• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
2
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس؛

بسیاری از قهرمانان در دل روستاها و عشایر پرورش پیدا کرده اند

  • کد خبر : 40505
  • 06 مرداد 1401 - 17:22
بسیاری از قهرمانان در دل روستاها و عشایر پرورش پیدا کرده اند
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس در آئین اولین دوره مسابقات مینی‌فوتبال جام پرچم جامعه روستایی و عشایری را سرشار از استعداد ورزشی دانست.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی و پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان فارس ، دکتر حیدرصفرپور مدیرکل ورزش و جوانان استان در آئین افتتاحیه اولین دوره مسابقات مینی‌فوتبالروستاییان و عشایر کشور جام پرچم گفت: در تاریخ ایران اسلامی روستائیان و عشایر همیشه نقش تاثیرگذاری را ایفا کرده اند و جام پرچم فرصت مناسبی برای بروز استعدادهای ذاتی آن‌هاست.

وی افزود: وقتی شاهدیم که قهرمانان ملی بسیاری از دل همین ورزش روستایی و عشایری برخاسته اند، باید به این باور برسیم که یکی از ظرفیتهای بزرگ کشور جهت شناسایی و معرفی ورزشکاران در عرصه های ملی و‌ بین المللی همین جمعیت غنی از استعداد است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس عنوان کرد: خوشحالم که استان فارس بعنوان یکی از قطبهای اصلی جمعیت روستایی و عشایری کشور با بیش از یک صدهزار جمعیت عشایری در قالب سه ایل بزرگ قشقایی، خمسه و لر، ، توانسته در بزرگترین رویداد ورزشی حال حاضر ایران یعنی جام پرچم، مقام اول را در کل کشور با حدود ۵۵۰۰ تیم روستایی و عشایری داشته باشد و این نشان از تاثیرگذاری ورزش فارس در کشور است.

صفرپور در پایان خاطرنشان کرد: بعنوان یکی از فرزندان ایل بزرگ قشقایی که امروز توفیق خدمت به ورزش استان فارس را دارم معتقدم، برگزاری این رویداد مهم باعث پیشرفت بیش از پیش ورزش کشور به خصوص استان فارس خواهد شد و بایستی به نمایندگی از جامعه ورزش استان فارس از وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی بابت سیاست‌گذاری، هدف‌گذاری و برگزاری این مسابقات مهم تقدیر و تشکر کنم.

همچنین از تمامی ورزشکاران غیور روستایی و عشایری فارس که حضور پر شوری در این دوره از رقابتها داشتند و نیز سرکار فریبا افشون رییس هیات روستایی و عشایری استان و سایر همکاران، رؤسای ادارات و هیاتهای شهرستانها صمیمانه قدردانی میکنم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=40505

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.