• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
5
نماینده ولی فقیه در فارس:

دشمنان اسلام با اهتزاز پرچم ولایت ناامید می شوند/ شورای نگهبان ضامن شرعی و قانونی بودن نظام جمهوری اسلامی است

  • کد خبر : 39516
  • 26 تیر 1401 - 23:38
دشمنان اسلام با اهتزاز پرچم ولایت ناامید می شوند/ شورای نگهبان ضامن شرعی و قانونی بودن نظام جمهوری اسلامی است
آیت الله دژکام گفت: شورای نگهبان از نهاد های بسیار مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ضامن شرعی و قانونی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش سحاب پرس، آیت الله لطف الله دژکام در جلسه ناظرین انتخابات شهرستان شیراز که به مناسبت ۲۶ تیر ماه سالروز تاسیس شورای نگهبان برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم و سالروز تاسیس نهاد ارزشمند شورای نگهبان، اظهار کرد: شورای نگهبان از نهاد های بسیار مهم در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ضامن شرعی و قانونی بودن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله دژکام ویژگی کار ناظرین انتخابات را دارا بودن تکلیف دینی و عمل به وظیفه ملی دانست و گفت: ناظرین انتخابات شورای نگهبان در مقایسه با دیگر مسئولیت ها، مستقیم بار وظیفه شرعی را به دوش می‌کشند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه انقلاب اسلامی به واسطه نظریه ولی فقیه برپا شده است، اظهار کرد: در ایام غدیر مباحث ولایت و امامت بسیار مطرح بوده و در قرآن کریم آخرین سوره که بر پیامبر گرامی اسلام نازل شده، مائده است که در این سوره مبارک آیاتی مرتبط با ولایت امام علی (ع) و ائمه معصومین وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: خداوند متعال خطاب به پیامبر(ص) می فرماید که پیامبرا آنچه که در مورد علی ابن ابی طالب بر تو نازل کرده ایم به مردم تبلیغ کن و در غیر این صورت هیچ کار دیگری در زمینه رسالت الهی انجام نداده ای.

آیت الله دژکام با بیان اینکه بانزول این آیه پیامبر دستور توقف کاروان حج در منطقه غدیر را صادر کردند، اظهار کرد: با تجمع تمامی کاروان ها پیامبر در خطبه خود ولایت امیرالمونین علی ابن ابی طالب(ع) را اعلام فرمودند.

امام جمعه شیراز با اشاره به ذکر چهار ویژگی توسط خداوند متعال برای واقعه غدیر، تاکید کرد: در روز عید غدیر کفار از دین اسلام ناامید خواهند شد و با اهتزار هرچه بیشتر پرچم ولایت دشمن ناامید تر از قبل خواهد بود؛ تیرخلاص کفار در روز عید غدیر زده می شود و ناامیدی جریان های استکباری در روز عید غدیر است.

وی خداباوری مردم ایران را مورد توجه قرار داد تصریح کرد: هراس در دل ملت ایران مقابل استکبار نیست و در مقابل دشمنان ولایت ایستادگی می کند.

آیت الله دژکام یکی از مصادیق تکمیل دین را شورای نگهبان دانست و گفت: نظارت دائمی از ولایت ناشی شده است و برای احقاق کمال دین در کشور ما خون ها ریخته شده است چراکه نظارت فقها بر قانون در مشروطیت هم با ریختن خون شیخ فضل الله نوری محقق شد تا قانون گذاری در کشور از چارچوب شرع خارج نشود.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه در بین ۲۰۰ کشور جهان، ایران تنها کشوری دارای قانون در چارچوب دین و شرع است، اظهار داشت: ولایت تمام نعمت بر مسلمانان است و در جامعه ما به حب اهل بیت(ع) و قرآن کریم عده ای کثیر آماده شهادت در راه ولایت هستند و زمزمه دعای آن هادر مناجات، شهادت است.
گفتنی است، نماینده ولی فقی

ه در استان فارس با اشاره به نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی مردم ولایتمدار این شهر را به حضور گسترده و باشکوه در مراسم عید غدیر دعوت کرد تا دشمنان اسلام بیش از پیش ناامید و مایوس در ضربه زدن به دین و ولایت باشند.

حجت‌الاسلام محمد عباس‌زاده رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات فارس نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه شبکه نظارت هر لحظه باید برای بتواند کار خود را به خوبی انجام دهد، اظهار کرد، ناظرین باید در هر موقعیت آمادگی داشته باشد بنابراین همایش های بصیرتی برای ناظرین پای صندوق انتخابات نیز برای رفع شبهات و اشکالات احتمالی برگزار می شود.
حجت الاسلام عباس زاده با تاکید بر تقویت ارتباط و تعامل بین ناظرین ، گفت: افرادی که احتمال فعالیت و حضور در انتخابات آن ها وجود دارد از الان بررسی می شوند تا انشالله در ایام انتخابات مواجه با پرونده های حجیم و بدون سابقه نباشیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=39516

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.