• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 28 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

اخبار پلیس فارس – یک خرداد ماه ۱۴۰۱

  • کد خبر : 36299
  • 01 خرداد 1401 - 19:58
اخبار پلیس فارس – یک خرداد ماه ۱۴۰۱

توقیف لندکروز قاچاق در “لارستان“ فرمانده انتظامی “لارستان” از توقیف یک دستگاه تویوتا لندکروز قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد. سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی لارستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه […]

توقیف لندکروز قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی “لارستان” از توقیف یک دستگاه تویوتا لندکروز قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “سیدمحمد یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی لارستان حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه لندکروز که کنار یک تعمیرگاه پارک بود مشکوک و آن را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی‌های تخصصی و استعلام‌ از سامانه‌های هوشمند مطلع شدند که شماره شاسی و موتور مخدوش و خودرو به صورت قاچاق از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه ارزش خودرو مکشوفه برابر نظر کارشناسان ۷ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

سرهنگ “یوسفی” با تأکید بر اینکه پلیس در راستای تأمین امنیت مردم و فراهم کردن شرایط سالم اقتصادی در کشور، مبارزه با قاچاقچیان را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است، از عموم شهروندان خواست در صورت اطلاع از فعالیت غیرقانونی توسط افراد سودجو، در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

برخورد ۲ خودرو حادثه آفرید

رئیس پلیس راه شمال استان گفت: در برخورد وانت پیکان با کامیون در محور مواصلاتی “جهرم-لارستان”، ۲ نفر کشته و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی “جهرم-لارستان”به ماموران اعلام و سریعا به همراه دیگر نیروهای امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: ماموران پلیس‌راه در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک دستگاه وانت پیکان با ۲ سرنشین با یک کامیون با ۲ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان تصریح کرد: در این حادثه راننده و سرنشین وانت پیکان به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت و ۲ سرنشین کامیون نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “دهقانی” خاطر نشان کرد: کارشناسان پلیس‌راه در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را انحراف به چپ از سوی راننده وانت پیکان اعلام کردند.

 

کشف زمین خواری ۱۷ میلیاردی در “داراب”

فرمانده انتظامی “داراب” از کشف زمین خواری به مساحت ۱۰ هکتار و بازپس گیری اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: به دنبال شکایت اداره منابع طبیعی داراب مبنی بر اینکه افرادی اقدام به زمین خواری و تصرف اراضی ملی به مساحت ۱۰ هکتار در یکی از روستاهای این شهرستان کرده‌اند که موضوع برای بررسی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مقام قضائی به همراه نمایندگان دادستان و منابع طبیعی به محل مذکور اعزام و موفق شدند ۱۰ هکتار از اراضی ملی را رفع تصرف کنند.

فرمانده انتظامی داراب با بیان اینکه ارزش زمین‌های رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان ۱۷ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

 

کشف احشام قاچاق در ” مهر

فرمانده انتظامی “مهر” از توقیف یک ستگاه کامیون حامل ۵۱ رأس گوسفند قاچاق در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “بهادر رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی مهر حین گشت زنی و کنترل محورهای مواصلاتی  به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این کامیون ۵۱ رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل کشف و راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ “رزمجویی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

 

تشریح نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیّت اجتماعی در کوه چنار

فرمانده انتظامی “کوه‌چنار” نتایج اجرای طرح ارتقاء امنیّت اجتماعی در  اردیبهشت ماه سال جاری را تشریح کرد.

سرهنگ “لطف الله محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: طرح ارتقاء امنیّت اجتماعی با هدف ناامن کردن محلات جرم خیز، پاکسازی نقاط آلوده و ارتقاء احساس امنیّت در بین شهروندان، توسط یگان های انتظامی شهرستان کوه چنار در  اردیبهشت ‌ماه اجرایی شد.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح، ۳۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۲ نفر خرده فروش نیز دستگیر شدند، گفت: دستگیری ۵۷ نفر متهم تحت تعقیب، دستگیری ۸ نفر سارق و کشف ۴۷ فقره انواع سرقت، توقیف ۷۰ دستگاه وسایط نقلیه متخلف، کشف ۸ قبضه سلاح غیرمحاز شکاری و جنگی به همراه کشف انواع کالای قاچاق به مبلغ  ۱۷ میلیارد و ۷۸۲ میلیون ریال از دیگر نتایج این طرح بود.

فرمانده انتظامی شهرستان کوه چنار با اشاره به اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند، گفت: مشارکت شهروندان در ایجاد امنیت پایدار بسیار حائز اهمیت است.

سرهنگ “محمدی” هدف از اجرای این طرح‌ها را افزایش احساس امنیّت در بین شهروندان عنوان کرد و از مردم خواست با پلیس همکاری‌های لازم را داشته باشند.

 

کشف روغن احتکار در “بوانات”

فرمانده انتظامی شهرستان “بوانات” از کشف روغن جامد احتکار شده به ارزش  ۷۲۵ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “ابوالحسن مزارعی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار یک محموله روغن جامد در یکی از انبارهای سطح شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۱۹۱ حلب روغن جامد کشف کنند.

فرمانده انتظامی “بوانات” با بیان اینکه کارشناسان ارزش محموله روغن مکشوفه را ۷۲۵ میلیون ریال برآورد کرده‌اند، گفت: پرونده به همراه یک نفر برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

 

کشف ۷۲ کیلو تریاک در “نی‌ریز”

فرمانده انتظامی “نی‌ریز” گفت: با تلاش مأموران این فرماندهی، یک سواری پژو توقیف و ۷۲ کیلو تریاک کشف شد.

سرهنگ “عظیم‌اله کرمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر نی‌ریز حین گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۷۲ کیلوگرم تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص یک سواری پژو ۴۰۵ با ۲ سرنشین که اسکورت محوله بودند توقیف و متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

 

کشف تریاک در عملیات مشترک پلیس زرین‌دشت و لارستان

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از کشف ۱۶ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس این شهرستان و لارستان خبر داد.

سرهنگ “حمیدرضا صالحی فرد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با قاچاقچیان و سوداگران مرگ، ماموران انتظامی “زرین‌دشت” با همکاری کارکنان پلیس لارستان حین گشت‌زنی مشترک در محورهای مواصلاتی به سواری سمند مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف کنند.

فرمانده انتظامی زرین‌دشت با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۶ کیلو تریاک کشف شد، گفت: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

کامیون متخلف در “فسا” توقیف شد

رئیس پلیس راهور شهرستان فسا گفت: کامیون متخلفی که در یکی از معابر شهری خلاف جهت در حرکت بود توقیف و روانه پارکینگ شد.

سرهنگ “ابوالفضل رستمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار کرد: در پی انتشار کلیپی در فضای مجازی مبنی بر اینکه یک دستگاه کامیون در یکی از معابر درون شهری خلاف جهت در حرکت بوده است که بررسی موضوع در دستور کار کارکنان پلیس راهور قرار گرفت.

وی افزود: افسران پلیس راهور بلافاصله با شناسایی شماره انتظامی کامیون، آن را توقیف و با اِعمال قانون به علت تخلف رانندگی حادثه ساز آن را روانه پارکینگ کردند.

رئیس پلیس راهور فسا از همراهی مردم در رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی قدردانی و گفت: با هماهنگی دستگاه‌های متولی، پارکینگ خودروهای سنگین در ورودی این شهرستان راه‌اندازی و به منظور تسهیل در رفت و آمد خودروها و انضباط ترافیکی، تردد کامیون در سطح شهر ممنوع و با متخلفین وفق قانون برخورد می‌گردد.

دیدار فرمانده انتظامی کازرون با خانواده شهید “سلمان کایدی”

فرمانده انتظامی کازرون به همراه تعدادی از کارکنان با حضور در منزل شهید “سلمان کایدی” با خانواده وی دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در این دیدار بیان کرد: شهدا بهترین الگو برای ما هستند و صبر، استقامت و پایداری خانواده معظم آنان ستودنی و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه شهادت نقطه تعالی و اوج فداکاری انسان در راه دفاع از ارزش‌هاست، گفت: شهدا خالص ترین بندگان خدا هستند که با اهدای خون خود، استقلال و آزادی را برای جامعه اسلامی به ارمغان آوردند.

گفتنی است در پایان این دیدار با اهداء لوح تقدیر و هدایا از خانواده این شهید والا مقام تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است شهید “سلمان کایدی” در فرودین ماه ۱۳۹۵ در کازرون حین ماموریت در درگیری با قاچاقچیان دعوت حق را لبیک گفت.

 

افتتاح یادمان شهدای نیروی انتظامی شهرستان”آباده”

صبح امروز مراسم افتتاحیه یادمان شهدای نیروی انتظامی آباده با حضور حجت السلام والمسلمین “سیدبهروز زمانی اصل” رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان و هیئت همراه، “سیدحسن موسوی خراسانی” نماینده ولی فقیه و امام جمعه این شهرستان، رئیس اداره بنیاد شهید، جمعی از بازنشستگان و خانواده شهدا، و فرمانده و کارکنان انتظامی در محل عقیدتی سیاسی آباده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، شهرستان آباده ۴۲۵ شهید دارد و از این تعداد، ۳۲ شهید آن متعلق به نیروی انتظامی است و این یادمان به نام اولین شهید مدافع حرم شمال فارس (حمیدقاسم پور) برگزار و مزین شد.

در این مراسم “سیدحسن موسوی خراسانی” امام جمعه شهرستان آباده درجمع کارکنان انتظامی پیرامون مقام والای شهدا به ایراد سخنرانی پرداخت.

گفتنی است در حاشیه این مراسم توسط رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان به تعدادی از خانواده شهدا و کارکنان انتظامی به رسم یادبود لوح تقدیر اهداء شد.

 

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در”فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی طی یک هفته گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌‎وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای جلب رضایت عمومی و ناامن کردن محیط برای مخلان نظم و امنیت، مأموران انتظامی این شهرستان طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز را طی یک هفته  گذشته در این شهرستان با قدرت و جدیت اجرا کردند.

وی افزود: ماموران در اجرای این طرح‌ ضمن دستگیری و جمع‌آوری ۴۸ خرده فروش و معتاد متجاهر و کارتن‌خواب و تحویل آنان به کمپ‌های ترک اعتیاد، موفق شدند ۵ کیلو ۵۰۰ گرم انواع موادمخدر نیز کشف کنند.

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” عنوان داشت: دستگیری ۱۱ سارق و کشف ۲۴ فقره انواع سرقت ‌اعم از اماکن خصوصی، منزل، موتورسیکلت، خودرو و قطعات آن، کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه، دستگیری دو نفر از اراذل و اوباش که با عربده کشی و زورگویی باعث رعب و وحشت مردم شده بودند از دیگر نتایج اجرای این طرح‌ها بود.

این مقام انتظامی ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و یا برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاری‌های اجتماعی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

تصادف زنجیره ای در محور “جهرم – لارستان”

فرمانده انتظامی شهرستان “جهرم” گفت: در تصادف زنجیره‌ای امروز صبح در محور “جهرم-لارستان” ۴ نفر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف زنجیره‌ای در محور “جهرم-لارستان”، بلافاصله ماموران پلیس به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که ۳ دستگاه کامیون و یک وانت بار  به شدت با یکدیگر برخورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی “جهرم” با اشاره به اینکه پس از برخورد خودروها دو دستگاه کامیون که حامل سوخت بنزین بوده آتش گرفتند، گفت: رانندگان هر ۴ خودرو مجروح و روانه بیمارستان شدند.

سرهنگ “رزمجویی” با بیان اینکه کمتر از یک ساعت جاده مسدود شده بود، تصریح کرد: با حضور به موقع پلیس و یگان‌های امدادی در صحنه، اطفاء حریق انجام و بلافاصله مسیر تردد جایگزین جهت عبور و مرور خودروها مشخص شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه علت حادثه از سوی کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است، خاطر نشان کرد: رعایت سرعت مطمئنه و پرهیز از هرگونه عجله و شتاب حین رانندگی از جمله عوامل مهم در پیشگیری از تصادفات  می‌باشد.

 

قاتل ۱۹ ساله روانه دادسرا شد

فرمانده انتظامی “شیراز” گفت: قاتلی که بامداد امروز خانمی ۲۵ ساله را به قتل رسانده بود در کمتر از یک ساعت دستگیر و روانه دادسرا شد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره قتل در محله “سنگ سیاه” شیراز، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۳ عباسیه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند که دو نفر خانم که در کوچه در حال تردد بوده‌اند توسط دو جوان با چاقو مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند و ضاربان که برادر نیز بوده‌اند متواری شده‌اند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه یکی از مجروحان به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت کرده است، گفت: از همان لحضات اولیه ماموران دستگیری قاتل را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “شجاعی” عنوان داشت: ماموران کلانتری ۱۳ عباسیه با اقدامات فنی و تخصصی قاتل ۱۹ ساله را شناسایی و موفق شدند در عملیاتی غافلگیرانه وی را به همراه برادرش(۳۱ ساله) و یک نفر دیگر که به همراه آن دو خانم بوده و در درگیری نقش داشته است دستگیر کنند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه قاتل در بازجویی اولیه به جرم خود اقرار کرد، اظهار داشت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

گفتنی است عامل اصلی درگیری ایجاد مزاحمت فرد قاتل برای مقتول بوده است.

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=36299

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.