• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 39752
  • 27 تیر 1401 - 7:38
اخبار پلیس فارس – ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱

  پیام تبریک فرمانده انتظامی فارس به مناسبت عید غدیر خم فرمانده انتظامی استان به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم با صدور پیامی، این عید را به ملت ایران اسلامی و مردم ولایتمدار استان و کارکنان خدوم انتظامی تبریک گفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است: […]

 

پیام تبریک فرمانده انتظامی فارس به مناسبت عید غدیر خم

فرمانده انتظامی استان به مناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم با صدور پیامی، این عید را به ملت ایران اسلامی و مردم ولایتمدار استان و کارکنان خدوم انتظامی تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در پیام سردار “رهام بخش حبیبی” آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

“الحمدالله الذی جعلنا من المتمسکین بولایه مولانا امیر المومنین علی(ع)”

غدیر به عنوان “عیدالله” سرآغاز تثبیت حکومت و ولایت الهی و حیات جاودانه اسلام ناب محمدی(ص) و تجلی‌گاه برقراری عدالت در جامعه بشری بوده و تکریم و تعظیم این عید بزرگ نشانه پیوستگی و دل بستگی امت اسلامی نسبت به استمرار ولایت انبیاء الهی است.

هنوز اگر با گوش جان بشنویم صدای “من کنت مولاه فهذا علی مولاه” از غدیرخم به گوش می‌رسد چرا که غدیر جاودانه است و یادآور بیعت با امامت و تجدید عهد با ولایت است.

در این برهه که ما خود را از رهروان طریق عدل علوی دانسته و مساوات و عدالت را پیش شرط اساسی توسعه و تعالی در همه ابعاد و زمینه‌ها می‌دانیم، بر ماست که از غدیر خم به عنوان مرکز ثقل شکل‌گیری اندیشه ولایت و نقطه تکوین شجره طیبه امامت به عنوان حبل المتین تولی به ذات اقدس الهی و تبری از هر آنچه زائیده نفاق و شالوده تفرقه است، درس پایداری بیاموزیم و سرلوحه امور خود قرار دهیم.

اینجانب ضمن گرامیداشت واقعه فرخنده٬ فرا رسیدن رایحه روحبخش ولایت و شمیم دلنواز عیدالله الاعظم؛ غدیر خم را به ملت بزرگوار ایران، مردم ولایت مدار استان فارس به ویژه همکاران ارجمند در فرماندهی انتظامی استان تبریک و تهنیت عرض نموده و از خداوند منان مسئلت داریم ما را از متمسکین راستین به ولایت امیرالمومنین علی (ع) قرار دهد.

فرمانده انتظامی استان فارس

سرتیپ پاسدار رهام بخش حبیبی

 

 

 

توقیف پژو و کشف ۲۲۶ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۲۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پژو در شهرستان “نی‌ریز” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز به حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “کرمان-شیراز” به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: با توجه به کوهستانی بودن منطقه راننده بدون توجه به دستور پلیس با سرعت زیاد فرار و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو را رها و متواری شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو ۲۲۶ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: تلاش برای دستگیری قاچاقچی متواری با جدیت ادامه دارد.

سردار “حبیبی” خاطر نشان کرد: اقدامات سوداگران مرگ در این استان از چشمان تیزبین پلیس دور نخواهد ماند.

 

 

 

 

نشست کارگروه زیست عفیفانه در شیراز

صبح امروز نشست کارگروه زیست عفیفانه با حضور سردار “رهام‌بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان، حجت‌الاسلام والمسلمین “حسن قانع” رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین “عبدالرضا محمودی” مدیر حوزه علمیه خواهران فارس در شیراز برگزار شد.

 

 

 

 

توقیف ویتارا حامل ۳۰ میلیارد  قاچاق

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: روز گذشته کارکنان یگان تکاوری استان موفق شدند یک سواری ویتارا حامل انواع کالای قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال را توقیف کنند.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، روز گذشته ماموران یگان تکاوری استان حین ایست و بازرسی مقطعی در محور مواصلاتی “فیروزآباد-شیراز” به یک سواری ویتارا حامل بار مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو ۲۵ هزار و ۹۰۰ حلقه انگشتر ست و نگین‌دار، ۱۹ دستگاه تجهیزات مخابراتی و ۲ دستگاه اینورتر و مانیتور قاچاق و فاقد مجوز قانونی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را ۳۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: راننده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

دستگیری سارق کیف قاپ در کمتر از ۲۴ ساعت

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: با تلاش ماموران پلیس سارقی که کیف خانمی مسن را قاپیده بود در کمتر از ۲۴ ساعت در شیراز دستگیر شد.

سرهنگ “کاووس حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر یک فقره کیف قاپی از خانمی مسن در محدوده “معالی آباد” شیراز، بررسی موضوع جهت شناسایی سارق در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری “۲۳ گلدشت” شیراز تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و  موفق شدند در کمتر از ۲۴ ساعت این کیف‌قاپ حرفه‌ای و سابقه‌دار را در یکی از شهرک‌های شیراز شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ “حبیبی”  با بیان اینکه متهم برای انجام تحقیقات تخصصی به پلیس آگاهی منتقل شد، افزود: در بازجویی کارآگاهان زبده پلیس آگاهی، متهم که قصد انکار داشتن موضوع داشت در مواجهه با مستندات پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت و به جرم خود اقرار کرد.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، به شهروندان توصیه کرد هنگام دریافت وجه نقد و خروج از بانک مراقب اطراف خود مخصوصاً موتورسواران و افراد مشکوک باشید و از کوچه‌های خلوت تردد نکنید و در صورتی که کیف پول حاوی وجه نقد حمل می کنید، حتماً از پیاده رو عبور کرده و کیف را در دستی قرار دهید که به سمت دیوار است.

 

 

 

 

 

دستبند پلیس”آباده” بر دستان سارق اماکن خصوصی

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” گفت: با دستگیری سارق حرفه‌ای، پرده از راز ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل برداشته شد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی و همچنین منزل در سطح شهرستان آباده، تیمی از ماموران پلیس ‌موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از انجام اقدامات تخصصی و پلیسی و همچنین گشت‌زنی‌های هدفمند، یک سارق سابقه‌دار و حرفه ای را شناسایی و وی را با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با بیان اینکه سارق در بازجویی اولیه به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی و منزل اقرار کرد، گفت: صنحه های سرقت بازسازی و متهم پس از تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

 

 

 

کشف خودرو سرقتی و دستگیری سارق در “سرچهان

فرمانده انتظامی “سرچهان” از کشف سواری پراید سرقتی و دستگیری سارق در کمتر از ۱۲ ساعت خبر داد.

سرهنگ “محسن لشکری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره سرقت خودرو پراید در یکی از روستاهای بخش باغ‌صفا، بلافاصله شناسایی و دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی در کمتر ۱۲ ساعت با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند سارق را شناسایی و وی را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “سرچهان” با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم خودرو سرقتی کشف شد، گفت: سارق برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ “لشکری” به شهروندان توصیه کرد: مراقبت‌های لازم در خصوص پیشگیری از سرقت را مد نظر قرار دهند و هرگونه موارد مشکوک را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

 

 

کشف تنباکو قاچاق درکوه چنار

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از کشف ۶ هزار پاکت تنباکو قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی کوه‌چنار با اقدامات فنی از توقیف یک دستگاه سواری پژو حامل بار قاچاق در یکی از منازل در شهر قائمیّه مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن خودرو موفق شدند ۶ هزار پاکت تنباکو میوه‌ای قاچاق کشف کنند.

سرهنگ “محمدی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

 

 

 

دیدار با خانواده شهدا در مرودشت

جانشین فرمانده انتظامی “مرودشت” در دیدار با خانواده شهیدان ایمان  قهرمانی و شهرام محمدی عمله” گفت: شهدا سرمایه‌های گرانبهای اسلام و انقلاب بوده و ادامه راهشان بالاترین عبادت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “فرهام عسکری” در این دیدارها ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: ادامه راه شهیدان وظیفه و یک تکلیف است که همه ما ملزم به ادامه آن می‌باشیم .

وی شهدا را پرچمداران ترویج فرهنگ ایثار و معنویت در جامعه دانست و تصریح کرد: ادامه دادن راه و هدف شهدا می بایست در رأس همه امور قرار گیرد و همچنین امنیت امروز کشور و عزت ایران اسلامی به برکت خون شهدا رقم خورده است.

جانشین فرمانده انتظامی “مرودشت” خاطر نشان کرد: حفظ ارزش های شهدا از وظایف اصلی است و بایستی این فرهنگ با ارزش همچون میراثی گران بها سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شود.

لازم به ذکر است شهید ایمان قهرمانی در سال ۸۲ در درگیری با اشرار و شهید شهرام محمدی عمله در سال ۸۱ در منطقه بیرجند در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

گفتنی است در پایان این دیدار سرهنگ “عسکری” به رسم یاد بود با تقدیم لوح و هدایا از خانواده این شهیدان  معزز و گرانقدر دلجویی کرد.

 

 

 

دستگیری عامل تیراندازی در پارک “آزادی” کازرون

فرمانده انتظامی “کازرون” گفت: فردی که در نزاع دسته جمعی در پارک “آزادی” کازرون اقدام به تیراندازی و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود در کمتر از ۵ ساعت دستگیر شد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره نزاع دسته جمعی همراه با تیراندازی در یکی از پارک‌های کازرون، بلافاصله مراتب به صورت ویژه به منظور شناسایی عامل تیراندازی در دستورکار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه متهم قبل از حضور ماموران از محل متواری شده بود، گفت: با تحقیقات تخصصی و بررسی‌های به عمل آمده، عامل تیراندازی در کمتر از ۵ ساعت شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به کشف یک قبضه اسحله شکاری غیرمجاز از متهم، تصریح کرد: فرد دستگیر شده در تحقیقات اولیه به بزه ارتکابی اعتراف و علت و انگیزه خود را اختلافات شخصی عنوان کرد.

سرهنگ “زراعتیان” با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی، عنوان داشت: پلیس اجازه جولان دادن به اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت را نخواهد داد.

 

 

 

 

پلمب ۱۵  واحد صنفی متخلف در” پاسارگاد”

فرمانده انتظامی “پاسارگاد” از پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، بازدید و نظارت بر واحدهای صنفی در سطح شهرستان با همکاری ماموران اداره صمت طی هفته گذشته به مرحله اجرا در آمد.

وی با اشاره به بازدید از ۶۹ واحد صنفی، تصریح کرد: در این طرح‌ها ۱۵ واحد به دلیل عدم توجه به اخطارهای داده شده پلمب شد.

فرمانده انتظامی پاسارگاد ضمن تقدیر از همکاری خوب شهروندان به خصوص اصناف و بازاریان با پلیس، از همه صنوف خواست با رعایت قانون و احترام به حقوق شهروندان و مصرف کنندگان، پلیس را در برقراری امنیت اقتصادی جامعه یاری کنند.

کشف موتورسیکلت قاچاق در”جهرم”

فرمانده انتظامی “جهرم” از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمچجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران کلانتری ۱۲مطهری جهرم با اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یکی از منازل مسکونی مطلع شدند.

سرهنگ “رزمجویی” افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، ۲ میلیارد ریال برآورد شده است، از عموم شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات در این زمینه را به پلیس ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

 

 

 

 

توقیف تاکسی و کشف تریاک در “داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از توقیف سواری سمند تاکسی و کشف ۱۸ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح برخورد با سوداگران مرگ، روز گذشته ماموران انتظامی داراب حین کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی بندرعباس-شیراز به یک سواری سمند تاکسی مشکوک و آن را با اقدامات فنی و تخصصی توقیف کردند.

وی افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودرو ۱۸ کیلو و ۸۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “داراب” با اشاره به اینکه متهمین برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

 

 

 

 

کشف گنج‌یاب قاچاق در”قیروکارزین”

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” از کشف یک دستگاه گنج‌یاب قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “قربانعلی روستا” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان قیروکارزین حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک خودرو ام وی ام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

فرمانده انتظامی “قیروکارزین” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو یک دستگاه گنج یاب قاچاق به همراه متعلقات مربوطه کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش آن را ۷۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

سرهنگ “روستا” خاطر نشان کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=39752

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.