• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 4 - ذو القعدة - 1445
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
5

بازدید میدانی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز از قنات غرب شیراز

  • کد خبر : 39331
  • 24 تیر 1401 - 15:31
بازدید میدانی معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز از قنات غرب شیراز
غلامرضا غلامی به اتفاق روح الله مظفری رییس سازمان سیما،منظر و فضای سبز از عملیات لایروبی و بهسازی قنات شمال غرب شیراز بازدید کرد.

به گزارش سحاب پرس، غلامرضا غلامی در این باره اظهار داشت : آب به عنوان مهمترین عنصر حیات در پیدایش تمدن‌های بشری و ساخت شهرها در جهان بویژه در ایران نقشی اساسی داشته است ، حیات اجتماعی و بقاء و رونق شهرها و آبادی ها، بیش از هر چیز وابسته به وجود آب بوده و آب الفبای آبادانی است .

وی در ادامه سخنان خود گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ رشته قنات فعال در سطح شهر شیراز وجود دارد که جهت آبیاری باغات مورد استفاده قرار می‌گیرند و در راستای افزایش دبی، لایروبی سالانه و بهسازی قنوات در برنامه های سازمان دیده می‌شود .

او تصریح کرد: خشکسالی‌های به‌وجود آمده قنوات را در معرض مشکلات متعددی قرار داده است و باعث کاهش حجم سفره‌های آب زیرزمینی شده است؛ لذا با مد نظر قرار دادن این نکته که در کنار توسعه فضای سبز تأمین زیرساخت‌های آبیاری و آبرسانی نیز لازم و ضروری است، رسیدگی، لایروبی و بهسازی قنوات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: در راستای مقابله با پدیده خشکسالی و کم‌آبی، نگهداری و مرمت قنوات شهر شیراز از اهمیت بالایی برخوردار است و این امر توسط سازمان سیما ،منظر و فضای سبز شهری به طور مستمر در حال پیگیری و انجام است.

در پایان با توجه به شرایط بحران کم آبی ناشی از خشکسالی با همکاری شهرداری منطقه ده بر اقدام موثر برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه و غیرمجاز آب از قنوات تاکید شد .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=39331

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.