• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - شوال - 1445
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
5
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

کرونا در ایستگاه حساسی قرار گرفته است

  • کد خبر : 35044
  • 21 اردیبهشت 1401 - 15:07
کرونا در ایستگاه حساسی قرار گرفته است
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در پانصد و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه گفت: در حالی که متاسفانه شاهد کاهش سطح دغدغه و توجه عمومی نسبت به خطر بیماری کرونا در جامعه هستیم، باید به یاد داشته باشیم کرونا در حال حاضر در مرحله حساسی قرار گرفته است.

به گزارش سحاب پرس، به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «سید وحید حسینی» ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان درگیر با کرونا که از آغاز شیوع تا کنون، جهادگرانه در راستای تامین سلامت مردم، به صورت شبانه روزی مشغول به ارایه خدمت هستند، اظهار کرد: سطح همه گیری کرونا طی بیش از دو سال گذشته در دنیا، گویای این امر است که نمی توان آینده قابل اطمینانی را در زمینه نحوه شیوع بیماری پیش بینی کرد؛ در شرایط کنونی که کرونا در وضعیت حساسی قرار گرفته، کاهش نسبی آمارها نباید به منزله پایان این بیماری و بی توجهی به رعایت اصول و شیوه نامه های بهداشتی باشد.

او با تاکید بر ضرورت حفظ پایبندی نسبت به رعایت اصول بهداشتی در سطح جامعه افزود: در شرایط کنونی می توانیم با رعایت صحیح بهداشت و اصول پیشگیرانه، در قطع زنجیره های این بیماری و ریشه کنی آن در جامعه نقش سازنده ای ایفا کنیم و از سویی دیگر، بی توجهی افراد در این زمینه می تواند به منزله آغاز بحرانی دیگر در جامعه و به خطر افتادن سلامت مردم باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه آمارها نشان دهنده پایداری زنجیره های انتقال کرونا در سطح استان و کشور است، گفت: تجربه بیش از دو سال گذشته و پیامدهای ناگواری که این بیماری در سطح دنیا به دنبال داشت، ضرورت احساس مسوولیت یکایک افراد جامعه را در برابر این بیماری و پیشگیری از گسترش شیوع آن افزایش می دهد.

او اعلام کرد: مرحله جدید واکسیناسیون کرونا در استان با اولویت افراد بالای ۷۰ سال، بیماران خاص و مبتلا به نقص سیستم ایمنی، همچنین کادر بهدشت و درمان آغاز شده است.

دکتر حسینی همچنین راه اندازی مرکز واکسیناسیون فاطمه الزهرا(س) ویژه پزشکان نظام پزشکی و اتاق واکسیناسیون ویژه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه در طبقه همکف ساختمان مرکزی دانشگاه برای تزریق مرحله جدید واکسن کرونا را دیگر زیرساخت های ایجاد شده در این زمینه برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با قدردانی از مردم به ویژه افرای که در ایمن سازی جامعه با مشارکت در دریافت واکسن، با تیم واکسیناسیون استان همکاری می کنند، اعلام کرد: تاکنون ۹۳ و ۶ دهم درصد دُز یک، ۸۷ و ۶۵ صدم درصد دُز دو و نزدیک به ۴۹ درصد جمعیت گروه هدف در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز دُز سوم واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

این مقام مسوول در حوزه سلامت فارس اضافه کرد: از زمان اعلام شده برای تزریق مرحله جدید واکسن تا کنون، هزار و ۶۶۱ نفر از جمعیت گروه هدف در شهرستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز مرحله جدید واکسن کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

دکتر سید وحید حسینی ضمن بررسی نمودارهای مربوط به جانباختگان کووید۱۹ در استان و کشور و پیگیری آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به ارزیابی آمار ابتلا در مناطق مختلف استان، وضعیت سلامت افراد بستری و بهبود یافته و روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی، همچنین پایش عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس در فارس پرداخت.

دیگر اعضای این نشست نیز ضمن اعلام گزارشی از آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس؛ به بررسی شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان و همچنین آمار انجام واکسیناسیون به ویژه مرحله جدید واکسیناسیون در استان طی روز گذشته پرداختند.

پانصد و ششمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز چهارشنبه، بیست و یکم اردیبهشت ۱۴۰۱، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=35044

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.