• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
5
فرمانده سپاه ناحیه محمدرسول‌الله(ص) شیراز ؛

خسارت آبگرفتگی به ۶۱ خانه در شمال‌غرب شیراز

  • کد خبر : 41063
  • 10 مرداد 1401 - 22:32
خسارت آبگرفتگی به ۶۱ خانه در شمال‌غرب شیراز
فرمانده سپاه ناحیه محمدرسول‌الله(ص) شیراز گفت: وقوع بارندگی و جاری شدن سیلاب منجر به آبگرفتگی و وارد شدن خسارت به ۶۱ خانه در محدوده شمالغرب شیراز شد.

سرهنگ عباس بنایی خیرآبادی دوشنبه ۱۰ مرداد به خبرنگاران گفت: طی روزهای اخیر به واسطه بارندگی شدید سامانه مونسون، قسمت‌هایی از شمالغرب شیراز دچار آبگرفتگی و با سیلاب مواجه شد.

بنایی ادامه داد: همزمان با این حادثه گروه‌های بسیج در مناطق و شهرک‌های جوادیه، دوکوهک، گویم و دیگر نواحی شمالغرب که با سیلاب مواجه بودند، حضور یافته و مشغول به کمک رسانی شدند.

او خاطرنشان کرد: در سیلاب شمال غرب شیراز، ۶۱ واحد مسکونی در گویم، دوکوهک، شیمی گیاه و جوادیه دچار آبگرفتگی و خسارت زیادی به اموال مردم وارد شد، البته خوشبختانه تلفات جانی به دنبال نداشت.

بنایی گفت: تخلیه آب معابر و تعدادی از منازل مسکونی و واحدهای تجاری در این مناطق با حضور جهادگران بسیجی در قالب ۲۲ گروه، از ابتدای بروز مشکل آغاز شد و در نهایت، خانه‌های مردم از گل و لای پاکسازی و اقدامات لازم اجرایی شده است.

این مقام نظامی سپاه گفت: فقط در یک مورد، ساکنان یکی از خانه‌ها به دلیل نداشتن ایمنی کافی، در فرهنگسرا اسکان داده شدند تا در اسرع وقت برای ایمن‌سازی این واحد مسکونی اقدامات لازم انجام شود.

بنایی گفت: در حال حاضر خانواده های آسیب دیده نیاز به پشتیبانی و تامین اسباب منزل دارند که در همین راستا، ضمن هماهنگی با قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه، بازدید میدانی انجام شده است.

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله (ص) شیراز گفت: حجم خسارات وارد به منازل و لوازم و دارایی‌های شهروندان برای تامین پوشش بیمه‌ای و کمک به افراد آسیب‌دیده باید ارزیابی و به دستگاه‌های ذیربط اطلاع‌رسانی شود.

انتهای پیام

منبع

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=41063

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.