• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2
فرماندار گراش؛

اعتبارات عمرانی گراش فارس ۸۸ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 41652
  • 13 مرداد 1401 - 10:17
اعتبارات عمرانی گراش فارس ۸۸ درصد افزایش یافت
فرماندار گراش فارس گفت: اعتبارات عمرانی این شهرستان در سال ۱۴۰۱ با ۸۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل به ۴۷۶ میلیارد ریال رسید.

به گزارش سحاب پرس، محمود طاهرزاده روز چهارشنبه در کمیته برنامه ریزی گراش اظهار داشت: این میزان افزایش از سه منبع شامل سه درصد نفت وگاز، تملک و دارایی های سرمایه ای و توازن بود که بین دستگاه های مختلف توزیع شد.

طاهرزاده با بیان اینکه اولویت تخصیص بودجه با طرح های نیمه تمام شهرستان است، گفت: یکی از نکات بارزو شاخص بودجه سال ۱۴۰۱، در سطح ملی و استانی توجه به مناطق روستایی و محروم است که این مهم باید به طور جدی در دستورکار مدیران قرار گیرد.

وی به اشاره به سیاست های راهبردی دولت سیزدهم درنحوه تخصیص بودجه ۱۴۰۱ نیز گفت: توزیع اعتبارات امسال با اولویت محرومیت زدایی و توسعه زیرساخت‌ها و توجه به مناطق کم برخوردار و همچنین اتمام پروژه های نیمه تمام است.

فرماندار گراش گفت: راه‌های روستایی اَرَد- مز، زینل آباد و خلیلی، احداث جاده چک چک، آبرسانی به ارد و روستای زینل آباد، تامین آب آشامیدنی مجموعه فداغ، احداث مخزن پنج هزار متر مکعبی شهر گراش و تکمیل و تجهیز مراکز بهداشت در حوزه شهری و روستایی از جمله پروژه های اولویت دار این شهرستان در توزیع اعتبارات امسال است.

وی یادآور شد: تکمیل و شتابب بخشی در اجرای زمین‌های چمن مصنوعی پنج روستای بخش مرکزی، تکمیل مجموعه ورزشی محبی گراش، تجهیز مدارس سطح شهرستان و همچنین ایجاد زیرساخت ها و توسعه شهرک صنعتی از دیگر  پروژه های عمرانی و مورد توجه در توزیع بودجه سال جاری خواهد بود.

وی با گلایه از عدم جذب کامل اعتبارات عمرانی در سال ۱۴۰۰ و کم کاری برخی از دستگاه های اجرایی، گفت: بودجه سال گذشته افزون بر ۲۵۰ میلیارد ریال اختصاص یافته بود که کمتر از ۵۰ درصد آن جذب شد.

وی با بیان اینکه الزامات قانونی و سیاست های شهرستان در توزیع اعتبارات لحاظ شده است، افزود: توزیع اعتبارات بر اساس عدالت و اولویت بندی پروژه‌های عمرانی و با نگاه تحول آفرین بین دستگاه‌های اجرایی  توزیع شده است.

فرماندار گراش با اشاره به ضرورت کار جهادی و تلاش شبانه روزی برای زدودن محرومیت از چهره شهرستان به ویژه در مناطق روستایی، گفت: کم کاری در جذب اعتبارات دولتی از هیچ دستگاه اجرایی پذیرفتنی نیست.

وی گفت: می طلبد همه مدیران شهرستانی هم راستا با سیاست های دولت در رفع مشکلات مردم و توسعه و پیشرفت گراش حضور میدانی و عملیاتی در صحنه های مختلف به ویژه کارهای عمرانی داشته باشند.

رئیس شورای برنامه ریزی شهرستان گراش تصریح کرد: بدون شک جذب کامل بودجه شهرستان را در مسیر توسعه قرار می‌دهد و در این راستا باید از ظرفیت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی هم بهره برد.

طاهرزاده همچنین خواستار جذب اعتبارات ملی در کنار بودجه استانی شد و گفت: جذب اعتبارات ملی، ملاک ارزیابی مدیران در این شهرستان است و مدیران باید همت خود را به کار گیرند تا با رایزنی و پیگیری منابع بیشتری را برای شهرستان جذب کنند.

شهرستان گراش در فاصله حدود ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز واقع است.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=41652

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.