• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 25 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024
5

اخبار پلیس فارس – ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 39310
  • 22 تیر 1401 - 8:17
اخبار پلیس فارس – ۲۱ تیرماه ۱۴۰۱

تخریب مستحدثات غیرمجاز در حریم و بستر تالاب “ارژن” فرمانده انتظامی استان از رفع و تخریب مستحدثات غیرمجاز ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی در منطقه “دشت ارژن” شیراز به ارزش ۲۵۵ میلیارد تومان خبر داد. سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی مراجعه نماینده منابع طبیعی مبنی بر […]

تخریب مستحدثات غیرمجاز در حریم و بستر تالاب “ارژن”

فرمانده انتظامی استان از رفع و تخریب مستحدثات غیرمجاز ۳۰۰ هکتار از اراضی ملی در منطقه “دشت ارژن” شیراز به ارزش ۲۵۵ میلیارد تومان خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی مراجعه نماینده منابع طبیعی مبنی بر تصرف غیرقانونی اراضی ملی و ایجاد ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه “دشت ارژن ” شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی شهرستان شیراز پس از هماهنگی با مرجع قضائی به همراه نمایندگان جهاد کشاورزی، اراضی ملی و محیط زیست به مکان‌های مذکور اعزام و نسبت به اجرای طرح تخریب ۸۵۰ قطعه کاربری غیرمجاز شامل کاشت نهال، تفکیک، دیوار کشی و … در حریم و بستر تالاب ارژن اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در این خصوص ۳۰۰ هکتار از اراضی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد، تصریح کرد: کارشناسان ارزش زمین‌های مذکور را ۲۵۵ میلیارد تومان برآورد کرده‌اند.

سردار “حبیبی” با بیان اینکه در این خصوص ۷ نفر از افراد متخلف که با آتش زدن لاستیک و سنگ پرانی قصد ممانعت از اجرای حکم را داشتند دستگیر شدند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز و تغییر کاربری در اراضی را به مرکز فوریت‌‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

 

 

تایید حکم قصاص قاتل شهید “رنجبر” در دیوان عالی کشور

معاون حقوقی و امور مجلس و دولت فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران از تایید حکم قصاص قاتل شهید سرهنگ “علی اکبر رنجبر” در دیوان عالی کشور خبر داد

سردار “خسرو اسکندری” در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: حکم دادگاه کیفری۱ استان فارس مبنی بر قصاص قاتل سرهنگ شهید “علی اکبر رنجبر” پس از رفع نقص تحقیقات درباره جنون ادعایی متهم با اعتراض وکیل متهم به دیوان عالی کشور ارجاع شده بود که پس از رسیدگی منجر به تایید رای دادگاه کیفری۱ استان فارس مبنی بر قصاص نفس گردید.

جزئیات خبر متعاقبا تشریح خواهد شد.

 

 

 

۲ میلیارد اموال مسروقه در مخفیگاه سارق گلخانه

فرمانده انتظامی “بوانات” گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارق گلخانه پرورش جلبک، ۲ میلیارد ریال اموال مسروقه کشف شد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: به دنبال وقوع یک فقره سرقت از گلخانه پرورش جلبک در بخش “مزایجان” شهرستان بوانات، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: ماموران پلیس تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند در این خصوص یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و وی را در مخفیگاهش دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “بوانات” با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه سارق اموالی مسروقه شامل ۹ دستگاه موتورجوش، الکترو موتور، گیربکس صنعتی، سنگ فرز و شوفاژ گلخانه‌ای کشف شد، گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی “بوانات” با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد،  گفت : مبارزه با هرگونه سرقت در دستور کار پلیس قرار داشته و مردم عزیز در صورت برخورد با موارد مشکوک آن را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

خودرو سرقتی تحویل مالباخته شد

فرمانده انتظامی “فسا” گفت: با پیگیری ماموران کلانتری ۱۲ معلم، پراید سرقتی از فسا در شهرستان “زرین‌دشت” کشف و به مالباخته تحویل شد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سرقت خودرو پراید در یکی از محلات شهرستان فسا، شناسایی عوامل سرقت در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: با پیگیری‌های فنی و اقدامات پلیسی، ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ معلم موفق شدند ۲ نفر سارق خودرو را شناسایی و با دستور مرجع قضائی آنان را دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی “فسا” ادامه داد: سارقین در تحقیقات اولیه به سرقت خودرو پراید و انتقال آن به شهرستان زرین‌دشت برای اوراق کردن قطعات اعتراف کردند.

سرهنگ “قسام” با اشاره به اینکه ماموران پس از اخذ نیابت قضائی به شهرستان زرین‌دشت اعزام و موفق شدند خودرو مسروقه را کشف و تحویل مالباخته دهند، تصریح کرد: متهمین که سوابق متعدد سرقت دارند با پرونده متشکاه روانه دادسرا شدند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: از پارک خودرو در محیط‌های خلوت و تاریک یا در یک نقطه به مدت طولانی که زمینه را برای ارتکاب عمل مجرمانه توسط سارقان فراهم می‌کند، خودداری کنید.

 

 

دستگیری سارق اماکن  خصوصی با ۱۲ فقره سرقت در “کوه‌چنار”

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” از دستگیری سارق  اماکن خصوصی غیر بومی با ۱۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “لطف‌الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: پس از وقوع سرقت‌های متعدد اماکن خصوصی در سطح شهرستان کوه‌چنار، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارگاهان این فرماندهی با تلاش شبانه‌روزی و به کارگیری  گشت‌های نامحسوس یک نفر از سارقان سابقه‌دار و حرفه‌ای را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ “محمدی” گفت: متهم در بازجویی به عمل آمده به ۱۲ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

کشف دپو آرد احتکار از یک باغ  

فرمانده انتظامی شهرستان “کوار” از کشف ۲ تن و ۲۰۰ کیلوگرم آرد یارانه‌ای احتکار شده در بازرسی از یک باغ خبر داد.

سرهنگ “سیدرحمان هاشمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان داشت: در پی اخبار واصله مبنی بر دپو غیرمجاز مقادیری آرد یارانه‌ای توسط فردی در یک باغ و فروش آن به صورت خارج از شبکه، بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه اکیپی متشکل از پلیس امنیت عمومی و نماینده اداره صنعت و معدن به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن محل ۵۵ کیسه ۴۰ کیلوگرمی در مجموع به وزن ۲ تن و ۲۰۰ کیلوگرم آرد یارانه‌ای احتکار کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کوار خاطر نشان کرد: در این خصوص یک متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

 

 

 

 

کشف ۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در “مرودشت

جانشین فرمانده انتظامی “مرودشت” از کشف ۸ هزار لیتر سوخت قاچاق  در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرهام عسکری” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی ابرج هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از این خودرو موفق به کشف ۸ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل شدند، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

جانشین انتظامی “مرودشت” با بیان اینکه برخورد قاطع با مخلان نظم اقتصادی و قاچاقچیان سوخت و کالا از اولویت‌های انتظامی این شهرستان می‌باشد، از مردم خواست هرگونه اطلاعات در خصوص قاچاق و سایر ناهنجاری‌ها را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

 

 

توقیف خودروها و موتور‌سیکلت های متخلف در پاسارگاد

فرمانده انتظامی “پاسارگاد”  از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و توقیف وسایط نقلیه متخلف طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

سرهنگ “مصطفی توکلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، از برخورد جدی با رانندگان خودرو و راکبین موتورسیکلت‌هایی خبر داد که بدون رعایت قانون و با انجام حرکات مخاطره آمیز سبب ایجاد مزاحمت  و سلب آسایش شهروندان می‌شدند.

وی با بیان اینکه ماموران در صورت مشاهده موارد فوق موظف هستند ضمن صدور قبض جریمه، وسایط نقلیه متخلف را توقیف کنند، گفت: فرماندهی  انتظامی پاسارگاد با توجه به مطالبات عمومی، طرح‌های پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده است .

سرهنگ “توکلی” بیان کرد: برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، رانندگان  خودرو و موتورسیکلت هایی که مرتکب تخلفاتی نظیر همراه نداشتن گواهینامه، آلودگی صوتی، حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد عمدی صدای ناهنجار، حرکات نمایشی مارپیچ، تک چرخ زدن، حمل یدک و  عدم استفاده از کلاه ایمنی شوند وسایط نقلیه  آنها توقیف و به پارکینگ انتقال داده می شود.

وی ادامه داد: در این خصوص طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان پاسارگاد اجرا و ۹ دستگاه خودرو و ۱۷ موتورسیکلت فاقد پلاک و دارای تخلف‌های راهنمایی و رانندگی و همچنین ایجاد مزاحمت های خیابانی توقیف به پارکینگ انتقال داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد  از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف‌، ناهنجاری و … با مرکز فوریت های پلیس ۱۱۰ تماس تا با متخلفین برخورد قاطع انجام شود.

 

 

توقیف خودروهای حامل احشام قاچاق در “مهر”

فرمانده انتظامی “مهر” از توقیف ۴ دستگاه خودرو حامل احشام قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای برخورد با قاچاق احشام، ماموران انتظامی این فرماندهی حین کنترل خودروهای عبوری به ۴ دستگاه خودرو سبک مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۳۹ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان “مهر” با بیان اینکه در این رابطه ۵ نفر راننده پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه قاچاق آن را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

 

توقیف۲۳ دستگاه موتورسیکلت متخلف در”آباده

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” از توقیف ۲۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و انضباط بخشی ترافیکی خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و همچنین انضباط بخشی ترافیکی با هدف برخورد با وسائط نقلیه متخلف و مزاحم در شهرهای آباده، صغاد و بهمن، طرح مذکور طی ۳روزگذشته به مرحله اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۲۸ دستگاه موتورسیکلت متخلف توسط ماموران انتظامی توقیف و روانه پارکینگ شد، افزود: نداشتن پلاک و مخدوش بودن آن، نداشتن مدارک وسیله نقلیه، نداشتن کلاه ایمنی و گواهینامه، دوردورکردن به صورت گروهی، انجام حرکات نمایشی، تغییر در صدای وسیله نقلیه، ایجاد مزاحمت برای شهروندان و آلودگی صوتی از دلایل عمده توقیف بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های ترافیکی و انتظامی به عنوان اولویت‌های مهم در دستور کار این پلیس قرار دارد، گفت: برخورد مستمر و قاطع با راکبین موتورسیکلت‌های متخلف و مزاحم که موجب بر هم زدن امنیت و آرامش خاطر شهروندان می‌شوند به صورت مستمر ادامه دارد و از مردم انتظار می‌رود تعامل و همکاری لازم را با پلیس داشته باشند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=39310

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.