• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۸ مردادماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 40822
  • 09 مرداد 1401 - 7:44
اخبار پلیس فارس – ۸ مردادماه ۱۴۰۱

اطلاعیه فرماندهی انتظامی استان فارس با فرا رسیدن ماه محرم فرماندهی انتظامی استان فارس در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، ضمن صدور اطلاعیه ای، ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این اطلاعیه آمده است: یکی از اهداف بلند نهضت عاشورا مقابله با انحرافات فکری […]

اطلاعیه فرماندهی انتظامی استان فارس با فرا رسیدن ماه محرم

فرماندهی انتظامی استان فارس در آستانه فرا رسیدن ماه محرم، ضمن صدور اطلاعیه ای، ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این اطلاعیه آمده است:

یکی از اهداف بلند نهضت عاشورا مقابله با انحرافات فکری می باشد و به پیروی از تعالیم مکتب امام حسین (ع) انتظار می‌رود دلدادگان سیدالشهداء (ع) با ترویج ارزش‌های راستین مکتبی و الهام گرفتن از سیره نورانی ائمه اطهار (ع) در نحوه عزاداری، با نقشه‌ها و برنامه‌های مخرب دشمنان، “هوشمندانه” مقابله کنند.

فرماندهی انتظامی استان فارس با یاد و نام شهدا و امام عظیم الشان (رضوان الله تعالی علیه) در راستای منویات رهبر معظم انقلاب “مدظله العالی” ضمن بزرگداشت حماسه عظیم و با شکوه و الهی عاشورا، با کمال افتخار در راستای حفظ تأمین نظم و امنیت و خدمتگزاری در صحنه حاضر بوده و از مشارکت و همراهی هیئت‌های مذهبی و آحاد مردم عزادار استقبال می‌کند.

بدیهی است دست اندرکاران برگزار کننده با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای صحیح دستورالعمل‌های بهداشتی، مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را به نحو احسن مدیریت خواهند کرد؛ به گونه‌ای که مانع هرگونه سوء استفاده دشمنان و افراد معاند شود.

در شرایط موجود، انتظامی استان در راستای برگزاری مراسم اقامه عزای حسینی(علیه السلام) ضمن عرض تسلیت ایام حزن و اندوه اهل البیت با همدلی و همراهی عزاداران محترم و گرانقدر، اعلام می‌دارد:

فرماندهی انتظامی استان که خود را سرباز مکتب حیات بخش حضرت امام حسین(علیه السلام) می‌‎داند با عشق و انگیزه الهی تلاش خواهد کرد برنامه‌های تدارک دیده شده توسط مساجد و هیئت های مذهبی  را ان‌شاءالله در فضای امن و آرام برگزار شود.

برابر سنوات گذشته، تمهیدات لازم برای تأمین امنیت این مراسم در جای جای استان فراهم شده است و پوشش انتظامی، نظم بخشی، اجرای طرح های ترافیکی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به جد در دستور کار قرار دارد.

حفظ امنیت عمومی، جلوگیری از هرگونه بی نظمی، سد معبر های اطراف مراسم، مقابله با هرگونه ناامنی و اقدام مخل امنیت از مهمترین وظایفی است که پلیس با همکاری سایر دستگاه ها مسئولیت تحقق آن را بر عهده دارند.

پلیس فتا با نظارت بر فضای مجازی، نسبت به برهم زنندگان آرامش عمومی در شبکه های اجتماعی که با انتشار اخبار کذب و گمراه کننده باعث نگرانی در جامعه می‌شوند، با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس در تمامی ساعات شبانه روز آماده دریافت اطلاعات و خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود.

انتظار داریم مردم عزیز استان در عزاداری ها، شئون اسلامی و هنجارهای جامعه را رعایت کرده و در راستای تامین نظم و امنیت، یاریگر خادمان خود در مجموعه انتظامی باشند.

 

 

 

 

 

 

زیر بار ضایعات لیفتراک قاچاق بود

فرمانده انتظامی “آباده” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف ۲ دستگاه لیفتراک قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و حمایت از تولیدات داخلی، ماموران انتظامی آباده با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس در محور مواصلاتی شیراز-اصفهان به یک دستگاه کامیون حامل بار ضایعات مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۲ دستگاه لیفتراک قاچاق و  فاقد مدارک قانونی که به صورت حرفه‌ای زیر بار ضایعات جاسازی شده بود کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

برخورد پراید با تیر برق ۷ مجروح بر جای گذاشت

فرمانده انتظامی “لارستان” گفت: بر اثر برخورد سواری پراید با تیر چراغ برق در بلوار “دکتر دادمان” این شهرستان، ۷ نفر مجروح و روانه بیمارستان شدند.

سرهنگ “سیدمحمدیوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس راهور از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از برخورد سواری پراید با تیر چراغ برق در بلوار “دکتر دادمان” مطلع و بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران در محل مشخص شد یک سواری پراید با ۷ سرنشین به شدت با تیر چراغ برق برخورد کرده است.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه در این حادثه هر ۷ نفر سرنشینان پراید مجروح و روانه بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناس پلیس راهور از صحنه بازدید و علت بروز این تصادف را ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه اعلام کرد.

سرهنگ “یوسفی” خاطر نشان کرد: از آنجا که دلیل بسیاری از تصادفات تخطی از سرعت مطمئنه و خستگی و خواب آلودگی می‌باشد، لازم است رانندگان عزیز به منظور حفظ جان خود و سرنشینان خودرو ضمن رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.

 

 

 

 

 

توقیف خودرو حامل ۹۶ کیلو تریاک در“لارستان

فرمانده انتظامی “لارستان” از توقیف پژو ۴۰۵ و کشف ۹۶ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس این شهرستان و استان مرکزی خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمدیوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اقدامات فنی از عبور محموله‌ای مواد مخدر با یک سواری پژو از هرمزگان به سمت شیراز مطلع و موضوع را به پلیس فارس گزارش دادند.

وی افزود: بررسی موضوع در دستور کار پلیس لارستان قرار گرفت و ماموران انتظامی به محور “هرمزگان-شیراز” اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی خودرو پژو را مشاهده و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز با توجه به کوهستانی بودن منطقه راننده خودرو را رها و متواری شد، گفت: در بازرسی از این سواری ۹۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد.

سرهنگ “یوسفی” با اشاره به اینکه تلاش برای دستگیری راننده متواری با جدیت ادامه دارد،

تصریح کرد: پلیس در راستای برقراری نظم، امنیت و آرامش عمومی برای هموطنان عزیز در تمامی ساعات شبانه روز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

 

 

 

 

کامیون‌های حامل احشام توقیف شدند

فرمانده انتظامی “لامرد” از کشف ۴۴۸ راس گوسفند قاچاق در بازرسی از سه دستگاه کامیون در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهراب زارع‌پور” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ماموران پلیس آگاهی “لامرد” با همکاری کارکنان بسیج حین کنترل خودروهای عبوری به ۳ دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این کامیون‌ها موفق شدند در مجموع ۴۴۸ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل که رانندگان قصد انتقال آنها را به استان‌های مرزی و خروج از کشور داشتند را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “لامرد” با بیان اینکه رانندگان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: برخورد با قاچاقچیان احشام و کالا به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

 

 

 

 

سرقت در بوشهر و کشف در کازرون

فرمانده انتظامی “کازرون” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت سرقتی توسط ماموران پلیس آگاهی خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی کازرون حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه موتورسیکلت که در کنار خیابان پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی عنوان کرد: ماموران در استعلام از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که موتورسیکلت مذکور سابقه سرقت از بوشهر دارد.

سرهنگ “زراعتیان” با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارق در دستور کار قرار دارد، از شهروندان خواست نکات ایمنی را برای نگهداشت وسایط نقلیه بکار گیرند و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس  اطلاع دهید.

 

 

 

 

 

کشف ۴۶ راس گوسفند قاچاق در “زرین‌دشت”

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف ۴۶ راس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی‌فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ماموران انتظامی زرین‌دشت حین کنترل خودروهای عبوری به دو دستگاه وانت نیسان و مزدا حامل احشام مشکوک و آن را توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی در بازرسی از این خودروها موفق شدند ۴۶ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل را کشف و رانندگان را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “زرین دشت” با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: رانندگان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

 

 

 

 

 

پلمب ۲۳ واحد صنفی فاقد پروانه کسب در ” ممسنی

فرمانده انتظامی “ممسنی” گفت: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان، ۲۳ واحد صنفی فاقد پروانه کسب را پلمب کردند.

سرهنگ “محمد نیکبخت” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی ممسنی در اجرای طرح برخورد با واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب و پایبندی اصناف به قوانین و ضوابط ابلاغی، طرح تشدید کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی را اجرا کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح و بازدید از ۲۰۰ واحد صنفی، برای تعداد ۱۴۰ واحد فاقد پروانه اخطاریه پلمب صادر و ۲۳ واحد صنفی نیز به علت بی توجهی به اخطاریه قبلی و عدم ارائه پروانه کسب و نداشتن بهداشت پلمب و از فعالیت آنان جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با تأکید بر تداوم اجرای طرح های کنترلی و صیانتی ویژه اصناف، تصریح کرد: قانونمندسازی اصناف یکی از اولویت‌های مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این شهرستان است.

 

 

 

 

 

کشف۱۴ فقره سرقت از یک سارق

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از دستگیری سارق حرفه‌ای و کشف ۱۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از گلخانه‌ها، مزارع و باغات در برخی از نقاط شهرستان پاسارگاد، بررسی موضوع به صورت ویژه دردستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با آغاز تحقیقات پلیس، سرانجام ماموران موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار را شناسایی و درعملیاتی ضربتی وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم اموالی مسروقه شامل لوله و اتصالات و تجهیزات آبیاری و فن و مشعل گلخانه کشف شد.

سرهنگ “توکلی” با بیان اینکه متهم دربازجویی اولیه به ۱۴ فقره سرقت از مزارع و اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۲۵۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

 

 

 

 

 

 

توقیف کامیون با ۱۰ میلیارد کالای قاچاق

فرمانده انتظامی “خرمبید” از توقیف یک دستگاه کامیون و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال خبر داد

سرهنگ “علی‌اکبر کریمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهید “جنتی‌فر” خرمبید در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “شیراز-اصفهان” به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این کامیون ۶۰۸ کارتن الکترود جوشکاری خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف و راننده را نیز دستگیر و به مرجع قضائی معرفی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: قاچاق کالا تهدیدی جدی برای تولید جامعه می‌باشد و مبارزه با قاچاق یک تکلیف همگانی است که نیروی انتظامی در برخورد با این پدیده به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

 

 

 

 

تقدیر شهروندان از عملکرد پلیس شهرستان “استهبان”

جمعی از شهروندان شهر ایج از توابع استهبان با نصب بنر از اقدام مجموعه انتظامی در خصوص سیل اخیر در سلطان شهباز رودبال تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در پی وقوع سیل در سلطان شهباز شهر ایج از توابع  استهبان، ماموران انتظامی با تلاش شبانه روزی در کمترین زمان ممکن با علائم هشدار دهنده جان تعدادی از هموطنان خود را نجات دادند.

گفتنی است جمعی از شهروندان با چاپ بنر از اقدامات به موقع مجموعه انتظامی شهر ایج در تامین امنیت  و حضور به موقع پلیس در صحنه تقدیر و تشکر کردند.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=40822

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.