• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4

اخبار پلیس فارس – ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 39315
  • 23 تیر 1401 - 14:26
اخبار پلیس فارس – ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱

عروس به کما رفت و ضارب دستگیر شد فرمانده انتظامی “فیروزآباد” گفت: در تیراندازی شب گذشته در یکی از تالارهای عروسی این شهرستان دو نفر مجروح و عروس هم به کما رفت. سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: شب گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های […]

عروس به کما رفت و ضارب دستگیر شد

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” گفت: در تیراندازی شب گذشته در یکی از تالارهای عروسی این شهرستان دو نفر مجروح و عروس هم به کما رفت.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: شب گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تیراندازی در یکی از تالارهای عروسی شهرستان فیروزآباد، بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران مشخص شد فردی به قصد شادی کردن و بر حسب سنت عشایری اقدام به شلیک تیر با اسلحه شکاری کرده که متاسفانه به دلیل شلوغی جمعیت و عدم توانایی در کنترل اسلحه به ۳ نفر (دو مرد و عروس) اصابت و ضارب از محل متواری شده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد با بیان اینکه ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و وی را دستگیر کنند، گفت: در بازرسی از محل اختفاء فرد تیرانداز یک قیضه اسلحه شکاری فاقد مجوز و استفاده شده در مراسم عروسی کشف شد.

سرهنگ “جوکار” با بیان اینکه عروس به کما رفته و حال دو نفر دیگر رضایت‌بخش است، گفت: تالار موصوف برابر دستور مرجع قضایی پلمب شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم ۳۶ ساله که شوهر خواهر داماد بود برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تاکید کرد: هرگونه اخلال در نظم و امنیت عمومی خط قرمز پلیس است و برای ایجاد  بستر امن و آرام در عروسی‌ها هرگونه تیراندازی ممنوع است و در صورت مشاهده سلاح و تیراندازی با قاطعیت با افراد هنجارشکن برخورد می‌شود.

 

 

جانباز کازرونی به خیل عظیم شهدا پیوست// تشییع شهید فولادی فردا برگزار خواهد شد

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید گرانقدر فراجا سرگرد “ابراهیم فولادی” فردا در گلزار شهدای امامزاده علی شهر “خشت” کازرون برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید والامقام نیروی انتظامی که در تیرماه سال ۷۸ حین تعقیب و گریز با قاچاقچیان در منطقه سیستان و بلوچستان خودرو آنان واژگون و به درجه رفیع جانبازی نائل گشته بود فردا ( ۲۳ تیرماه) در گلزار شهدای امامزاده علی شهر “خشت” کازرون برگزار خواهد شد.

گفتنی است شهید فولادی از جانبازان فراجا بود که پس از تحمل سال‌ها درد، روز گذشته در بیمارستان مسلمین شیراز به خیل عظیم شهدا پیوست.

 

 

برخورد موتورسیکلت با وانت پیکان حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با وانت پیکان در محور “دشت ارژن-شیراز” ۲ کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این حادثه گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف فوتی در محور “دشت ارژن-شیراز” بلافاصله گشت تصادفات به همراه عوامل امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی اولیه مطلع شدند یک موتورسیکلت با ۳ سرنشین با یک دستگاه وانت پیکان به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمال استان با اشاره به اینکه در این حادثه راکب و یک ترک‌نشین به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت و دیگر سرنشین و همچنین راننده خودرو نیز مجروح شدند، گفت: کارشناسان علت این تصادف را تجاوز به چپ از جانب راننده وانت پیکان اعلام کردند.

دستگیری ۸ نفر حامل سلاح‌های غیرمجاز در”کازرون

فرمانده انتظامی “کازرون” از اجرای طرح پاک سازی نقاط آلوده و جرم‌خیز و جمع آوری ۲۰ قبضه سلاح غیرمجاز طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز، طی ۲۴ ساعته گذشته طرح جمع آوری سلاح و مهمات به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۸ نفر دارنده سلاح‌های غیرمجاز شناسایی و دستگیر شدند، تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه آنان ۱۳ قبضه سلاح شکاری و ۷ قبضه جنگی (در مجموع ۲۰ قبضه) قاچاق و فاقد مجوز و مقادیری مهمات مربوطه کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند، تصریح کرد: پلیس برای حفظ آسایش و آرامش شهروندان طرح‌های پاک‌‎سازی و برخورد با دارندگان سلاح‌های غیرمجاز را به صورت مستمر اجرا خواهد کرد.

 

 

۳۶ کیلو مواد مخدر در “داراب” کشف شد

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف ۳۶ کیلو مواد مخدر از نوع حشیش و تریاک در بازرسی از یک دستگاه وانت پیکان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی داراب هنگام گشت‌زنی در یکی از محورهای فرعی این شهرستان، به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و دستور ایست دادند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز راننده که عرصه را بر خود تنگ می‌دید با پرتاب مواد مخدر به بیرون از خودرو متواری و ماموران انتظامی موفق شدند پس از چند دقیقه با اقدامات تخصصی خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه در پاکسازی از محل تردد خودرو ۲۶ کیلو و ۵۰۰ گرم حشیش و ۹ کیلو ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ “نوشاد” با اشاره به اینکه در این ماموریت در مجموع ۳۶ کیلو مواد مخدر کشف شد، تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

 

 

سارق خودرو، از اماکن خصوصی هم سرقت می‌کرد

جانشین فرمانده انتظامی “مرودشت” از دستگیری سارق خودرو و کشف خودرو سرقتی و ۱۰ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرهام عسکری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران گشت پاسگاه انتظامی “رامجرد” حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پراید که در حال حرکت بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

جانشین انتظامی مرودشت تصریح کرد: ماموران با استعلام از سوابق خودرو متوجه سرقتی بودن آن شدند و راننده را نیز برای تحقیقات بیشتر به مقر انتظامی دلالت دادند.

وی یا بیان اینکه راننده سارق در بازجویی اولیه به سرقت خودرو و ۱۰ فقره اماکن خصوصی اقرار کرد، گفت: متهم سابقه‌دار برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ “عسکری” به شهروندان توصیه کرد: هشدارهای پلیس را جدی گرفته و خودروهای خود را به تجهیزات ضد سرقت مجهز کنند تا سارقان نتوانند به اهداف شوم خود دست یابند.

 

 

 

 

 

کشف میلیاردی کالای قاچاق در”اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کالای قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی اقلید حین گشت‌زنی در سطح شهرستان به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف ۱۱ دستگاه پنل و موتور کولرگازی خارجی قاچاق و فاقد مجوز شدند.

سرهنگ “صارمی” با اشاره به دستگیری راننده و معرفی وی به مرجع قضائی، تصریح کرد: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

 

 

پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با تخلفات صنوف، گشت تلفیقی ماموران پلیس امنیت عمومی و بازرسان اتاق اصناف از ۵۴ واحد صنفی در نقاط مختلف این شهرستان بازدید کردند.

وی افزود: در این زمینه ۱۵ واحد صنفی به علت عدم رعایت ضوابط و نداشتن پروانه کسب پلمب و به ۲۵ واحد دیگر به علت نداشتن ضوابط لازم برگ اخطاریه صادر شد.

فرمانده انتظامی کوار اظهار داشت: نظارت بر عملکرد اصناف در چارچوب قانون و با همکاری ارگان های ذیربط انجام می شود و این ماموریت برای پلیس در جهت ایجاد امنیت روانی و به وجود آوردن شرایط کسب و کار سالم در اجتماع صورت می‌گیرد.

 

 

اجرای طرح  ارتقاء امنیت اجتماعی در”رستم

فرمانده انتظامی “رستم” گفت: ماموران این فرماندهی از ابتدای سال جاری تا کنون ماموریت‌های زیادی در راستای برقراری نظم و امنیت انجام دادند که نتایج خوبی در پی داشت.

سرهنگ “محمدجواد اسلامی‌مهر” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: به منظور پاکسازی مناطق آلوده و جرم‌خیز و برخورد با هرگونه قاچاق و سرقت، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با به کارگیری توان عملیاتی از ابتدای سال جاری به مرحله اجرا در آمد.

وی افزود: ماموران این فرماندهی با برنامه ریزی منسجم و هدفمند در اجرای این طرح موفق به دستگیری ۱۹ سارق و کشف ۲۷ فقره انواع سرقت و همچنین کشف ۸ دستگاه موتورسکیلت و ۴ دستگاه خودرو مسروقه شدند.

فرمانده انتظامی “رستم” گفت: ماموران در عملیات‌های دیگر موفق به کشف ۳ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و همچنین مقادیری مواد مخدر شدند.

سرهنگ ” اسلامی‌مهر ” با بیان اینکه در این طرح‌ها ۴۳ دستگاه وسایط نقلیه متخلف توقیف و روانه پارکینگ شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت و موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

 

 

کشف آرد غیرمجاز در”لارستان”

فرمانده انتظامی “لارستان” از کشف ۲ هزار کیلوگرم آرد غیرمجاز توسط ماموران این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ماموران انتظامی بخش بیرم این فرماندهی حین گشت زنی و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲ هزار کیلوگرم آرد غیر مجاز و خارج از شبکه توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی لارستان با اشاره به اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، افزود: برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد و ازشهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ گزارش و پیشنهادات، انتقادات و تقدیرات خود را به شماره تلفن ۱۹۷ اطلاع دهند.

 

 

دستگیری عامل اغفال دختر۱۷ ساله اقلیدی در فضای مجازی  

فرمانده انتظامی “اقلید” از شناسایی و دستگیری عامل اغفال دختر ۱۷ساله در فضای مجازی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی مراجعه یکی از شهروندان مبنی بر فرار از منزل دختر  ۱۷ساله‌اش بر اثر اغفال در فضای مجازی، موضوع جهت پیدایش فرد مذکور در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با نبودن هیچ سرنخی، کارشناسان پلیس فتا از طریق id اینستاگرام فرد اغفال کننده، متهم که پسری ۲۷ ساله و باعث تحریک و فرار دختر از منزل شده بود را شناسایی و آن را در یکی از محلات شهرستان اقلید دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی “اقلید” با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا و دختر ۱۷ ساله تحویل خانواده وی شد، گفت: ضعف دانش رسانه‌ای والدین موجب عدم نظارت کافی بر فرزندان شده و در صورتی که فرزندان بدون نظارت در فضای مجازی وبگردی داشته باشند ممکن است خود را در معرض خطرات و آسیب‌های فراوانی قرار دهند.

 

 

سرقت در کوار وکشف در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” از کشف یک دستگاه وانت نیسان دارای سابقه سرقت خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: ماموران انتظامی فیروزآباد هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان که در حال حرکت بود مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی اولیه و استعلام از سامانه پلیس آگاهی مشخص شد خودرو مذکور سابقه سرقت از شهرستان کوار دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، به مالکان وسایط نقلیه توصیه کرد حتما از وسایل بازدارنده و تجهیزات تاخیری نظیر قفل فرمان و پدال و … برای خودروهای خود استفاده کنند و پلیس را در کاهش جرایم یاری کنند.

 

کشف گنج یاب قاچاق میلیاردی در”آباده”

فرمانده انتظامی “آباده” از کشف یک دستگاه گنج یاب قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در بیان جزئیات این خبر بیان کرد: ماموران انتظامی آباده با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به نگهداری غیرمجاز یک دستگاه گنج‌یاب کرده است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل یک دستگاه گنج یاب تمام اتوماتیک خارجی قاچاق به همراه متعلقات را کشف کنند.

فرمانده انتظامی “آباده” با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد : کارشناسان ارزش دستگاه مکشوفه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=39315

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.