• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
8

هشتمین سالگرد سردار بی‌سر “شهید اسکندری” در شیراز برگزار شد

  • کد خبر : 36347
  • 02 خرداد 1401 - 9:00
هشتمین سالگرد سردار بی‌سر “شهید اسکندری” در شیراز برگزار شد
آیین هشتمین سالگرد شهادت سردار شهید عبدالله اسکندری،سید الشهداء مقاومت استان فارس همراه با رونمایی از سرود و مستند این شهید والامقام به نام (عبدالله) و تجلیل از خانواده سردار اسکندری در شیراز برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس، این آیین شامگاه یکشنبه با حضور مردم و مسئولان در محل کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس برگزار و پوستر مسابقه ملی راوی شو نیز در حاشیه آن رونمایی شد.

هشتمین سالگرد سردار بی‌سر "شهید اسکندری" در شیراز برگزار شد

دنیا ظرفیت پاداش امثال شهید اسکندری را نداشت
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این آیین گفت: این دنیا اندازه پاداش یا جزای کارهای انسان‌ها را ندارد، مثلاً پاداش شهید سرافراز حاج عبدالله اسکندری را نمی‌توان در این دنیا داد و این دنیا این ظرفیت را ندارد.
آیت الله لطف الله دژکام دنیا را روز امتحان و آخرت را زمان پاداش دانست و با اشاره به اجر و پاداش بالای شهدا در بهشت، به امتحانات این روزها در دنیا اشاره کرد و افزود: ارادتمندان به شهدا در جامعه کم نیستند و محکم از ارزش‌های اسلام و شهدا دفاع می‌کنند.
وی ادامه داد: خصوصیات انسانی ازجمله تواضع، صفت مومنین است و با اینگونه خصلت‌ها می‌توان انسجام درونی کشور را حفظ کرد پس تواضع، زمینه انسجام اجتماعی را فراهم می کند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس، مجاهدت در راه خدا را از ویژگی‌های شهدای مدافع حرم دانست و گفت: شهدای مدافع حرم در غربت جنگیدند، با انگیزه‌ای فراتر از انگیزه ملی، با هدفی محکم تر برای دفاع از حرم و اینها مسائلی نیست که به راحتی کسی بتوانند نمونه اش را در عالم پیدا کند.
وی تأکید کرد: مجاهدات امروز در عرصه جهاد تبیین بر عهده همگان است و به نظر می‌رسد که صرف گفتگو کردن و سخنرانی مد نظر رهبر معظم انقلاب نیست، و رهبری در این رابطه فرمودند که هنر را به میدان بیاورید و کاری کنید که جوانان و نوجوانان ارزش‌های نسل قبل را مرتب بر زبان جاری کنند؛ نمونه آن را در سرود “سلام فرمانده” می‌توان مشاهده کرد.
امام جمعه شیراز به مجاهدت در عرصه اقتصادی نیز اشاره کرد گفت: در عرصه دانش بنیان و اشتغال‌آفرینی باید گام‌هایی برداشت چراکه تا این مشکل حل نشود نمی‌توان به مطلوب رسید و داروی اصلی در مقابل بی‌حجابی‌ها و منکراتی که روزانه شاهد آن هستیم اشتغال آفرینی است.
وی گفت: امروز توقع شهید اسکندری از ما همین است، پس نباید با چند خدمت پیش پا افتاده ادعای محرومیت‌زدایی کنیم، اگر می‌خواهیم تورم را مهار کنیم با شعار و گفتگو نمی‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس، با بیان اینکه ادامه راه شهدا آسان نیست، آنها جان دادند و ما هم باید با همه وجود برای ادامه راه آنها مایه بگذاریم،گفت: چرا مسیری را که شهید سلیمانی به ما نشان داد که می‌توان بانکی تاسیس کرد که ربا در آن نبوده و قرض الحسنه واقعی باشد را ادامه نمی‌دهیم و آن را تقویت نمی‌کنیم.

هشتمین سالگرد سردار بی‌سر "شهید اسکندری" در شیراز برگزار شد

شهید عبدالله اسکندری یکی از فاتحان خرمشهر بوده و در تمام دوران هشت سال دفاع مقدس در جبهه حضور داشت و از یاران و همرزمان سردار جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان بود و در مدت حضور در جبهه‌ها نیز تک‌تیرانداز، تیربارچی، نیروی اطلاعات شناسایی و… بوده است.

هشتمین سالگرد سردار بی‌سر "شهید اسکندری" در شیراز برگزار شد
گلزار شهدای دارالرحمه شیراز

این شهید بی‌سر، از ابتدای زمزمه شکل‌گیری گروه تکفیری داعش به عنوان مهندسی رزمی وارد میدان نبرد شد و پس از محاصره، به شهادت رسید و داعش، سر از پیکر این شهید جدا کرد و شهر به‌ شهر چرخاند.
از سردار اسکندری به عنوان نخستین مدافع حرمی یاد می‌کنند، که سر از بدنش جدا شده است.

تجلیل از خانواده سیدالشهدای مقاومت فارس در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز
به گزارش ایرنا، عصر یکشنبه در گوشه دیگری از شهر شیراز به یاد شهید اسکندری از خانواده این شهید والامقام تجلیل شد.

هشتمین سالگرد سردار بی‌سر "شهید اسکندری" در شیراز برگزار شد
صحن شورای اسلامی شهر شیراز

اعضای شورا در شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز و همزمان با یکم خردادماه سالروز شهادت سردار شهید عبدالله اسکندری، از علیرضا اسکندری فرزند این شهید والامقام و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز به نمایندگی از خانواده این شهید تجلیل کردند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36347

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.