• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس؛

اتلاف۶۰۰ دام و آسیب دیدن ۶۰۰ کیلومتر راه در بختگان

  • کد خبر : 40996
  • 09 مرداد 1401 - 22:31
اتلاف۶۰۰ دام و آسیب دیدن ۶۰۰ کیلومتر راه در بختگان
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس از تلف شدن ۶۰۰ رأس دام و آسیب دیدن ۶۰۰ کیلومتر از راه روستایی و عشایری مناطق روستایی شهرستان بختگان به دلیل سیلاب خبر داد.

اسماعیل محبی‌پور یکشنبه ٨ مرداد در حاشیه بازدید از مناطق روستایی آسیب دیده از سیل در شهرستان بختگان بیان کرد: ٢٠ روستای این شهرستان درگیر سیلاب شده و متاسفانه به دلیل سقوط یک دستگاه خودرو به رودخانه دو نفر جان خود را از دست دادند.

او ادامه داد: عمده مناطق آسیب دیده این شهرستان به دلیل ساخت و ساز غیرقانونی و غیراصولی و دخالت‌های بدپ ملاحظه درصد شیب زمین دچار آسیب شده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: دستگاههای خدمات رسان از همان لحظات اولیه در صحنه حضور پیدا کردند و در حال حاضر اقلام اضطراری هلال احمر بین خانواری که درگیر سیلاب شده‌اند، توزیع شده است.کمیته امداد هم همزمان ماموریت در خصوص افراد تحت پوشش را به عهده دارد.

محبی‌پور اضافه کرد: سپاه و بسیج هم با استفاده از ظرفیت گروههای جهادی در منطقه مشغول فعالیت هستند.بنیاد مسکن نیز کار ارزیابی خسارت‌ها در مناطق مسکونی را آغاز کرده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر محورهای مواصلاتی فرعی و اصلی در بختگان باز است اما برخی راههای عشایری که دچار آسیب شده، مسدود شده‌اند.

به گفته معاون استاندار فارس، پمپ سی‌ان‌جی متعلق به شهرداری نیز به دلیل آبگرفتگی وسیع از کار افتاده که با هماهنگی معاونت عمرانی استانداری فارس و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی فارس امید است کار ترمیم به سرعت آغاز شود.

محبی‌پور با بیان اینکه کار ارزیابی، لایروبی باغ‌ها و قنوات هم در دستور بخش کشاورزی قرار گرفته است ، گفت: جریان برق، آب و گاز هم برقرار است.

او عنوان کرد: اخباری مبنی بر آسیب گوراب‌ها در این شهرستان منتشر شده که واقعیت این است که هیچ کدام از گوراب‌ها دچار آسیب جدی نشده بلکه به دلیل عدم بازسازی، رسوب زدایی و مراقبت در سالهای گذشته و همچنین حجم آب زیاد در سامانه اخیر بارشی، دچار آسیب‌هایی شده‌اند.

معاون استاندار فارس گفت: به دستگاهها و مسئولان مربوطه تذکرات لازم داده شده که اصلاحات لازم در بخش‌هایی که آب سر ریز شده را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=40996

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.