور محفوظات نیز جهت شرکت کنندگان دوره برگزار خواهد شد و در پایان دوره به نفراتی که نمره قبولی را کسب کنند گواهی قبولی در دوره تربیت مربی قرآن کریم اعطا خواهد شد.

شاهسونی با بیان این که تا پایان سال دو دوره تربیت مربی عمومی قرآن دیگر برگزار می‌شود، گفت: هم اکنون ۵۰ حافظ از سایر استان‌ها داوطلب شرکت در دوره شده‌اند.

او افزود: این دوره‌ها برای ۳۰ داوطلب جنوب کرمان در شهر “نودژ” و برای ۲۰ داوطلب استان‌های قم، تهران و آذربایجان غربی در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد؛ ضمن این که دوره تربیت معلم مهد و پیش دبستانی نیز به زودی برگزار خواهد شد که جزئیات آن را در آینده اطلاع رسانی می‌کنیم.

مدیر موسسه بیت الاحزان خاطرنشان کرد: مؤسسه بیت الاحزان در به کارگیری نیروهای آموزشی دقت نظر بسیاری دارد و روند آموزشی مؤسسه همواره به گونه‌ای بوده که تنها حافظانی که گواهی دوره‌های تربیت مربی مؤسسه را داشته باشند، می‌توانند در شعب مؤسسه به تدریس قرآن کریم بپردازند.

برپایی موکب قرآنی ویژه اربعین

شاهسونی همچنین از برپایی موکب قرآنی بیت الاحزان در مسیر راهپیمایی اربعین خبر داد و گفت: مکان برپایی موکب همانند دوره‌های قبل نزدیک مسجد سهله در منطقه کوفه شهر نجف اشرف برپا می‌شود و علاوه بر خدمات پذیرایی، محافل قرآنی با حضور قاریان ایرانی و عراقی در مسجد سهله، برپا خواهد شد.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور یکی از ویژه برنامه‌های ایام محرم و صفر را برگزاری طرح «اربعین قرآنی» عنوان و اضافه کرد: در این طرح شرکت کنندگان برای مدت چهل روزه بین عاشورا تا اربعین حسینی حافظ جزء ۳۰ قرآن کریم می‌شوند.

شاهسونی همچنین از اطلاع رسانی گسترده «پویش ختم قرآن ثقلین» در موکب بیت الاحزان خبر داد و گفت: در این طرح زائران گرانقدر عدد ۷۲ را به شماره ۵۰۰۰۴۶۱۵۷۸ پیامک می‌کنند و سهمیه تلاوت یک جزء قرآن به نیابت از یکی از شهدای کربلا برای ایشان در نظر گرفته می‌شود.

مدیر موسسه بیت‌الاحزان خاطرنشان کرد که از ابتدای شروع این طرح تاکنون ۲۸ ختم کامل قرآن کریم انجام شده و امید است که افزایش چشمگیری داشته باشد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=44436

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.