• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
7
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیراز:

تشکیل کارگروه حفظ و مرمت گنجینه اسناد سجلی ثبت احوال ضروری است

  • کد خبر : 4097
  • 03 خرداد 1399 - 12:00
تشکیل کارگروه حفظ و مرمت گنجینه اسناد سجلی ثبت احوال ضروری است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز در حاشیه بازدید از مجموعه گنجینه اسناد سجلی اداره ثبت احوال، گفت: تشکیل کارگروه پژوهشی حفظ، مرمت و معرفی گنجینه اسناد سجلی ثبت احوال استان مربوط به قرن گذشته یک ضرورت است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر«احمد تنوری»، با تاکید بر اهداف حمایتی شورا و شهرداری از حفظ میراث معنوی شهر شیراز، اظهار داشت: حفاظت و حمایت از ساماندهی اسناد سجلی شیرازی‌ها که اثبات کننده اطلاعات مختلف از جمله محله محوری، نامگذاری‌های اماکن، محلات، معابر و مشاغل است یک ضرورت محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: راه‌اندازی فاز اول گنجینه اسناد سجلی اداره ثبت احوال شیراز اقدام مهم و موثری در راستای معرفی چهره‌های فرهنگی، هنری، علمی، سیاسی و مذهبی شهر شیراز است که با توجه به مواردی که در این بازدید ارائه شد تشکیل کارگروه پژوهشی برای حفظ، مرمت و معرفی گنجینه کامل اسناد سجلی ثبت احوال فارس در یک قرن اخیر ضرورت دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز در پایان این بازدید قول مساعدت و حمایت از میراث معنوی و هویتی شهروندان شیرازی را داد و تاکید کرد: این کمیسیون بدون شک برنامه خاصی را در راستای کمک به حفظ این آثار تاریخی ارزشمند تهیه و تصویب خواهد کرد.
گفتنی است این بازدید با توجه به تصمیم کمیسیون در اهمیت و تشکیل کارگروه «جمع آوری ،حفظ و انتشار» میراث معنوی ملموس و ناملموس شهر شیراز انجام گرفت.
در این بازدید که رئیس اداره ثبت احوال شیراز و تعدادی از کارشناسان این مجموعه حضور داشتند، از بخش‌های مختلف از جمله پاسخ به استعلامات سجلی که سوابق صدور سند از سال ۱۳۰۷ تاکنون در آن نگهداری می‌شود، بازدید شد.
همچنین از گنجینه اسناد مفاخر و چهره‌های مطرح استان، بایگانی اسناد وفات و بایگانی اسناد ولادت از بدو تاسیس اداره ثبت احوال شیراز تاکنون نیز بازدید و توضیحات لازم در این خصوص ارائه شد.
در پایان این بازدید قائدیان رییس اداره ثبت احوال شهرستان شیراز با قدردانی از توجه و حمایت رئیس کمیسیون، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز خواستار حمایت جامع شهرداری و شورا از گنجینه اسناد ثبت احوال استان و شهرستان شد.
پایان خبر/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=4097

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.