• امروز : سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 22 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 30 April - 2024
4
معاون بهداشت دانشگاه:

دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پیشرو در ارائه خدمت به جامعه عشایر

  • کد خبر : 37833
  • 06 تیر 1401 - 19:32
دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پیشرو در ارائه خدمت به جامعه عشایر
به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مهمترین اولویت حوزه بهداشت در مجموعه وزارت بهداشت، ارائه خدمات سلامت تا دورافتاده ترین نقاط کشور و با بالاترین سطح ممکن است.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عباس رضاییان زاده» گفت: رمز موفقیت کشور در حوزه بهداشت و درمان، وجود شبکه های بهداشت و درمان و خدمت رسانی به مردم تا دورافتاده ترین نقاط استان و کشور است.

او یکی از اقدامات موثر در حوزه سلامت استان فارس و کشور را اجرای طرح خانه بهداشت عشایری برشمرد و ادامه داد: این مهم با انجام بررسی های میدانی گسترده و همت و تلاش شبانه روزی همکاران در معاونت بهداشت دانشگاه، برای نخستین بار از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ابداع و عملیاتی شد.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سومین مرحله از توزیع کانکس های خانه بهداشت عشایری، ۱۵ دستگاه کانکس خانه بهداشت عشایری با اعتبار بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، در شبکه های بهداشت و درمان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز توزیع شد.

دکتر رضائیان زاده اظهار کرد: مراحل استخدام بهورزان این خانه های بهداشت جدید در حال انجام است و با استقرار این بهورزان، جمعیت قابل توجهی از عشایر استان، خدمات به موقع و با کیفیت بهداشتی را دریافت می کنند.

کارشناس مسوول بهداشت عشایر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: از این ۱۵ دستگاه، سه دستگاه کانکس خانه بهداشت عشایری به شهرستان «اقلید»، سه دستگاه به شهرستان «قیروکارزین»، دو دستگاه به شهرستان «فراشبند»، دو دستگاه به مرکز بهداشت شهدای انقلاب شهرستان «شیراز»، یک دستگاه به شهرستان «کازرون»، یک دستگاه به شهرستان «خرم بید، یک دستگاه به شهرستان «بیضا»، یک دستگاه به شهرستان «بوانات» و یک دستگاه به شهرستان «مرودشت» اختصاص پیدا کرده است.

«احد امیری» افزود: با این اقدام، تمامی ۵۷ خانه های بهداشت عشایری مصوب دانشگاه علوم پزشکی شیراز دارای کانکس بوده و در آینده ای نزدیک این خانه های بهداشت عشایری به جامعه عشایری کوچرو خدمت ارایه می دهند./ا.کشاورزی

پایان خبر

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37833

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.