• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
3
مدیر کل امور عشایر فارس ؛

آغاز خرید جو توسط اتحادیه و شرکت های تعاونی عشایری استان فارس

  • کد خبر : 4157
  • 12 خرداد 1399 - 17:31
آغاز خرید جو توسط اتحادیه و شرکت های تعاونی عشایری استان فارس

مدیر کل امور عشایر فارس از آغاز خرید جو داخلی توسط اتحادیه و شرکت های تعاونی عشایری از اواسط اردیبهشت ماه تاکنون خبر داد. روح الله بهرامی گفت درراستای حمایت از جامعه عشایری و پشتیبانی از دامداران عشایری درصد قابل توجهی از نیاز عشایر به علوفه توسط مجموعه تشکل های عشایری شامل اتحادیه استانی و […]

مدیر کل امور عشایر فارس از آغاز خرید جو داخلی توسط اتحادیه و شرکت های تعاونی عشایری از اواسط اردیبهشت ماه تاکنون خبر داد.

روح الله بهرامی گفت درراستای حمایت از جامعه عشایری و پشتیبانی از دامداران عشایری درصد قابل توجهی از نیاز عشایر به علوفه توسط مجموعه تشکل های عشایری شامل اتحادیه استانی و ۲۳ شرکت تعاونی تامین می شود.

وی اذعان داشت که تاکنون ۱۵۰۰ تن جو توسط شرکت های تعاونی خریداری گردیده و میان دامداران متقاضی در حال توزیع  است .

مدیر کل امور عشایر فارس در ادامه اظهار داشت : ازمعضلاتی که دامداران عشایری با آن مواجه هستند نوسانات شدید قیمت جو در فصل پاییز و زمستان بوده که بعضاً سودحاصله به جیب دلالان وسودجویان می رود با این اقدام بهره برداران عشایری جو و سایر علوفه ها را از  شرکتهای  تعاونی ها با قیمت مناسب تهیه می کنند.

بهرامی افزود: با عنایت به اختصاص سطح قابل توجهی از اراضی کشاورزی به کشت  جو آبی و دیم ، بارش نزولات جوی، فعالیت و کیفیت مناسب مزارع پیش بینی می گردد که مجموعه تشکل ها بیش از ده هزار تن جو خریداری نماید.

وی تصریح کرد: در سالهای اخیر به جهت بهبود تغذیه دام، افزایش بهره وری و تولید، عدم استفاده از تک محصولی بهره برداران می توانند از علوفه های جایگزین جو مانند کنسانتره استفاده نمایند.

گفتنی است استان فارس بالغ بر ۲۷۰۰۰ خانوار عشایری دارای بیش از سه میلیون راس دام می باشد که دام عشایر علاوه بر تعلیف در مراتع، فصولی از سال با جو تغذیه می گردند .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4157

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.