• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 24 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
با حضور مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان فارس:

مشکلات پیش روی ساخت کتابخانه در صدرا بررسی شد

  • کد خبر : 38401
  • 13 تیر 1401 - 10:26
مشکلات پیش روی ساخت کتابخانه در صدرا بررسی شد
دکتر منوچهری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس با حضور در شهر صدرا با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر صدرا در خصوص رفع مشکلات پیش روی ساخت کتابخانه و توسعه فرهنگ کتابخوانی در صدرا دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از اداره روابط عمومی و اطلاع رسانی شهرداری صدرا، دکتر منوچهری مدیر کل کتابخانه های عمومی استان فارس با حضور در شهر صدرا با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر صدرا در خصوص رفع مشکلات پیش روی ساخت کتابخانه و توسعه فرهنگ کتابخوانی در صدرا دیدار و گفتگو نمود.
در این جلسه دکتر پرنیان شهردار صدرا با اشاره به کمبود فضای های آموزشی،کتابخانه و سالنهای مطالعه در شهر صدرا گفت: ضروری است برای رفع مشکل کمبود کتابخانه و سالنهای مطالعه در شهر صدرا با برنامه ریزی صحیح کوتاه مدت و بلند مدت این مشکل برطرف شود، شهرداری صدرا به طور کامل آمادگی خود را اعلام می دارد تا به هرشکل ممکن برای توسعه کتابخوانی قدم بردارد.
شهردار صدرا افزود: پیشنهاد می شود در گام نخست و بصورت کوتاه مدت یک و یا چند مکان مناسب برای سالن مطالعه و کتابخانه اجاره و تجهیز گردد که شهروندان و علاقه مندان به کتابخوانی بتوانند از آن بهره مند شوند سپس در مرحله بعد و برنامه ریزی بلند مدت، تعهداتی که شرکت عمران در خصوص ساخت کتابخانه دارد هرچه زودتر عملیاتی گردد و در بازه زمانی سه ساله به بهره برداری برسد.
دکتر پرنیان شهردار صدرا با بیان اینکه پروانه ساخت کتابخانه شهر صدرا توسط شهرداری بصورت رایگان صادر شده است گفت: شهرداری صدرا این آمادگی را دارد در صورتی که نهاد کتابخانه ها موافقت نماید متولی احداث کتابخانه در شهر صدرا شود و از طریق پرداخت نیم درصد سهم شهرداری کار ساخت کتابخانه را بر عهده گیرد.
فیروزمند رئیس شورای اسلامی شهر صدرا گفت: یکی از مطالبات بحق مردم در شهر صدرا احداث کتابخانه و سالن مطالعه در این شهر می باشد، حدود بیست هزار نفر دانش آموز در شهر صدرا ساکن هستند که برای مطالعه نیازمند مراکز مطالعه و کتابخانه هستند ولی به دلیل نبود امکانات موجود نیاز با صرف هزینه و وقت فراوان به شیراز رفته و از امکانات کتابخانه های شیراز استفاده می نمایند که هزینه بالایی به خانواده ها تحمیل می گردد از این رو اعضای شورای شهر به شدت پیگیر رفع این مشکل هستند و به عنوان حقوق عامه شهروندان در صورت نیاز به دادستان محترم نیز اعلام می گردد که پیگیر رفع این مشکل باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر صدرا افزود: یک قطعه زمین را شرکت عمران در بولوار بوستان برای کتابخانه اختصاص داده است که چندسال پیش کلنگ ساخت آن به زمین زده شد اما تاکنون هیچ گونه اقدامی صورت نگرفته است که از سرپرست شرکت عمران صدرا درخواست می شود ضمن بررسی روند ساخت این کتابخانه مشکلات را بررسی و نسبت به رفع آن اقدامات لازم صورت گیرد.
فیروزمند بیان کرد: از مدیرکل نهاد کتابخانه های استان درخواست می شود در سریعترین زمان ممکن یک کارگروه، ویژه شهر صدرا به عنوان انجمن کتابخانه شهر صدرا با حضور فرماندار، شهردار، اعضای شورای اسلامی و سایر اعضا حقیقی و حقوقی در شهر صدرا برگزار گردد و نسبت به مشکلات تصمیمات لازم گرفته شود.
دکتر روح الله منوچهری مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی فارس در این جلسه گفت : طبق قانون شهرداری ها، نیم درصد از بودجه شهرداری به کتابخانه‌ها اختصاص می‌یابد که خوشبختانه شهرداری صدرا تاکنون نسبت به پرداخت به موقع اقدام کرده است و همواره در برگزاری تمامی برنامه های مرتبط با کتابخانه حضور فعال داشته است.
وی افزود: در سال ۹۸ اقداماتی صورت گرفت و کتابخانه شهدای سلامت در فاز ۲ افتتاح شد و کلنگ ساخت کتابخانه مرکزی نیز به زمین زده شد اما به دلیل برخی مشکلات و تغییر مدیریت در شرکت عمران صدرا ساخت کتابخانه متوقف شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان خاطر نشان شد: طی روزهای آینده جلسه انجمن کتابخانه شهر صدرا با ریاست فرماندار محترم شهرستان شیراز و تمامی اعضای حقوقی و حقیقی در صدرا برگزار خواهیم کرد و مشکلات موجود بررسی می گردد و با تصویب تصمیمات در انجمن می توان وارد مرحله اجرایی شد .

وی بیان کرد : با توجه به گستردگی شهر صدرا نهاد کتابخانه‌های عمومی آمادگی دارد یک خودرو سیار خدمات مطالعه ای و کتاب را به شهروندان ارائه دهد و با همکاری شهرداری و شورای شهر در مناطق مختلف حضور خواهد یافت تا برخی خدمات مربوط به کتاب و فرهنگ مطالعه اجرا گردد .

در پایان مقرر شد جلسه انجمن کتابخانه شهر صدرا با حضور تمامی اعضا طی روزهای آتی برگزار گردد تا به صورت قانونی مصوبه برای اجرا ابلاغ گردد تا هرچه سریعتر کار ساخت کتابخانه بزرگ صدرا و سایر موارد آغاز شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=38401

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.