• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 26 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
6

اخبار پلیس فارس – ۱ تیرماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 37750
  • 01 تیر 1401 - 23:33
اخبار پلیس فارس – ۱ تیرماه ۱۴۰۱

محبت نیروی انتظامی در دل کسبه نشسته است رئیس اتاق اصناف فارس گفت: در زمینه برخورد با قاچاق ما باید از اقتدار نیروی انتظامی استفاده بهینه کنیم و محبت این مجموعه همیشه در دل کسبه نشسته است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، شب گذشته آقای “سیدمحمود هاشمی” در مراسمی که به مناسبت روز اصناف […]

محبت نیروی انتظامی در دل کسبه نشسته است

رئیس اتاق اصناف فارس گفت: در زمینه برخورد با قاچاق ما باید از اقتدار نیروی انتظامی استفاده بهینه کنیم و محبت این مجموعه همیشه در دل کسبه نشسته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، شب گذشته آقای “سیدمحمود هاشمی” در مراسمی که به مناسبت روز اصناف در مجتمع طلائیه شیراز به میزبانی نیروی انتظامی برگزار شد، بیان کرد: اصناف از بدو انقلاب اسلامی در عرصه دفاع از کشور حضوری پررنگ داشته‌اند و یکی از وظایف و مسئولیت‌های مهم خود را همکاری با نیروهای مقتدر فراجا می‌داند.

وی افزود: در حال حاضر ارتباط صمیمانه‌ای میان اصناف و نیروی انتظامی در استان فارس وجود دارد که در سایه این تعامل بسیاری از ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی پیش از نفوذ به جامعه از بین می‌روند.

رئیس اتاق اصناف فارس با تقدیر از تلاش‌های نیروی انتظامی در برقراری امنیت و همکاری مطلوب با این مجموعه، گفت: بخشی از آرامش بازار مروهون همین اقدامات است.

آقای “هاشمی” با بیان اینکه اصناف باید آسیب‌شناسی و بهترین مسیر را انتخاب کنند، خاطر نشان کرد: اصناف آماده هرگونه همکاری بیشتر و مستمر با نیروی انتظامی در بحث امنیت و مبارزه با قاچاقچیان کالا می‌باشد.

در ادامه جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه یکی از دلایل موفقیت نیروی انتظامی در ماموریت‌ها، تعامل با اصناف است، عنوان داشت: ما اعتقاد داریم که اصناف و بازاریان، تولید و تثبیت کننده امنیت هستند.

سردار “یوسف ملک‌زاده” با اشاره به اینکه اصناف مورد اعتماد و وثوق نیروی انتظامی است و ما از آنان حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: همراهی و همکاری این صنف با مجموعه پلیس، خیلی از هجمه‌های دشمن را خنثی کرده است.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه نقش اصناف در تولید امنیت و ارتقاء آن ستودنی است، گفت: در سال‌های گذشته علی الخصوص در ایام کرونا این قشر خوش درخشیده است و همیشه همگام با نیروی انتظامی و دیگر مسئولان گام برداشته‌اند.

وی تصریح کرد: اصناف با توجه به گسترگی و وسعت خدمات خود می‌توانند دست شبکه‌های زیرزمینی قاچاق کالاها و اقلام ضدفرهنگی را در رسیدن به مقاصد خود کوتاه بگذارند.

گفتنی است در حاشیه این مراسم از تعدادی اصناف به پاس زحمات خستگی ناپذیر آنان با لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.

 

 

رفع تصرف اراضی  با تغیر کاربری  غیرمجاز در“خفر

فرمانده انتظامی استان از رفع تصرف ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال که سودجویان اقدام به تغییر کاربری کرده بودند در شهرستان “خفر” خبر داد.

سردار “رهام‌بخش حبیبی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی مراجعه نماینده اداره جهاد کشاورزی خفر مبنی بر تصرف و تغییر کاربری غیر مجاز ۲۲ هکتار از اراضی توسط عده‌ای از اهالی محل در مناطق مختلف بخش مرکزی این شهرستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی به همراه نماینده اداره جهاد کشاورزی و دادگستری به محل‌های مورد نظر اعزام و حدود ۲۲ هکتار از اراضی تغیر کاربری شده که به صورت غیرقانونی تصرف و ساخت و ساز شده بود را رفع تصرف کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه تلاش برای شناسایی و احضار افراد متخلف در دستور کار پلیس است، عنوان داشت: کارشناسان ارزش زمین‌های رفع تصرف شده را یک ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

لندکروزر ۳۵ میلیاردی قاچاق در باغ

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان از کشف یک سواری لندکروزر قاچاق به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در یک باغ در شهر “صدرا” خبر داد.

سرهنگ “ابراهیم یگانه” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سواری لندکروزر قاچاق در باغی در شهر “صدرا” پارک می‌باشد که رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی عنوان داشت: ماموران سریعا ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک سواری لندکروزر قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف و به پارکینگ انتقال دهند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش این خودرو ۳۵ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: مالک برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

 

کشف بیش از ۲۴ هزار لیترگازوئیل قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی “فسا” از کشف ۲۴ هزار و ۶۳۰ لیتر گازوئیل قاچاق به ارزش ۷ میلیارد و ۲۶۴ میلیون ریال در بازرسی از یک واحد کارخانه در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدهاشم قسام” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر اظهار کرد: در راستای طرح برخورد با قاچاق، ماموران پلیس آگاهی شهرستان فسا با اقدامات فنی و تخصصی از دپو سوخت قاچاق در یک کارخانه مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند چهار مخزن حاوی ۲۴ هزار و ۶۳۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف کنند.

فرمانده انتظامی “فسا” با بیان اینکه کارشناسان ارزش سوخت‌های مکشوفه را ۷ میلیارد و ۲۶۴ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: پرونده قضائی در این خصوص تشکیل و گازوئیل کشف شده نیز با دستور مقام قضائی به چرخه توزیع بازگشت.

 

 

 

دستگیری عامل برداشت ۵ میلیاردی به روش اسکیمر

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری فردی که با استفاده از دستگاه اسکیمر ۲۶۰ کارت بانکی شهروندان را کپی و سپس خالی کرده بود خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز و خالی شدن حساب بانکی آنها، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های اولیه از تمامی شکات پرونده و اشتراک‌گیری ریز تراکنش‌های حساب‌های بانکی آنان مشخص گردید که تمامی این افراد پس از پرداخت هزینه پارکینگ خودرو خود در یکی از محلات شیراز کارت بانکی آنان از طریق دستگاه اسکیمر کپی و از حساب آنان به صورت غیر مجاز برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: کارشناسان تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی متهم را شناسایی و وی را در یکی از محله‌های شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری ۵ میلیارد ریالی از ۲۶۰ شهروند اقرار کرد، گفت: فرد متخلف برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

این مقام سایبری به شهروندان توصیه کرد: به هنگام خرید از دست فروشان یا افرادی که دستگاه‌های کارت خوان دارند نسبت به عدم دستکاری و اتصال وسیله اضافه‌ به این دستگاه‌ها اطمینان حاصل کرده و ضمن خودداری از اعلام رمز به فروشنده عملیات پرداخت را شخصاً خودشان انجام دهند.

وی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir (بخش فوریت سایبری) اطلاع‌رسانی کنند.

دیدارجانشین فرمانده انتظامی اقلید با رئیس اصناف و اتحادیه‌ها

جانشین فرمانده انتظامی اقلید در جلسه تعاملی با رئیس اصناف و اتحادیه ها ضمن تبریک این روز، گفت: تعامل این دو مجموعه در حرکت‌های اجتماعی تاثیرگذار است.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “عباس ظهیری” در این جلسه بیان کرد: اصناف به عنوان نیروهای مؤثر و کلیدی جامعه علاوه بر کارکردهای اقتصادی و به گردش در آوردن چرخه رو به پیشرفت اقتصادی، می توانند نقش موثری در فرایند تولید امنیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه امنیت یک تولید عمومی و جمعی است و همه ما مسئول هستیم و اصناف نیز در تولید امنیت بسیار تاثیرگذار هستند، گفت: بازار به عنوان مرکز مهم داد و ستد بایستی از امنیت مطلوبی برخوردار باشد و این امنیت در گرو تعامل دو سویه اصناف و پلیس محقق می شود و این تعامل نقش موثری در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی دارد.

 

 

افزایش ۵۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در “کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان “کازرون” از افزایش ۵۵ درصدی کشفیات مواد مخدر طی ۳ ماه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: امروزه مواد مخدر به عنوان یکی از مهمترین تهدیدات در جامعه بشری شناخته شده که کسب اطلاعات در خصوص پیامدهای مخرب آن می‌تواند در کاهش گرایش افراد به این بلای خانمان‌سوز تاثیرگذار باشد.

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان پلیس، شاهد افزایش ۵۵ درصدی کشفیات مواد مخدر، افزایش ۹ درصدی دستگیری با تعداد ۱۲۴ قاچاقچی و خرده فروش در قالب ۱۰۶ طرح پاکسازی مناطق آلوده در ۳ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

سرهنگ “زراعتیان”  گفت: اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، اقدامات فنی و همکاری خوب مردم با پلیس از مهمترین دلایل افزایش کشفیات مواد مخدر در این شهرستان بوده است.

این مقام انتظامی با توصیه به خانواده‌ها برای کنترل فرزندان خود در گرایش به مواد مخدر، گفت: ترویج و توسعه آموزش‌های همگانی، آگاه کردن خانواده‌ها نسبت به آسیب مواد مخدر و هم افزایی جدی میان نهادهای متولی امر، از جمله راه های جلوگیری از توسعه مواد مخدر است.

 

 

وانت نیسان حامل ۲۵ راس گوسفند توقیف شد

فرمانده انتظامی “لارستان” از توقیف یک دستگاه وانت نیسان حامل ۲۵ راس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم قاچاق، مامورین پلیس امنیت عمومی حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام مشکوک و آن را برای برسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو ۲۵ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل از اداره دامپزشکی کشف کنند.

فرمانده انتظامی “لارستان” با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش احشام مکشوفه ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ “یوسفی” خاطر نشان کرد: از شهروندان تقاضا می‌شود هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به قاچاق را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

 

 

 

 

تشریح نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیّت اجتماعی در “مهر”

فرمانده انتظامی “مهر” نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیّت اجتماعی در خرداد ماه سال جاری را تشریح کرد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف ناامن کردن محلات جرم خیز برای مجرمان، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنیّت در بین شهروندان، توسط یگان‌های انتظامی شهرستان “مهر” در خرداد ‌ماه اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح، مأموران موفق به شناسایی و دستگیری ۱۵ سارق سابقه‌دار و کشف ۲۷ فقره انواع سرقت شدند، گفت: دستگیری ۸۷ نفر متهم تحت تعقیب، توقیف ۶۳ دستگاه وسایط نقلیه متخلف، کشف ۲ قبضه سلاح غیرمجاز به همراه انواع کالای قاچاق و مسروقه، کشف ۲۶۷ رأس احشام قاچاق و… به ارزش ۵۰ میلیارد ریال از دیگر نتایج این طرح‌ها بود.

سرهنگ “رزمجویی” اضافه کرد: در ادامه اجرای این طرح ۱۰ معتاد متجاهر و ۴ خرده فروش سابقه دار نیز جمع‌آوری و دستگیر و حدود ۱۴ کیلو انواع مواد مخدر نیز از آنان کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان”مهر” با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

 

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بوانات

فرمانده انتظامی شهرستان “بوانات” از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و جمع‌آوری و دستگیری ۱۸ نفر معتاد متجاهر، توزیع کننده مواد مخدر و سارق خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: طرح ارتقا امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی نقاط آلوده، با توان انتظامی و عملیاتی ماموران با قدرت و جدیت طی ۱۰ روز گذشته در این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ “مزارعی”تصریح کرد: دستگیری ۵ سارق و کشف ۶ فقره انواع سرقت، جمع‌آوری و دستگیری ۱۳ نفر معتاد متجاهر و توزیع کننده مواد مخدر  و همچنین توقیف ۱۶ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلف از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها بود.

فرمانده انتظامی بوانات  ضمن تقدیر از همکاری صمیمانه شهروندان و رضایتمندی آنان از اجرای این طرح‌‎ها، گفت: پلیس با اقتدار تمام با هرگونه تهدید اجتماعی برخورد کرده و برای تحقق جامعه ای سالم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

 

کشف کالای قاچاق میلیاردی توسط پلیس”آباده”

فرمانده انتظامی شهرستان “آباده” از توقیف ۲ دستگاه کامیون و کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “سیدابوالفضل مسعودی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران انتظامی “آباده” در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق، حین ایست و بازرسی و کنترل خودروهای عبوری در محور مواصلاتی “شیراز- اصفهان” به ۲ دستگاه کامیون حامل کالا مشکوک و آنها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۴ دستگاه یخچال فریزرخارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

سرهنگ “مسعودی” با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۶۰۰میلیون ریال برآورد شده است، گفت:  رانندگان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=37750

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.