• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
3
محمد هادی ایمانیه؛

حمایت ویژه از صنایع تبدیلی استان فارس/ تولیدکنندگان برای کاهش قیمت تمام شده محصولات غذایی راهکار مناسب ارائه کنند

  • کد خبر : 39938
  • 31 تیر 1401 - 12:32
حمایت ویژه از صنایع تبدیلی استان فارس/ تولیدکنندگان برای کاهش قیمت تمام شده محصولات غذایی راهکار مناسب ارائه کنند
استاندار فارس با اشاره به اینکه تنها ۳ درصد اشتغال ناشی از صنایع استان به صنایع تبدیلی اختصاص دارد، گفت: به صورت ویژه از صنایع تبدیلی با واگذاری تسهیلات حمایت خواهیم کرد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در همایش «صنعت غذای استان» ضمن تبریک ولادت امام کاظم(ع) با بیان اینکه صنعت غذایی همواره یکی از برجسته های استان فارس محسوب شده است، اظهار کرد: در تولید مواد غذایی، فارس سال های متمادی در کشاورزی، باغداری و دامداری جزو رتبه های برتر کشور بوده است.

دکتر ایمانیه با اشاره به «دانش مرتبط با غذا» بیان داشت: دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر مراکز علمی مرتط با اساتید متخصص و پژوهش گران جستجوگر در کنار کشاورزان دست به دست هم داده تا  فارس بتواند در عرصه های کشاورزی، باغداری و دامپروری با بهره وری بالاتر عمل کند.

استاندار فارس افزود: تنها ۳ درصد از صنایع استان به  صنایع تبدیلی اختصاص دارد که باید با توجه به ظرفیت عظیم استان فارس افزایش پیدا کند.

نماینده عالی دولت در فارس ضمن تاکید بر ارتباط حاکمیت با متخصصین و فعالین بخش های مختلف جامعه، اظهار کرد: برای مشورت و استفاده از نظرات کارشناسی فعالان صنایع غذایی در راستای ارتقاع وضعیت این صنعت  آمادگی داریم.

دکتر ایمانیه بر همفکری فعالان بخش خصوصی صنایع غذایی برای کاهش قیمت نهایی محصولات تاکید کرد و گفت: با افزایش بهره وری، هزینه ها کمتر و برون داد بیشتر   خواهد شد و برای این کار نیازمند علم روز دنیا هستیم؛ بنابراین تولید کنندگان، افراد تحصیل کرده و با تجربه در این صنعت با همفکری راهکارهای مناسب را در راستای کاهش قیمت نهایی محصولات تهیه کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه فقر فرهنگ غذایی در مصرف غذا بیش از فقر اقتصادی است، گفت: با تغییر در سبک زندگی کنونی باید به فکر اصلاح الگوی مصرف باشیم.

نماینده عالی دولت در فارس از پیگیری مجدد مشکلات برق صنایع استان خبر داد و گفت: باید از سمت بخش خصوصی برای رفع مشکلات برق، پیگیری بیشتری انجام شود.

استاندار فارس با بیان اینکه در واگذاری تسهیلات از طریق تبصره ۱۸ و سایر منابع برای صنایع تبدیلی کمک ویژه می‌کنیم، افزود: مدیران صنایع تبدیلی با اخذ تسهیلات به دنبال توسعه و گسترش فعالیت باشند؛ ۸۵ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید اجرایی شده و به جد به دنبال رونق تولید با حمایت از صنایع هستیم.

دکتر ایمانیه در ادامه قیمت گاز صنایع را مورد توجه قرار داد و گفت: پیگیری برای گاز صنایع انجام شده و برای تصمیم گیری نهایی باید این موضوع در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان با حضور مدیران مرتبط مطرح شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=39938

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.